centralbron poliser +skada

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Han har förtjänat det hoppas han får men för livet .. han kanske lär sig att ge f*n i andras grejer

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
elwe skrev:
2493665Mc-kollektivet borde inte stå för dessa kostnader. Det ska ju de som stjäl och de som ska hindra stölder göra!
Utveckla gärna det där...
Jag tror inte att buset skulle bry sig om att teckna en "ersättningsförsäkring för skada orsakad av kriminell förvärvsverksamhet", även om den skulle vara obligatorisk.

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Spiken skrev:
2493701 Blev ju riktigt orolig till en början, skönt att läsa att det inte behövs :) Kul att det var rätt person som plikta för en gångs skull :tummenupp Nu kanske han ger fan i att sno hojar i fortsättningen, om han vaknar till liv vill säga:rolleyes:

Vet inte om jag håller med. En ung tjej som inte kommit så långt i sin personliga utveckling som inte vet bättre. Killen vet vi inte heller något om.

Jag tillhör dom som inte tycker man skall skjuta av alla pundare och hojtjuvar. Tråkigt att det händer, men samtidigt kanske vi som är lyckligt lottade skall försöka att tänka ett steg längre och känna lite empati för dom det går dåligt för.

//J

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hur kan man gå med på att åka bakpå en stulen sporthoj med en berusad förare och utan hjälm, oavsett om man är ung så måste ju det vara rekord i superdumhet. Dödslängtan?

Jobbigt för alla polisen-är-dum-det-är-synd-om-snabbföraren/smitaren-proklamerare när det visar sig att det var en förhatlig hojtjuv, hahaha :).

All hojtjuvar must fucking die.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Strömma skrev:
2493595 Enligt en artikel i Svenska Dagbladet så är killen misstänkt för både rattonykterhet och tillgrepp av fortskaffningsmedel då hojen tydligen var stulen.

För killen är tydligen tillståndet livshotande, och för tjejen bakpå kan det nog inte vara bra efter en luftfärd på 10-15m, dessutom utan hjäm.

Hoppas dom klarar sig iaf, oavsett sanningshalten i artikeln :(

En mindre som kan sno någons hoj el dyl:tummenupp

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
Folk som kör på fyllan borde skjutas, idioter som stjäl saker borde hängas.

Synd om tjejen som antagligen inte förstod bättre än att följa med offret.

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Kanske skulle dyka förbi karolinska o förklara för killen om det här med mitt o ditt ..

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Hoppas tjuven får men för livet. Tur för honom att han dessutom slipper få dåligt samvete eftersom passageraren klarade sig. Synd om passageraren, rätt åt föraren helt klart.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
ape skrev:
2493779 Synd om passageraren, rätt åt föraren helt klart.
Varför det? Tror du att hon blev tvingad att sätta sig bakpå hojen? Hon var 18 år, då är man myndig. Så vitt vi vet så kanske hon var pådrivande i hojstölden och tvingade sin stackars pundar-pojkvän till detta avskyvärda brott.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
sgtpepper skrev:
2493787 Varför det? Tror du att hon blev tvingad att sätta sig bakpå hojen? Hon var 18 år, då är man myndig. Så vitt vi vet så kanske hon var pådrivande i hojstölden och tvingade sin stackars pundar-pojkvän till detta avskyvärda brott.

Absolut! Du har rätt i att vi inte vet så mycket om själva stölden samt att hon borde kunna ta eget ansvar men jag känner fortfarande att han som kör har störst ansvar.
Tex så vill en del av mina tjejkompisar att jag ska köra dem men jag vägrar om dom inte har full utrustning. Dom själva står helt frågande till det och tror att det räcker med hjälm typ. Eftersom dom aldrig suttit på en hoj så har dom inte så bra koll. Här ligger ju ansvaret hos mig att säga nej. Jag är ju rädd om dom. :)

O eftersom vi egentligen inte vet hela sanningen känns det hemskt att önska dem döden. O ja jag vet... jag har aldrig blivit av med en hoj. :rolleyes:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
ExHale skrev:
2493726 Folk som kör på fyllan borde skjutas, idioter som stjäl saker borde hängas.

folk som kör jättefort då? bryter mot lagen?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
ExHale skrev:
2493726 Folk som kör på fyllan borde skjutas, idioter som stjäl saker borde hängas.

Först så ska han hängas och sen är han ett offer, hur ska du ha det?

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Visst låter det hårt, men jag kommer inte ligga sömnlös för denna olycka direkt.

En person mindre som kan sno min hoj som jag jobbat övertid i två år för att kunna köpa.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
SirWankalot skrev:
2493840 Visst låter det hårt, men jag kommer inte ligga sömnlös för denna olycka direkt.

En person mindre som kan sno min hoj som jag jobbat övertid i två år för att kunna köpa.

för min del önskar jag hellre att hans polare skulle dragit hem honom och slängt han i en säng eller något så han får sova ruset av sig, istället för att njuta av att han krockat med en stulen hoj.

men det är ju bara jag det...

den 18 åriga tjejen kunde fått vingla hem till mig föresten

HanneZ skrev:
2493831 Först så ska han hängas och sen är han ett offer, hur ska du ha det?

han menade nog ett offer som DU ÄR ETT OFFER, inte som ååh.. han är ett offer......

förstår du?

känsla hannez känsla

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
" Men tidigt på torsdagsmorgonen har jag fått uppgifter om att deras skador mirakulöst nog endast är lindriga, säger Södermalmspolisens stationsbefäl."

Nu blir jag besviken faktiskt......

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Det är klart det är synd om tjejen. Hon tog inte beslutet att försöka forcera en poliskontroll.

Honom är det inte synd om, han drack, han stal, han körde för fort och han krashade. Synd bara att han inte var själv på hojen.

Reb0

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
hållundan skrev:
2493858 hon e sekert tattuerad lebb flata å har randia byxer de harom. tjejer som e med krimenela alså

låter som det bästa från det värsta!

RebelZero skrev:
2493863 Det är klart det är synd om tjejen. Hon tog inte beslutet att försöka forcera en poliskontroll.

Honom är det inte synd om, han drack, han stal, han körde för fort och han krashade. Synd bara att han inte var själv på hojen.

Reb0

äh ni är alla likadana. blinda förutom med mc.
så det är okay att avrätta honom för att stulit en hoj?

så tyckte hitler också fast med judar och oliktänkande den vita rasen. se vart det hamnade...

tycker man ska vara lite mer human. men självklart, man blir lack när nån snor ens saker och man önskar folk kunde låta bli, men jag blir ju inte för att han krockar för det. man är naiv och hoppas på att han återlämnar hojen istället.

inte för det lär hända men man kan ju alltid hoppas.

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Internet lockar fram...

Det värsta hos folk ibland.
Förklara varför när flertalet medlemmar på detta forum anser att det är deras djävla mänskliga rättighet att dra snuten och köra över 200km/h överallt....

... helt plötsligt skall glädjas åt att en broder på MC skadas på hoj.

Betänk: Kanske hojen anmäldes stulen för att han hade lånat den vitt av en polare men den var avställd och oförsäkrad och då anmäler polaren den stulen direkt han hör om olyckan....

Sanningen är ALDRIG svart eller vit:confused:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...