Ch racing wsm 125

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
aa okej det missade jag tack ;)

Jag är ute efter en supermotard som jag kan leka lite med plus att bara transportera mig till skolan osv. jag vill ändå att den skall ha ett hyfsat ax och en hyfsad toppfart.

Det går bra även men just crossfälgar som Msiter_tuned sa för jag har kört på en Gokarts bana med min DT och det gick jävligt bra för att vara crossfälgar har lite finare mönster på dom bara :tummenupp

Annars Aprilia Mx går ju bra och inte så höga service intervaller på det finns inte så gott om dom på blocket men dom brukar kunna poppa upp för en 24-30k ungefär mycket roligare än 4takt om du frågar mig

Vad är din budget? Ska du ha en *äkta* supermotard så är ju ch (andra 4 takt med) det bästa nästan (om man inte har massa pengar). men sen går det ju att åka crossfälgar med gatdäck.

ska du ha 2 takt färdig sm var detta det billigaste jag hitta just nu. då får du räkna med olje byte var 5-10h,kolv ca 50h,ca 1L/Milen om man leker

http://www.blocket.se/halland/GasGas_125_supermotard__latt_mc__23440328.htm?ca=11&w=3&last=1

Byta olja var 5-10 timme tycker jag är mycket när den ändå inte är motorolja som på en 4takt. Den är ju faktiskt bara i Växellådan och borde inte behöva bytas lika ofta som på en husaberg/ktm etc och dom byter ju folk oftast i vid 5-15h tycker att 25h sku duga bra till en 2takt men vad vet jag.
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Va mena du med ch(andra 4 takt med)?
min budget ligger på 30 k max för fick lägga ganska mycket på mc kortet "/

Denna är jag ganska intresserad av

http://www.blocket.se/vastmanland/Ch_racing_wsm_125__latt_mc__24170364.htm?ca=15&w=3

men sedan finns ju också
http://www.blocket.se/malmo/CH_RACING_WSM_125_a_24112700.htm?ca=15&w=3

och denna

http://www.blocket.se/vasternorrland/CH_Racing_wsm_125_latt_mc_23573929.htm?ca=15&w=3

är alla samma cyklar? vilken föredrar du?

med ch och andra 4 takt menade jag att dom är rätt så billiga om man gämför med 2takts sm.

Alla är samma hoj men skulle tagit 08 an då den är nyast och ändå lika billig
annars 06 an med trimföggen, dock gillar jag inte när man inte har några dekaler på husqvarna/ch men det är jag det ;)
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
med ch och andra 4 takt menade jag att dom är rätt så billiga om man gämför med 2takts sm.

Alla är samma hoj men skulle tagit 08 an då den är nyast och ändå lika billig
annars 06 an med trimföggen, dock gillar jag inte när man inte har några dekaler på husqvarna/ch men det är jag det ;)

AA okej fast är de lika dana i storleken osv? för den som är 06 tycker jag ser större ut?
:confused:
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tänk över köpet rejält nu. Tror du inte att du tröttnar med en hoj på 11 hk? Hade jag varit i din sits så hade jag valt denna modellen alla gånger

http://www.blocket.se/vasternorrland/Yamaha_DT_125_X_23828075.htm?ca=23_12&w=3

Det är en 2t som strypt (15hk) drar ca 0,35 - 0,45 och ostrypt (24hk) drar den nog uppemot 0,75 men går att få ner till 0,4 beroende på hur man kör. Just den jag länkade till har ett effektrör som säkert ger 2-3 hk till :)

Sen tycker jag att den är snyggare än CH:n, men det är jag


r

Byta olja var 5-10 timme tycker jag är mycket när den ändå inte är motorolja som på en 4takt. Den är ju faktiskt bara i Växellådan och borde inte behöva bytas lika ofta som på en husaberg/ktm etc och dom byter ju folk oftast i vid 5-15h tycker att 25h sku duga bra till en 2takt men vad vet jag.

Precis :tummenupp
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Tänk över köpet rejält nu. Tror du inte att du tröttnar med en hoj på 11 hk? Hade jag varit i din sits så hade jag valt denna modellen alla gånger

http://www.blocket.se/vasternorrland/Yamaha_DT_125_X_23828075.htm?ca=23_12&w=3

Det är en 2t som strypt (15hk) drar ca 0,35 - 0,45 och ostrypt (24hk) drar den nog uppemot 0,75 men går att få ner till 0,4 beroende på hur man kör. Just den jag länkade till har ett effektrör som säkert ger 2-3 hk till :)

Sen tycker jag att den är snyggare än CH:n, men det är jag


Precis :tummenupp


Hade helt glömt bort att Dtn har ju faktiskt en Sm dom med. Jag skulle lugnt köpt DT125x istället för en Ch, DTn är snabbare och mycket roligare att köra:tummenupp Sen så är nog Dt jävligt slittåliga också kolvbyte var 2000-2500 mil och det kan nog alla göra inte några svårigheter det inte! och en kolv kostar runt 800kr sku jag gissa så det är inte så mycket pengar det heller :tummenupp

Som sagt fundera på vad du egenteligen vill ha? 2takt är så himla mycket roligare så du vet, Under 250 ska det vara 2takt iallafall och det håller bra många med om
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Håller med på alla punkter.

Du är en vis man Alex :D
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Håller med på alla punkter.

Du är en vis man Alex :D

Haha du med :tummenupp

Såg att jag skrev lite fel så ändrade det också menade INTE att Chn var snabbare och roligare utan självklart menade jag Dtn :)

Det är nog endå en ganska stor skillnad att köra en Ch med dubbelt så lite hks som en Dt och dom behöver ungefär lika mycket service.

Sen kan jag svara av egen erfarenhet att om man kör myk blandad körning med lek och lite landsväg osv så kommer man ca 120km på 7 liter för det har jag gjort och då är det nog ca 70km i stan av dom så tycker det inte drar så mycket bensin heller r:tummenupp
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Drar den så lite ostrypt?

Vilken hoj körde du upp med? Jag har en Mito och känner mig tveksam inför uppkörningen.

Vilken är roligast att köra, motarden eller kåpräsern?
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Drar den så lite ostrypt?

Vilken hoj körde du upp med? Jag har en Mito och känner mig tveksam inför uppkörningen.

Vilken är roligast att köra, motarden eller kåpräsern?

Det är ju lite annorlunda här på åland så jag körde upp med Min körskole lärares hoj som var en Yamaha ybr 125 men som sagt går inte att jämföre med sverige.

Jo min Dt drar så lite ostrypt och då sitter det ett Gianelli trim avgassystem på den nu också och 230 i munstycke

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att min Dt är roligare att köra än Aprilian men sen så har vi inte långa sträckor här på Åland heller så lite därför också kanske + att jag kör myk i stan och på sånna ställen så då är det mycket roligare att leka med dtn när man kan köra på hjule med den osv.

Men min R6a är jävligt kul att köra kan jag säga :tuttar:hojraket

Men inom 125a så föredrar jag Motard/cross
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är ju lite annorlunda här på åland så jag körde upp med Min körskole lärares hoj som var en Yamaha ybr 125 men som sagt går inte att jämföre med sverige.

Jo min Dt drar så lite ostrypt och då sitter det ett Gianelli trim avgassystem på den nu också och 230 i munstycke

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att min Dt är roligare att köra än Aprilian men sen så har vi inte långa sträckor här på Åland heller så lite därför också kanske + att jag kör myk i stan och på sånna ställen så då är det mycket roligare att leka med dtn när man kan köra på hjule med den osv.

Men min R6a är jävligt kul att köra kan jag säga :tuttar:hojraket

Men inom 125a så föredrar jag Motard/cross

Ok, vi får se om jag blir sugen på en motard sen. Man kan ju alltid lägga upp en bytesannons på blocket :) Börjar ju inte övningsköra förrän slutet på maj :(
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Hade helt glömt bort att Dtn har ju faktiskt en Sm dom med. Jag skulle lugnt köpt DT125x istället för en Ch, DTn är snabbare och mycket roligare att köra:tummenupp Sen så är nog Dt jävligt slittåliga också kolvbyte var 2000-2500 mil och det kan nog alla göra inte några svårigheter det inte! och en kolv kostar runt 800kr sku jag gissa så det är inte så mycket pengar det heller :tummenupp

Som sagt fundera på vad du egenteligen vill ha? 2takt är så himla mycket roligare så du vet, Under 250 ska det vara 2takt iallafall och det håller bra många med om

Okej tack för info.
Men skulle du kunna ge mig några förslag på 2 taktade supermotard (125 cc)
som har bra acc bra toppfart och ligger på max 30 K?
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Svenne100, jag körde upp med min RS125a. Den har ungefär lika dålig svängradie som Miton! :)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Okej tack för info.
Men skulle du kunna ge mig några förslag på 2 taktade supermotard (125 cc)
som har bra acc bra toppfart och ligger på max 30 K?

Aprilia mx 125 och Yamaha dt 125x

Sen har du också KTM 125 exc som motard och Gasgas sm 125, men det är värstingar med närmare 40 hk som kräver mkt service. De är dyrare i inköp också.

Svenne100, jag körde upp med min RS125a. Den har ungefär lika dålig svängradie som Miton! :)

Var det några problem? Vad var det svåraste att göra?
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Aprilia mx 125 och Yamaha dt 125x

Sen har du också KTM 125 exc som motard och Gasgas sm 125, men det är värstingar med närmare 40 hk som kräver mkt service. De är dyrare i inköp också.



Var det några problem? Vad var det svåraste att göra?

Okej du skulle inte kunna skicka någon länk på Aprilia 125 supermotard för jag hittar ej någon?
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Okej du skulle inte kunna skicka någon länk på Aprilia 125 supermotard för jag hittar ej någon?

Sök på google så hittar du sök på Aprilia Mx 125 men dom är inte så vanliga dock är 08an och nyare snyggare men dom är dyrare också!

Sen finns ju även Husqvarna sm men som sagt är den också dyrare har jag för mig

Så Husqvarna + Ktm + Gasgas är nog dom dyraste inom 125sm och dom hittar man knappast under 30k för.

Men Yamaha Dt125x + Aprilia Mx 125 så är ju SM + dom går bra och har bra axx + top gemfört med en 4takt iallafall :) Min dt kan jag få upp på hjulet i 3an så det duger nog för dig med!

Men Aprilia Mx 125 måste man väl ta lite äldre årsmodell för att hitta under 30k tror jag.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top