2494648 Sant, man borde kanske lära sig det snart
Långt dragen förvisso, men dels så verkar ju en del här gilla att medvetet provocera så det är väl ok, och dels så är faktiskt vi som gillar mc oliktänkande enligt många så...
Om de inblandade i olyckan inte är alltför svårt skadade, dom har faktiskt också anhöriga som drabbas och får må dåligt, må det väl så vara kanske. Men att ständigt önska livet ur alla som stjäl en hoj? Man börjar faktiskt undra lite om en del här inte på fullt allvar tycker att det är värre att få hojen stulen än om tjejen blir våldtagen. Materia är och förblir materia och alltså ersättningsbart, människoliv är det inte. Visst, det påverkar försäkringspremierna, så då skjuter vi alla i Stockholm som skenförsäkrar på farsan i Bjuv också?
Borde kanske utöka min tidigare föreslagna empati kurs att sträcka sig till att omfatta ordens betydelse med, empati och "tycka synd om" är ju inte nödvändigtvis detsamma.
Skönt dock när känslokalla egoister ger sig till känna. Då vet jag att ni i alla fall aldrig kommer att göra något för att hjälpa mig om vi möts i en en svår situation, inte när ni väl har räddat erat eget skinn...