aa okej det missade jag tack
Jag är ute efter en supermotard som jag kan leka lite med plus att bara transportera mig till skolan osv. jag vill ändå att den skall ha ett hyfsat ax och en hyfsad toppfart.
Det går bra även men just crossfälgar som Msiter_tuned sa för jag har kört på en Gokarts bana med min DT och det gick jävligt bra för att vara crossfälgar har lite finare mönster på dom bara
Annars Aprilia Mx går ju bra och inte så höga service intervaller på det finns inte så gott om dom på blocket men dom brukar kunna poppa upp för en 24-30k ungefär mycket roligare än 4takt om du frågar mig
Vad är din budget? Ska du ha en *äkta* supermotard så är ju ch (andra 4 takt med) det bästa nästan (om man inte har massa pengar). men sen går det ju att åka crossfälgar med gatdäck.
ska du ha 2 takt färdig sm var detta det billigaste jag hitta just nu. då får du räkna med olje byte var 5-10h,kolv ca 50h,ca 1L/Milen om man leker
http://www.blocket.se/halland/GasGas_125_supermotard__latt_mc__23440328.htm?ca=11&w=3&last=1
Byta olja var 5-10 timme tycker jag är mycket när den ändå inte är motorolja som på en 4takt. Den är ju faktiskt bara i Växellådan och borde inte behöva bytas lika ofta som på en husaberg/ktm etc och dom byter ju folk oftast i vid 5-15h tycker att 25h sku duga bra till en 2takt men vad vet jag.