Chalmerstråden

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
Vore sjysst att sparka liv i klubben :) Jag kan kolla upp lite vad som gällde förut men tänker inte försöka få igång det själv. ::arsele

Återkommer!

/Roger
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Vore sjysst att sparka liv i klubben :) Jag kan kolla upp lite vad som gällde förut men tänker inte försöka få igång det själv. ::arsele

Återkommer!

/Roger

Låter bra. Jag är inte omöjlig heller.

Vill förövrigt att den alltid hotande kylan skall försvinna (eller ge snö = haschbräda i slottskogen) så hojen kan få se hörsalsvägen igen, var ju nån vecka sen nu...
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
jag kan tänka mig att va med och hålla i det, om det finns fler som kan tänka sig att va med å starta upp det!
men har inte koll på om det fanns någon lokal tidigare
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Om jag inte missminner mig så höll Avancez MC till i samma lokaler som CMK, dvs borta i garaget under nuvarande Willys (heter det väl..?). Någon lokal i kårhuset törs jag nästan sätta pengar på att det inte fanns, det är iaf inte något jag kommer ihåg. Eftersom jag var anvarig för kårhuset borde jag ha kommit ihåg det i så fall tycker jag... :va

Det är generellt sett ganska svårt att få ett rum i kårhuset: många vill ha det och kommittéerna har förtur. Det finns däremot andra lokaler på området som går att fixa på andra sätt, det handlar bara om engagemang (och eventuellt att muta rätt vaktmästare).
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Om jag inte missminner mig så höll Avancez MC till i samma lokaler som CMK, dvs borta i garaget under nuvarande Willys (heter det väl..?). Någon lokal i kårhuset törs jag nästan sätta pengar på att det inte fanns, det är iaf inte något jag kommer ihåg. Eftersom jag var anvarig för kårhuset borde jag ha kommit ihåg det i så fall tycker jag... :va

Det är generellt sett ganska svårt att få ett rum i kårhuset: många vill ha det och kommittéerna har förtur. Det finns däremot andra lokaler på området som går att fixa på andra sätt, det handlar bara om engagemang (och eventuellt att muta rätt vaktmästare).

CMK har flyttat till lyckholms gamla fabriker på mölndalsvägen.
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
Vad vill vi ha lokalen till? mek eller häng/fest?

kunde väl va praktiskt med båda, 2-3 garage platser modell byta olja, stift och drivpaket. inget avancerat, utan bara en plats under tak med lite verktyg och depåställ, vill man ha ett garage för större projekt så finns det väl ngn annan förening som är lite mer inriktade åt det hållet. sen måste vi ju ha ett rum för öl och titta på moto gp.

någon som lyckats få tag på Avanchez mc? var inne i kårhuset och fick tag på ett par nummer som kanske går att kontakta dom via. det är ju förmodligen lite smidigare att sparka liv i den än att starta en ny klubb.
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
kunde väl va praktiskt med båda, 2-3 garage platser modell byta olja, stift och drivpaket. inget avancerat, utan bara en plats under tak med lite verktyg och depåställ, vill man ha ett garage för större projekt så finns det väl ngn annan förening som är lite mer inriktade åt det hållet. sen måste vi ju ha ett rum för öl och titta på moto gp.

Ungefär så ja, plats för lite pyssel och lite häng. :tummenupp

Sen måste vi skaffa heta västar som vi kan ha, och en supporterförening :fakta
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
Ungefär så ja, plats för lite pyssel och lite häng. :tummenupp

Sen måste vi skaffa heta västar som vi kan ha, och en supporterförening :fakta

tillhörande ölmage och flätat skägg också eller?:rolleyes:
supporterförening kan ju va bra, går säkert att använda till något
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Fint att läsa inlägg från avundsjuka stackare som ser ner på studerande bara för att dom själva är antingen för dumma eller för lata och nöjer sig med mindre.

Själv är jag blivande Teknik & Arkitekturare jag...
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Jag tycker vi prioriterar ett hängställe först, grejar lite soffor osv så kan man käka lunchen där och ha motogpkvällar!
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
Vore sjysst att sparka liv i klubben :) Jag kan kolla upp lite vad som gällde förut men tänker inte försöka få igång det själv. ::arsele

Återkommer!

/Roger
har du fått tag på någon från Avancez? tänkte jag gör ett försök imorgon, sen berättar jag här hur läget är. så har vi ju något att fundera utifrån iallafall. som sagt, jag kan också tänka mig att vara med och driva det hela om det bara finns folk som hjälper till
 

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
har du fått tag på någon från Avancez? tänkte jag gör ett försök imorgon, sen berättar jag här hur läget är. så har vi ju något att fundera utifrån iallafall. som sagt, jag kan också tänka mig att vara med och driva det hela om det bara finns folk som hjälper till

Lite upptagen just nu, har inte möjlighet förrän i morgon torsdag. Ni får gärna kolla upp. :)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Hallå era tjallmerister. Jag gick på IT-Univ på Lindholmen, det gör mig till 50% Chalmerist. Gott nog!

Vad för coolt blir det av med denna tråden då? Åka härskogsvägen på rekordtid? Jag är på isf :yoparty
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
jag har pratat med den nuvarande ordföranden i Avacez mc, och hon sa att de är på väg att lägga ner föreningen. jag nämnde att det eventuellt fanns intresse av att driva föreningen vidare, och det var hon mycket positiv till. om det blir aktuellt så kan vi ta över Avancez mc, med allt vad det innebär.

Om detta känns som ett bra alternativ, och det finns intresserade så kanske vi skulle sätta oss & snacka om detta, jag sa till henne att jag skulle höra av mig igen när jag pratat med er, samt kollat med kåren om vad som gäller.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
jag har pratat med den nuvarande ordföranden i Avacez mc, och hon sa att de är på väg att lägga ner föreningen. jag nämnde att det eventuellt fanns intresse av att driva föreningen vidare, och det var hon mycket positiv till. om det blir aktuellt så kan vi ta över Avancez mc, med allt vad det innebär.

Om detta känns som ett bra alternativ, och det finns intresserade så kanske vi skulle sätta oss & snacka om detta, jag sa till henne att jag skulle höra av mig igen när jag pratat med er, samt kollat med kåren om vad som gäller.

Tycker det låter som en bra plan. Så länge man kan lägga det på en lagom nivå. Fick du nån info om hur dom har haft det?
Finns förpliktelser mot kåren och hur är det med medlemskapet i SMC?
 

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
jag har pratat med den nuvarande ordföranden i Avacez mc, och hon sa att de är på väg att lägga ner föreningen. jag nämnde att det eventuellt fanns intresse av att driva föreningen vidare, och det var hon mycket positiv till. om det blir aktuellt så kan vi ta över Avancez mc, med allt vad det innebär.

Om detta känns som ett bra alternativ, och det finns intresserade så kanske vi skulle sätta oss & snacka om detta, jag sa till henne att jag skulle höra av mig igen när jag pratat med er, samt kollat med kåren om vad som gäller.

Super! Tycker också det måste hamna på en lagom nivå. Vore bra att få tag på stadgar och sådant, skulle hon kunna skicka det tro?

Vad säger ni som är intresserad om att träffas ngn lunch och tjöta lite?

/Roger
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top