Ch racing wsm 125

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Hej allt gott folk.

Jag tänkte mig köpa en Ch racing wsm 125 2006,
Vad skulle ni säga om denna hojjen?

Toppfart?
Ax?
Hur stor är den jämfört med en moppe osv.

Mycket tacksam för snabba svar, om ni kan bistå med något så skriv bara ;)

tack i förhand.:tummenupp
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Det är väl ungefär samma sak som den andra du frågade om det är ju 4takt den här också.

Runt 110-120km/h kanske? sen så är väl inte axet det bästa heller.

Om du ska ha bra topspeed + bra axx så får du nog ta och köpa dig en 2takt istället! Fast sm brukar väl inte ha så bra topspeed överlag men bra myk större skillnad än alla 4taktare
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är väl ungefär samma sak som den andra du frågade om det är ju 4takt den här också.

Runt 110-120km/h kanske? sen så är väl inte axet det bästa heller.

Om du ska ha bra topspeed + bra axx så får du nog ta och köpa dig en 2takt istället! Fast sm brukar väl inte ha så bra topspeed överlag men bra myk större skillnad än alla 4taktare

110-120 är väl lite att ta i.

Folk brukar prata om 100, kanske lite mer



Till TS: Det finns en stor tråd här i forumet om hojen vill jag minnas, prövat söka?
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
110-120 är väl lite att ta i.

Folk brukar prata om 100, kanske lite mer



Till TS: Det finns en stor tråd här i forumet om hojen vill jag minnas, prövat söka?

Jag hade ingen aning om hur fort den går men jag bara uppskatta hur fort den kan gå i när man jämför med andra som cbr osv osv..

Köp en Ktm,Gasgas,Husqvarna om du vill ha någon som är snygg + går jävligt bra men behöver en hel del service osv
Annars kan du köpa dig en Yamaha DT125 om du vill ha en som går bättre en alla 4taktare men som inte behöver lika mycket service som en ktm osv..

Min Dt kör ifrån TZR i axx och NSRen och Dt går nästan lika Dtn är strået vassare i axxet iallafall när jag körit.

Men sen får du bestämma själv vad du vill ha men 4takt är ganska slött om du vill köra lite snabbare/leka mera
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Bästa valet enligt mig skulle vara MX/SX 125 då dom har samma motor som i RS, det vill säga att den inte kräver lika mycket service som GG, KTM eller Husqvarna. Om du ska pendla det vill säga. Bra kräm i dom! :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Har blivit lite PM bombad tidigare när jag skrev om dessa hojar med massa frågor om strypningar och om hojen går att wheela med så gör svaret kort.

Har haft NSR, RS samt WSM under åren jag körde 125cc. Skulle jag levt om tiden skulle jag köpt en WSM direkt, riktigt rolig hoj att lära sig köra bakhjul och leka med! Bra serviceintervaller och en hoj som alltid startade och gick som den skulle.
 
Last edited:

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Har blivit lite PM bombad tidigare när jag skrev om dessa hojar med massa frågor om strypningar och om hojen går att wheela med så gör svaret kort.

Har haft NSR, RS samt WSM under åren jag körde 125cc. Skulle jag levt om tiden skulle jag köpt en WSM direkt, riktigt rolig hoj att lära sig köra bakhjul och leka med! Bra serviceintervaller och en hoj som alltid startade och gick som den skulle.

Okej tack för infon.
så du har haft en Ch racing wsm 125?
Men är det något drag i den? asså kan man spinna iväg från stillastående liksom? (grus eller asfalt)
och Kw står för kilo watt va?
Men va gör egentligen kw till hojen? gör det så att det går snabbare eller va gör det (va är det)?
för att Ch racing wsm 125 har ju bara 8 kw och en vanlig 125 har 11 kw va är skillnaden?
vet någon hur många hästkrafter den har?
tack för infon :tummenupp
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Okej tack för infon.
så du har haft en Ch racing wsm 125?
Men är det något drag i den? asså kan man spinna iväg från stillastående liksom? (grus eller asfalt)
och Kw står för kilo watt va?
Men va gör egentligen kw till hojen? gör det så att det går snabbare eller va gör det (va är det)?
för att Ch racing wsm 125 har ju bara 8 kw och en vanlig 125 har 11 kw va är skillnaden?
vet någon hur många hästkrafter den har?
tack för infon :tummenupp

Alltså om du menar att man bara gasar på asfalt så knappast,dock grus ska nog funka. men burna så orkar den nog bra.

kw=kilowatt som du sa o 1kw=1,34102hk

8kw=10,7hk 11kw=14,75 dock så är väl ca 10kw max i 4:takt 125 orna ostrypta och man kan ju komma nästan till 26kw i vissa 125 2:takt enligt papprena iaf ostrypta. så en viss skillnad är det ju:gnissla
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Alltså om du menar att man bara gasar på asfalt så knappast,dock grus ska nog funka. men burna så orkar den nog bra.

kw=kilowatt som du sa o 1kw=1,34102hk

8kw=10,7hk 11kw=14,75 dock så är väl ca 10kw max i 4:takt 125 orna ostrypta och man kan ju komma nästan till 26kw i vissa 125 2:takt enligt papprena iaf ostrypta. så en viss skillnad är det ju:gnissla

Aaa okej men hur kan man göra så att moppen går fortare och bättre ax om man inte vill köra olagligt? går det?
men om man nu bestämmer sig för att trimma va skulle man gjort då?
skulle du kunna rekommendera denna Ch racing wsm 125 eller kan du rekommendera något annat?
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Aaa okej men hur kan man göra så att moppen går fortare och bättre ax om man inte vill köra olagligt? går det?
men om man nu bestämmer sig för att trimma va skulle man gjort då?
skulle du kunna rekommendera denna Ch racing wsm 125 eller kan du rekommendera något annat?

Tror man får dreva om 125 or men e inte 100% isåfall kan du ju få ANTINGEN bättre axx eller toppfart. sen finns det ju 150cc,större fögg osv till dom med men man får ju inte ut samma effekt som en 2 taktare. dock är inte detta lagligt men knappt nån som åkt fast för att trimma 125 a.

skulle nog tänka mig att ha en ch som 125a om jag bara skulle ha en men nu har jag ju 2 st som jag ska köra med så då kan jag ha en lite värre som kostar lite mer eftersom jag inte måste köra med den.

Så antingen en ch/dt är väl vad jag skulle kunna ha dock är chn snyggare men går lite långsammare men drar mindre.
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Tror man får dreva om 125 or men e inte 100% isåfall kan du ju få ANTINGEN bättre axx eller toppfart. sen finns det ju 150cc,större fögg osv till dom med men man får ju inte ut samma effekt som en 2 taktare. dock är inte detta lagligt men knappt nån som åkt fast för att trimma 125 a.

skulle nog tänka mig att ha en ch som 125a om jag bara skulle ha en men nu har jag ju 2 st som jag ska köra med så då kan jag ha en lite värre som kostar lite mer eftersom jag inte måste köra med den.

Så antingen en ch/dt är väl vad jag skulle kunna ha dock är chn snyggare men går lite långsammare men drar mindre.

Men Ch racing wsm 125 måste väl vara sämre de andra 125:erna eftersom den har mindre hk (kw)? för desto mer hk ju fortare eller?
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Men Ch racing wsm 125 måste väl vara sämre de andra 125:erna eftersom den har mindre hk (kw)? för desto mer hk ju fortare eller?

Sämre är den inte bara för att den har mindre hk. Och farten har inte bara med hk att göra men däremot så om den har mera hk så är dom ju piggare och går oftast fortare men sen beror det på drevning och utväxlingar på hojarna osv också.

var lite inne på en Ch racing förut med men det blev inte så för tycker dom är för slöa när dom är 4takt och dyra att trimma + oftast svårare också 2takt är mera lättskruvat!

Men det beror ju på vad du är ute efter?

Pendla?
Nöjeskörning?
Ska du leka mycket? Bakhjul osv?
Köra på bana?
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Men Ch racing wsm 125 måste väl vara sämre de andra 125:erna eftersom den har mindre hk (kw)? för desto mer hk ju fortare eller?

Sämre och sämre vet jag väl inte då den går snålare och är med driftsäker en en 2 takt men saktare går den ju gämfört en 2:taktare

Den går som alla andra 4 taktare alltså

yamaha ttr motorn i den alltså samma som dessa 125 or

yamaha xt/ttr
derbi senda
ch
sherco

Trim hittar man här :)

http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.html
 
Last edited:

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Sämre och sämre vet jag väl inte då den går snålare och är med driftsäker en en 2 takt men saktare går den ju gämfört en 2:taktare

Den går som alla andra 4 taktare alltså

Men alla andra 4 taktare har ju 11 kw alltså mer hk.
Medans dena har bara 8 kw mindre hk?
och desto mer hk ju snabbare och ju fortare går den ju?

Jag är ute efter en supermotard som jag kan leka lite med plus att bara transportera mig till skolan osv. jag vill ändå att den skall ha ett hyfsat ax och en hyfsad toppfart.
:tummenupp
 
Last edited:

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
du kanske missade det jag la till :)

yamaha ttr motorn i den alltså exakt samma som dessa 125 or

yamaha xt/ttr
derbi senda
ch
sherco

Trim hittar man här

http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.html

aa okej det missade jag tack ;)

Jag är ute efter en supermotard som jag kan leka lite med plus att bara transportera mig till skolan osv. jag vill ändå att den skall ha ett hyfsat ax och en hyfsad toppfart.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
De enda 4t som har 11 kW/15hk är de nya yamahahojarna
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
aa okej det missade jag tack ;)

Jag är ute efter en supermotard som jag kan leka lite med plus att bara transportera mig till skolan osv. jag vill ändå att den skall ha ett hyfsat ax och en hyfsad toppfart.

Vad är din budget? Ska du ha en *äkta* supermotard så är ju ch (andra 4 takt med) det bästa nästan (om man inte har massa pengar). men sen går det ju att åka crossfälgar med gatdäck.

ska du ha 2 takt färdig sm var detta det billigaste jag hitta just nu. då får du räkna med olje byte var 5-10h,kolv ca 50h,ca 1L/Milen om man leker

http://www.blocket.se/halland/GasGas_125_supermotard__latt_mc__23440328.htm?ca=11&w=3&last=1
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Vad är din budget? Ska du ha en *äkta* supermotard så är ju ch (andra 4 takt med) det bästa nästan (om man inte har massa pengar). men sen går det ju att åka crossfälgar med gatdäck.

ska du ha 2 takt färdig sm var detta det billigaste jag hitta just nu. då får du räkna med olje byte var 5-10h,kolv ca 50h,ca 1L/Milen om man leker

http://www.blocket.se/halland/GasGas_125_supermotard__latt_mc__23440328.htm?ca=11&w=3&last=1

Va mena du med ch(andra 4 takt med)?
min budget ligger på 30 k max för fick lägga ganska mycket på mc kortet "/

Denna är jag ganska intresserad av

http://www.blocket.se/vastmanland/Ch_racing_wsm_125__latt_mc__24170364.htm?ca=15&w=3

men sedan finns ju också
http://www.blocket.se/malmo/CH_RACING_WSM_125_a_24112700.htm?ca=15&w=3

och denna

http://www.blocket.se/vasternorrland/CH_Racing_wsm_125_latt_mc_23573929.htm?ca=15&w=3

är alla samma cyklar? vilken föredrar du?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top