centralbron poliser +skada

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Ludde-man skrev:
2493740 Kanske skulle dyka förbi karolinska o förklara för killen om det här med mitt o ditt ..

Du är rolig du Ludde::yoparty

Som sagt: gud/karma/ödet/djävulen straffar dom skyldiga. Låt bli att ta folks saker utan lov!:ajjabajja

Och tjejen - fy f-n va pinsamt (att köra utan hjälm):dummer

Det är varken synd om honom eller henne! Som man bäddar får man ligga!

Last edited:

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Vill bara :4skrika litegrann

Alltid lika tragiskt att läsa denna debatt. Hur många gånger i ordningen kommer den upp??? :confused:

Ska man tolka att vissa i detta forum anser att man bör gå straffri om man kör ihjäl nån i 150 km/h utanför ett dagis bara för att det är ens egen hoj och att man kör opåverkad i skyddskläder??? :rolleyes: Bristande omdöme kan vara förödande det också.

/Utan att försvara rikspuckona som tråden handlar om förstås. Rejält med påföljd inklusive skadestånd till brottsofferfonden...

Nu har jag :4skrika färdigt.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Dominator-Rocks skrev:

Tyvärr känns statistiken i MC-OLA endimensionell.

I exemplen ovan tex finns alla som är påverkade, dvs ingen åtskillnad på hurvida man äger hojen, om den är stulen eller om den är lånad (jag har tex fått intrycket från media att ca 50% av alla svåra olyckor är med en påverkad förare som snott hojen. DET skall inte vi andra belastas för när det gäller försäkringspremierna för motorcyklar).

Jag anser att för att statistiken skall visa lite mer realistiska siffror måste den också ställas mot andra urvalskriterier.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Nikita-b skrev:
2494295

Och tjejen - fy f-n va pinsamt (att köra utan hjälm):dummer

Det är varken synd om honom eller henne! Den som ..... får leken tåla!

Hmm, hur ska ni ha det, var det tjejen eller killen som körde :confused:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
bullerobban skrev:
2494300 Vill bara :4skrika litegrann

Alltid lika tragiskt att läsa denna debatt. Hur många gånger i ordningen kommer den upp??? :confused:

Ska man tolka att vissa i detta forum anser att man bör gå straffri om man kör ihjäl nån i 150 km/h utanför ett dagis bara för att det är ens egen hoj och att man kör opåverkad i skyddskläder??? :rolleyes: Bristande omdöme kan vara förödande det också.

/Utan att försvara rikspuckona som tråden handlar om förstås. Rejält med påföljd inklusive skadestånd till brottsofferfonden...

Nu har jag :4skrika färdigt.

:klappar :klappar
Tyvärr så verkar det som om du har helt rätt, så länge man inte skadar någon så är det ok enligt många....

4ngelica

Guest
piece skrev:
2494320 Hmm, hur ska ni ha det, var det tjejen eller killen som körde :confused:

Haha det var killen :) Tjejen satt bakom utan hjälm.

Väldigt korkat. Hade kunnat varit jag (med tanke på ålder) Men hur dum är man itne om man hoppar upp på en hoj utan hjälm, då har man faktiskt inte mycket att skydda (enligt min åsikt.)

O andra sidan, hur egoistisk är man inte som förare att skjutsa tjejen utan hjälm Och sedan själv åka runt i hjälm? Fast å andra sidan, han var ju påverkad. Någon som vet huruvida tjejen var deT?

Tråkigt med olyckor, som sagt håller med om att man kan visa empati men samtidigt måste man förstå att man itne kan dra alla över en kam. Ingen ide att väcka fördommar då man inte är insatt i situationen! :)

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
bullerobban skrev:
2494300 Vill bara :4skrika litegrann

Skojjar du? Vem har sagt det? Man får väl ta ansvar för ens egna handlingar. Så är det med det.

Därmed inte sagt att jag inte tycker det är rätt åt hojtjyven i detta fallet för det tycker jag. Sno en hoj, kör ihjäl dig, inte kommer jag lipa för det. Läxan lärd.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Enligt denna tråd är det tydligen många som tycker att Sverige ska införa dödstraff för stöld...:confused:
Jag tycker ni kan FLYTTA TILL IRAN, så får ni som ni vill.

Sug på den ni!

/Carin

SirWankalot

Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
watson skrev:
2494404 Enligt denna tråd är det tydligen många som tycker att Sverige ska införa dödstraff för stöld...:confused:

Tja, man minskar ju risken för återfallsbrottslighet till ganska exakt 0% så varför inte?

Ducati for life

Guest
watson skrev:
2494404 Enligt denna tråd är det tydligen många som tycker att Sverige ska införa dödstraff för stöld...:confused:
Jag tycker ni kan FLYTTA TILL IRAN, så får ni som ni vill.

Sug på den ni!

/Carin

...vem har påstått det? Den biten i debatten har i alla fall jag missat.

Bara för att man tycker att "man får stå stitt kast" innebär inte det att man vill införa dödstraff för stöld. Men nog fan borde det vara ett bättre/kraftigare/tydligare straff för någon som är så oansvarig och dum som den här killen uppenbarligen varit.

1. Stöld av någons pärla (läs mc)
2. Ha passagerare utan hjälm
3. Kör påverkad
4. Kör för snabbt (vilket iofs 99% av befolkningen gör ändå)
5. Smiter från Polisen
6. Kör utan körkort?
7. Utsätter andra för fara?
8. Grov vårdslöshet i trafiken?

Antagligen finns det flera regler/lagar han brutit mot på vägen...

Sorry INGET MEDLIDANDE!!!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
SirWankalot skrev:
2494406 Tja, man minskar ju risken för återfallsbrottslighet till ganska exakt 0% så varför inte?
Precis, det är ju ett kanonsätt att uppnå det målet på :tummenupp

Så från och med nu så skjuter vi alla brottslingar oavsett kategori, för det finns dom som tycker att det är värre med en enda väskryckning från en pensionär än när någon får en hoj stulen, även om många här inte verkar förstå det :va

Dags för en empatikurs snart?

watson skrev:
Jag tycker ni kan FLYTTA TILL IRAN, så får ni som ni vill
:klappar :klappar :klappar

Last edited:

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Ducati for life skrev:
2494427

1. Stöld av någons pärla (läs mc)
2. Ha passagerare utan hjälm
3. Kör påverkad
4. Kör för snabbt (vilket iofs 99% av befolkningen gör ändå)
5. Smiter från Polisen
6. Kör utan körkort?
7. Utsätter andra för fara?
8. Grov vårdslöshet i trafiken?

Antagligen finns det flera regler/lagar han brutit mot på vägen...

Sorry INGET MEDLIDANDE!!!

håller med ! INGET MEDLIDANDE!!!
Fast dom behöver kanske inte få livstid/dödstraff pga detta.

Last edited:

SirWankalot

Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Strömma skrev:
2494433 Precis, det är ju ett kanonsätt att uppnå det målet på :tummenupp

Så från och med nu så skjuter vi alla brottslingar oavsett kategori, för det finns dom som tycker att det är värre med en ända väskryckning från en pensionär än när någon får en hoj stulen, även om många här inte verkar förstå det :va

Dags för en empatikurs snart?

Jag har empati med den person som måste sno en limpa bröd på en marknad för att han inte ska svälta.

Den som snor t ex hojar för att han är för jävla lat för att skaffa ett jobb, kommer aldrig någonsin få min sympati om det så visar sig att han har mindre rörlighet än Stephen Hawking, stammar, är rödhårig och går i OBS-klass.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
smallsocks skrev:
2493874
äh ni är alla likadana. blinda förutom med mc.
så det är okay att avrätta honom för att stulit en hoj?

så tyckte hitler också fast med judar och oliktänkande den vita rasen. se vart det hamnade...

tycker man ska vara lite mer human. men självklart, man blir lack när nån snor ens saker och man önskar folk kunde låta bli, men jag blir ju inte för att han krockar för det. man är naiv och hoppas på att han återlämnar hojen istället.

inte för det lär hända men man kan ju alltid hoppas.

Hey hey, hold your horses...

Jag sa inte att det var ok att avrätta honom för att han snott en hoj. Men du menar att man skall tycka synd om honom för att han medvetet sätter sig på en stulen hoj med alkohol i kroppen och krashar?

Sedan så är din parallel med hitler och judar helt åt skogen :va

Reb0

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
watson skrev:
Sant, man borde kanske lära sig det snart :rolleyes:

smallsocks skrev:
2493874äh ni är alla likadana. blinda förutom med mc.

så tyckte hitler också fast med judar och oliktänkande den vita rasen. se vart det hamnade...
RebelZero skrev:
2494448 Hey hey, hold your horses...

Jag sa inte att det var ok att avrätta honom för att han snott en hoj. Men du menar att man skall tycka synd om honom för att han medvetet sätter sig på en stulen hoj med alkohol i kroppen och krashar?

Reb0
Långt dragen förvisso, men dels så verkar ju en del här gilla att medvetet provocera så det är väl ok, och dels så är faktiskt vi som gillar mc oliktänkande enligt många så...

Om de inblandade i olyckan inte är alltför svårt skadade, dom har faktiskt också anhöriga som drabbas och får må dåligt, må det väl så vara kanske. Men att ständigt önska livet ur alla som stjäl en hoj? Man börjar faktiskt undra lite om en del här inte på fullt allvar tycker att det är värre att få hojen stulen än om tjejen blir våldtagen. Materia är och förblir materia och alltså ersättningsbart, människoliv är det inte. Visst, det påverkar försäkringspremierna, så då skjuter vi alla i Stockholm som skenförsäkrar på farsan i Bjuv också?

Borde kanske utöka min tidigare föreslagna empati kurs att sträcka sig till att omfatta ordens betydelse med, empati och "tycka synd om" är ju inte nödvändigtvis detsamma.

Skönt dock när känslokalla egoister ger sig till känna. Då vet jag att ni i alla fall aldrig kommer att göra något för att hjälpa mig om vi möts i en en svår situation, inte när ni väl har räddat erat eget skinn...

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Strömma skrev:
2494648 Sant, man borde kanske lära sig det snart :rolleyes:

Långt dragen förvisso, men dels så verkar ju en del här gilla att medvetet provocera så det är väl ok, och dels så är faktiskt vi som gillar mc oliktänkande enligt många så...

Om de inblandade i olyckan inte är alltför svårt skadade, dom har faktiskt också anhöriga som drabbas och får må dåligt, må det väl så vara kanske. Men att ständigt önska livet ur alla som stjäl en hoj? Man börjar faktiskt undra lite om en del här inte på fullt allvar tycker att det är värre att få hojen stulen än om tjejen blir våldtagen. Materia är och förblir materia och alltså ersättningsbart, människoliv är det inte. Visst, det påverkar försäkringspremierna, så då skjuter vi alla i Stockholm som skenförsäkrar på farsan i Bjuv också?

Borde kanske utöka min tidigare föreslagna empati kurs att sträcka sig till att omfatta ordens betydelse med, empati och "tycka synd om" är ju inte nödvändigtvis detsamma.

Skönt dock när känslokalla egoister ger sig till känna. Då vet jag att ni i alla fall aldrig kommer att göra något för att hjälpa mig om vi möts i en en svår situation, inte när ni väl har räddat erat eget skinn...

:klappar

RebelZero skrev:
2494448 Hey hey, hold your horses...

Reb0

varför helt åt skogen. det började någonstans. hat växer.

tycker inte synd om honom, är inte glad att han ska är på vägarna, men däremot önskar jag inte livet ur honom, bara att han inte åker full och stjäl saker... det som var min poäng egentligen. kanske var svårtolkat.

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Strömma skrev:
2494433 för det finns dom som tycker att det är värre med en ända väskryckning från en pensionär än när någon får en hoj stulen

Jepp, självklart är det värre :mad:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
-Men att ständigt önska livet ur alla som stjäl en hoj? Man börjar faktiskt undra lite om en del här inte på fullt allvar tycker att det är värre att få hojen stulen än om tjejen blir våldtagen. Materia är och förblir materia och alltså ersättningsbart, människoliv är det inte.-

Håller med, är verkligen lättad över att dom överlevde, hoppas samtidigt att dom lärt sig nåt av det som hände. Förstår inte riktigt hur en del kan önska livet ur nån pga en hojstöld, visst skulle jag också bli skitförbannad om min hoj stals, men jag skulle inte vilja att vederbörande betalade med sitt liv eller fick men för resten av livet.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
smallsocks skrev:
2493874 låter som det bästa från det värsta!

äh ni är alla likadana. blinda förutom med mc.

tycker man ska vara lite mer human. men självklart, man blir lack när nån snor ens saker och man önskar folk kunde låta bli, men jag blir ju inte för att han krockar för det. man är naiv och hoppas på att han återlämnar hojen istället.

inte för det lär hända men man kan ju alltid hoppas.

Smallsocks, du måste lära dig jargongen här inne, det är knappt lönt att bjäbba emot.

Att köra ifrån polisen är bra och manligt, sålänge inte hojen är stulen, då ska man hEgnAs!
Att skenförsäkra är åt helvete, då ska man hEgnAs!
Att tycka att polisen är snutjävlesnazistsvin är ett måste, annars ska man hEgnAs!
Att vara "moralkärring", dvs äga en liten bit hjärna samt moral, är kärringaktigt, då ska man hEgnAs!
Att köra sub5tider är bra, kör man bara sub6 är man en jävla kärring å ska hEgnAs!
Att köra 125cc, 250cc, 500cc, 750cc är kärringaktigt, moppefuckoaktigt osv, då ska man hEgnAs!
Att inte rensa baken på hojen är ghey, då ska man hEgnAs!
Och för i helvete, starta inte en tråd angående toppfarten på din hoj, för då borde du hEgnAs!

See my point? :D

Nu var det ju tur att killen&tjejen överlevde, förhoppningsvis gör dom inte om detta! :mad:

Edit;
Glömde en grej.

Om man röstar rött, då ska man hEgnAs! :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024