stylengrace-fzx
here i come
är det slitage eller tillverkning som gör att kedjan är mer spänd i vissa lägen? har undrat länge på det
I normalfallet så är det dreven som inte är helt runda, och det blir sällan bättre med tiden, men visst, kedjan kan också slitas ojämnt.är det slitage eller tillverkning som gör att kedjan är mer spänd i vissa lägen? har undrat länge på det
Handboken beskriver Chain Slack vid full utfjädring, så den hjälper mig inte.
I normalfallet så är det dreven som inte är helt runda, och det blir sällan bättre med tiden, men visst, kedjan kan också slitas ojämnt.
I normalfallet så är det dreven som inte är helt runda, och det blir sällan bättre med tiden, men visst, kedjan kan också slitas ojämnt.
Jag har byggt om länkaget mellan bakfjäder och sving. Så fullt utfjädrad på min hoj; 'är nå't helt annat än fullt utfjädrad enligt manualen.
Isis kan ju engelska så då är Reginas ganska enkel att förstå tycker jag.
http://www.reginachain.it/eng/use_and_maintenance/how_to05.shtml...
Den arabiska isglassen kan även italienska, så då är den här ännu bättre: http://www.reginachain.it/uso_e_manutenzione/how_to05.shtml#01
Jag kallar det inte ovilja, men visst har jag lite svårt att förstå varför bara 11% av inläggen är svar på ursprungsfrågan och resten handlar om annat.Hur mycket ni än svarar kommer herr iceice inte vilja förstå
Jag kallar det inte ovilja, men visst har jag lite svårt att förstå varför bara 11% av inläggen är svar på ursprungsfrågan och resten handlar om annat.
Varför är det så tror du?Och i just dina trådar är det nog neråt 5% av någon anledning...
Varför är det så tror du?
Varför är det så tror du?
Varför är det så tror du?
Det är precis det jag försöker undvika. Jag vill inte att folk skall svara som de redan har gjort, alltför många gånger, utan att de tänker fritt....Du borde kunna producera fylligare trådstarter som boxar in de kommande svaren i den fållan du vill ha...
Det är precis det jag försöker undvika. Jag vill inte att folk skall svara som de redan har gjort, alltför många gånger, utan att de tänker fritt.
Drevens orundhet lär knappast vara större än någon hundradel. Annars skulle det behövas byta verktyg och ställa om maskiner redan efter några få tillverkade drev.
Det som händer är att centrumhålet i dreven är någon eller några tiondelar för stort så att det inte centrerar på navet. Det räcker ibland för att kedjespänningen ska variera från normalt 20 mm till nollspel när man drar runt hjulet så att man tvingas ha lite större spel t.ex. 30 mm.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |