centralbron poliser +skada

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
riverrafter skrev:
2493975 Det värsta hos folk ibland.
Förklara varför när flertalet medlemmar på detta forum anser att det är deras djävla mänskliga rättighet att dra snuten och köra över 200km/h överallt....


... helt plötsligt skall glädjas åt att en broder på MC skadas på hoj.

Betänk: Kanske hojen anmäldes stulen för att han hade lånat den vitt av en polare men den var avställd och oförsäkrad och då anmäler polaren den stulen direkt han hör om olyckan....

Sanningen är ALDRIG svart eller vit:confused:
www.sporthoj.com - Dubbelmoralens högborg!

:fakta
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
riverrafter skrev:
2493975
Betänk: Kanske hojen anmäldes stulen för att han hade lånat den vitt av en polare men den var avställd och oförsäkrad och då anmäler polaren den stulen direkt han hör om olyckan....

Sanningen är ALDRIG svart eller vit:confused:

så omänsklig kan väl ingen vara.. eller?

eller jo, det kan dom...

hållundan skrev:
2493983 www.sporthoj.com - Dubbelmoralens högborg!

:fakta


hahahha rätt
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
riverrafter skrev:
2493975 ... helt plötsligt skall glädjas åt att en broder på MC skadas på hoj.
Någon som kör berusad på en stulen hoj är ingen MC-broder

riverrafter skrev:
2493975Betänk: Kanske hojen anmäldes stulen för att han hade lånat den vitt av en polare men den var avställd och oförsäkrad och då anmäler polaren den stulen direkt han hör om olyckan....
visst och han tog den "vitt lånade" avställda och oförsäkrade mc:n till krogen eller?

Redan i de första artiklarna stog det att hojjen var stulen så det uttalandet lär ha kommit till reportrarna från polisen på plats... har svårt och tro att någon skulle hunnit anmäla hojjen stulen efter olyckan.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
NoPinky skrev:
2493709 Utveckla gärna det där...
Jag tror inte att buset skulle bry sig om att teckna en "ersättningsförsäkring för skada orsakad av kriminell förvärvsverksamhet", även om den skulle vara obligatorisk.
Jämför trafikskadeförsäkringen!
 

Ducati for life

Guest
...sorry, men jag kan inte mer än att gotta mig i att ännu en mc tjuv som kör påverkad åker dit och det är ordentligt!!! :tummenupp Det ska banne mig svida ordentligt om man stjäl hoj, kör berusad och försöker smita från farbro blå.

Sorry igen men jag har INGET medlidande för sådana personer.

Som man bäddar får man fanemig ligga.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
smallsocks skrev:
2493828 folk som kör jättefort då? bryter mot lagen?

Hahahaha!

SMACK DAB IN THE MIDDLE!

Jag tror att tjejen har lovat killen sex om han skjutsar henne. Det är så det funkar, det vet jag.

Annars skulle han aldrig ha gjort det.

Allt är tjejens fel så hon borde dö och killen borde få leva?
 
Last edited:

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
Mr J skrev:
2493714 Vet inte om jag håller med. En ung tjej som inte kommit så långt i sin personliga utveckling som inte vet bättre. Killen vet vi inte heller något om.

Jag tillhör dom som inte tycker man skall skjuta av alla pundare och hojtjuvar. Tråkigt att det händer, men samtidigt kanske vi som är lyckligt lottade skall försöka att tänka ett steg längre och känna lite empati för dom det går dåligt för.

//J


Mycket fint och moget sagt. Även om jag inte vill få hojen stulen eller sönderslagen.

/Knight
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Skit vad jag sprang iväg o kollade om hojen var där jag ställde den, har en likadan..

RocketQueen skrev:
2493826
Tex så vill en del av mina tjejkompisar att jag ska köra dem men jag vägrar om dom inte har full utrustning. Dom själva står helt frågande till det och tror att det räcker med hjälm typ. Eftersom dom aldrig suttit på en hoj så har dom inte så bra koll. Här ligger ju ansvaret hos mig att säga nej. Jag är ju rädd om dom. :)

Är likadan men tröttnade på att nobba mina tjejkompisar så jag köpte till slut textiljacka, handskar, ryggskydd och hjälm. Har fortfarande svårt ha någon med bak som är sämre skyddad än jag, så byxor och boots ska inhandlas också. De verkar tycka det är minst lika roligt ta på sig all utrustning som att åka :va
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
elwe skrev:
2493665 Det vore intressant att få statistik på hur stor mängd av olyckorna som händer på stulna och lånade hojar ....
Mc-kollektivet borde inte stå för dessa kostnader. Det ska ju de som stjäl och de som ska hindra stölder göra!

instämmer till fullo......
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Airborne skrev:
2494193
Är likadan men tröttnade på att nobba mina tjejkompisar så jag köpte till slut textiljacka, handskar, ryggskydd och hjälm. Har fortfarande svårt ha någon med bak som är sämre skyddad än jag, så byxor och boots ska inhandlas också. De verkar tycka det är minst lika roligt ta på sig all utrustning som att åka :va


Det var snällt av dig! Så generös är inte jag. :rolleyes: Riktigt bra gjort av dig för det känns ju inte ok att skjutsa någon utan. Antagligen kanske dom inte ens förstår konsekvenserna som skulle kunna ske. Tom så man glömmer det själv ibland.
Ja, du vet tjejer och kläder. :D
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
smallsocks skrev:
2493828 folk som kör jättefort då? bryter mot
lagen?

det e inte samma sak o köra jättefort som o köra påverkad, kör man påverkad e man livsfarlig för både sej själv o för andra oavsett hastighet... snor man något som nån anna ger allt för t.ex en hoj eller fin bil, som dem flesta här placerar hela sin ekonomi på så ska man fan hängas me....
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Airborne skrev:
2494193 Skit vad jag sprang iväg o kollade om hojen var där jag ställde den, har en likadan..



Är likadan men tröttnade på att nobba mina tjejkompisar så jag köpte till slut textiljacka, handskar, ryggskydd och hjälm. Har fortfarande svårt ha någon med bak som är sämre skyddad än jag, så byxor och boots ska inhandlas också. De verkar tycka det är minst lika roligt ta på sig all utrustning som att åka :va
allt i storlek >34 då :)
 
Last edited:

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
Fireblade
smallsocks skrev:
2493849

han menade nog ett offer som DU ÄR ETT OFFER, inte som ååh.. han är ett offer......

förstår du?

känsla hannez känsla

jo exakt, trodde det var rätt så uppenbart men tydligen inte ;)

smallsocks skrev:
2493828 folk som kör jättefort då? bryter mot lagen?

Folk som svänger utan att blinka då?
Folk som inte bryter mot lagen men inte borde köra i alla fall?

Tycker du att jag skall lista alla brott och företeelser som existerar eller?
blir nog en rätt så lång lista som ingen kommer att vara intresserad av att läsa.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mattias hälsar och tycker såhär:

"Om det va samma kille som snodde min hoj så kan han gott ha't".

Om det inte e den killen då, frågade jag.

"Har man snott en hoj har man bett om det. Ingen undgår Karma"

Det va bra sagt, det e nog därför det går så fantastiskt bra för mig.
 

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Mjölnaren75 skrev:
2493641 Fan vad skönt om den var stulen. DÅ tänker jag inte tänka en tanke åt svinen faktiskt. Hårt men så är det.
Precis vad jag tycker!
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Webspy skrev:
2493574 Tyvärr var jag vittne till olyckan.

Det är inte kul att behöva se något sådant oavsett vem som är inblandad, måste ha varit tungt.




Hade det varit min hoj (om nu någon vill glassa med en retro superbike) hade jag inte varit ledsen om tjuven kört av. Men om det varit någon annans hoj kanske jag hade varit lite nymoralist och pratat om allas lika värde. Tycker mest synd om tjejen, till och med jag får ibland frågan om jag kan skjutsa och det är inget snack om skinnställ och annat, möjligen hjälm. Förstår absolut att en ung tjej hoppar upp på en hoj utan ryggskydd och helställ.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
ExHale skrev:
2494226
Tycker du att jag skall lista alla brott och företeelser som existerar eller?
blir nog en rätt så lång lista som ingen kommer att vara intresserad av att läsa.

jag vet inte det jag... Folk läser ju det här. jag med... :D
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Suzuka mannen skrev:
2494216 det e inte samma sak o köra jättefort som o köra påverkad, kör man påverkad e man livsfarlig för både sej själv o för andra oavsett hastighet... snor man något som nån anna ger allt för t.ex en hoj eller fin bil, som dem flesta här placerar hela sin ekonomi på så ska man fan hängas me....

hämnas, vi lever väl inte på vilda western eller... polisen sköter det där. nu när Moddarna har tagit över ska de ju öka polisen och dess resurser



ye right

RoLLER skrev:
2494122
Allt är tjejens fel så hon borde dö och killen borde få leva?

If you say so
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top