Chalmerstråden

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Första året på sjöingenjör :banana

Kanske får du göra din praktik på Sunnanvik? Här har vi hojarna med oss ombord på somrarna:)

Hejsan!

En utexaminerad sjöingejör här (våren -08).
Jobbar nu som projektingenjör i Norge, fick 4 jobberbjudanden innan jag ens slutat chalmers och börjat söka jobb...:tummenupp

Bara att säga grattis. Som sjöingenjör kan man bara välja och vraka bland jobben idag. Off-shore betalar väl bäst skulle jag tro.
 
Last edited:

Kara

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Första året på Byggingenjör. Någon som ska med ut på nyår. Trevlig hojåkning.
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Japp! bara å glida dit, dom har lunchjour vissa dagar så man kan bli medlem.

Måndagar, onsdagar och fredagar i kurslabbet ovanför XP :pannkyss. Bara att komma förbi och tjöta med oss så får du reda på hur du får access till maskinerna. Svarvar, fräsar, svetsar, pressar, blästerskåp borrmaskiner o grejer. Resurserna finns på XP :tummenupp. (http://www.x-p.nu)

Själv är man maskintrea, känner till ytterligare några hojåkare på Chalmers som inte hänger här så ofta så vi är ju ett gäng :)
 

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Kanske får du göra din praktik på Sunnanvik? Här har vi hojarna med oss ombord på somrarna:)



Bara att säga grattis. Som sjöingenjör kan man bara välja och vraka bland jobben idag. Off-shore betalar väl bäst skulle jag tro.



Tack så mycket, det svåraste var faktiskt vad man skulle välja när det fanns så mycket olika typer av jobb.


OT: Vet du hur länge Basic Safety och Advanced Fire Fighting cert. gäller? Har för mig att de sade 5 år för basic i skolan men kan inte hitta nåt på sjöfartsinspektionen...
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Basic Safety ska väl inte ha någon begränsning så den gäller för alltid.
Advanced fire fighting är på 5 år som du säger. Däremot för den vanliga brandkursen så finns det inget krav på refreshment vart 5:e år som tidigare. Lite konstigt tycker jag då det gäller en så viktig sak med tanke på alla andra knepiga kurser som man måste gå.
Kom just hem från Sjukvårdskursen i Kalmar, jäklar vilken fin skola de har där nu.

Vad är hon för typ av fartyg?

Lastar enbart cement.
 
Last edited:

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
Hur är intresset för att sparka liv i Avancez? Jag har inte så bra koll på vad Avancez gjorde förut, ngn som vet?

/R0ger
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Basic Safety ska väl inte ha någon begränsning så den gäller för alltid.
Advanced fire fighting är på 5 år som du säger. Däremot för den vanliga brandkursen så finns det inget krav på refreshment vart 5:e år som tidigare. Lite konstigt tycker jag då det gäller en så viktig sak med tanke på alla andra knepiga kurser som man måste gå.
Kom just hem från Sjukvårdskursen i Kalmar, jäklar vilken fin skola de har där nu.



Lastar enbart cement.

Japp, som sagt så gäller Basic safety på obestämd tid.
Refreshen man gör vart 5e år i advanced firefighting anses täcka kunskaperna i basic firefighting, därav bara refresh i advanced. (tror det va så dom sa iallafall)

Skolan är najs men det ska iallafall bli gött att komma ut på riktigt snart :)
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Hur är intresset för att sparka liv i Avancez? Jag har inte så bra koll på vad Avancez gjorde förut, ngn som vet?

/R0ger

När gick det gamla liket och dog??
Vore ju intressant att se om det finns stadgar och liknande att starta från, samt en eventuell lokal (Som antagligen blivit lagerlokal åt låtsasgänget Festu...)

http://avancez.mcklubb.com/ är iaf död...
 
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tack för din omtanke, men som sagt beror det på flera faktorer.

En undersökning som gjorts på Handelshögskolan i Göteborg visade att:

• 90 % av 2007 års examensstudenter har arbete inom sex månader efter examen

http://www.hgu.gu.se/item.aspx?id=16828

hehe jo läste lite snabbt...intressant att det står arbete. telefonförsälj. är också ett arbete, såsom att stå bakom disken på McD.
bara en tanke....:D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top