Chalmerstråden

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Hoj
cbr 600
Super! Tycker också det måste hamna på en lagom nivå. Vore bra att få tag på stadgar och sådant, skulle hon kunna skicka det tro?

Vad säger ni som är intresserad om att träffas ngn lunch och tjöta lite?

/Roger

jag ska ringa till ansvarig i kårledningen för att höra lite om hur det hela går till osv, sen tycker jag absolut att vi borde träffas nån lunch och prata igenom lite hur vi vill ha det. men om det finns önskemål att få tag i stadgarna mm nu så kan jag be henne skicka dessa så kan jag vidarebefodra efter det.

är också helt inne på att vi ska hålla det på en lagom nivå, ingen har tid att lägga ner heltid på något sånt här.

Tycker det låter som en bra plan. Så länge man kan lägga det på en lagom nivå. Fick du nån info om hur dom har haft det?
Finns förpliktelser mot kåren och hur är det med medlemskapet i SMC?

när jag pratade med henne så var det mest för att få reda på hur läget var, men jag fick uppfattningen att de hade problem med att få ihop folk till möten osv. frågade aldrig om förpliktelser mm, men hon var mer än villig att överlämna allt vad Avancez mc heter till någon som kan driva det vidare

Last edited:

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Låter bra att ni startar upp en förening. Om ni behöver uppbackning från XP så är det bara att hojta till.

Kan tänka mig att bli medlem, men att starta upp en förening har jag nog inte tid med :)

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Gsxr 750 -96
Super! Tycker också det måste hamna på en lagom nivå. Vore bra att få tag på stadgar och sådant, skulle hon kunna skicka det tro?

Vad säger ni som är intresserad om att träffas ngn lunch och tjöta lite?

/Roger

Jag skulle vara intresserad av ett sådant möte. Jag tar väll initiativ och startar en intresselista för medlemskap eller upp start av Avancez så vi kan få en bättre överblick.

Intresselista för Avancez:
1. wolf_1 - medlemskap
2. ...
3.
4.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
1. wolf_1 - medlemskap
2. skruven medlemskap (hjälper gärna till)
3.
4.

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX-7R -00
1. wolf_1 - medlemskap
3. R0ger (Kan hjälpa till)
4.

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Hoj
cbr 600
1. wolf_1 - medlemskap
4.chrishan (kan hjälpa till)
5.
6.
7.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
En till chalmerist här.
Läser 3an på maskinteknik, johanneberg.
Aldrig tagit hojen till skolan men kanske får göra det till nästa säsong!
Vet inte om jag har kvar den då bara, har lite andra planer än att plugga nästa läsår.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
1. wolf_1 - medlemskap
5.Bus-Bo
6.
7.

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
2001 Triumph Legend TT
jag ska ringa till ansvarig i kårledningen för att höra lite om hur det hela går till osv, sen tycker jag absolut att vi borde träffas nån lunch och prata igenom lite hur vi vill ha det. men om det finns önskemål att få tag i stadgarna mm nu så kan jag be henne skicka dessa så kan jag vidarebefodra efter det.

är också helt inne på att vi ska hålla det på en lagom nivå, ingen har tid att lägga ner heltid på något sånt här.
---
när jag pratade med henne så var det mest för att få reda på hur läget var, men jag fick uppfattningen att de hade problem med att få ihop folk till möten osv. frågade aldrig om förpliktelser mm, men hon var mer än villig att överlämna allt vad Avancez mc heter till någon som kan driva det vidare

Att driva en kårförening behöver inte vara så komplicerat. Vissa krav finns dock. För att betraktas som en kårförening måste föreningen vara godkänd av kårstyrelsen och minst hälften av medlemmarna ska vara medlemmar i Chalmers Studentkår. Föreningens bokföring och verksamhet skall även granskas av kårens lekmannarevisorer . Jag gjorde själv detta när jag var revisor. Det är ingen stor grej, utan mest för att kolla att föreningen inte använder kårens namn till "dumma" saker och att verksamheten inte bryter mot kårens stadgar och policys.

Om föreningen inte är nerlagd så borde det bara vara att snacka med den nuvarande ordföranden så denne kallar till ett möte och välja in en ny och driftig styrelse som styr upp verksamheten. Hur svårt kan det va'?

/Pepita_square - M 97-06

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Hoj
cbr 600
Att driva en kårförening behöver inte vara så komplicerat. Vissa krav finns dock. För att betraktas som en kårförening måste föreningen vara godkänd av kårstyrelsen och minst hälften av medlemmarna ska vara medlemmar i Chalmers Studentkår. Föreningens bokföring och verksamhet skall även granskas av kårens lekmannarevisorer . Jag gjorde själv detta när jag var revisor. Det är ingen stor grej, utan mest för att kolla att föreningen inte använder kårens namn till "dumma" saker och att verksamheten inte bryter mot kårens stadgar och policys.

Om föreningen inte är nerlagd så borde det bara vara att snacka med den nuvarande ordföranden så denne kallar till ett möte och välja in en ny och driftig styrelse som styr upp verksamheten. Hur svårt kan det va'?

/Pepita_square - M 97-06

mm, det är nog ungefär så det blir, om det nu finns tillräckligt med folk.

pratade med en person i kårledningen som sa att de skulle prata med Avancez om nedläggning den 18/12, så han tyckte det vore bra om vi bestämmt oss till dess!

så vi kanske borde få till mötet någon gång nästa vecka?
är det ett önskemål att jag skaffar fram stadgar till dess?

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX-7R -00
mm, det är nog ungefär så det blir, om det nu finns tillräckligt med folk.

pratade med en person i kårledningen som sa att de skulle prata med Avancez om nedläggning den 18/12, så han tyckte det vore bra om vi bestämmt oss till dess!

så vi kanske borde få till mötet någon gång nästa vecka?
är det ett önskemål att jag skaffar fram stadgar till dess?

Vad sägs om tisdag lunch i Bulten för alla intresserade? :) Stadgar är ju aldrig fel så om det går att få tag på vore det väl bra.

/Roger

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
1. wolf_1 - medlemskap
5.Bus-Bo
6.Kalleman fick det bästa numret :yoparty
7.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
1. wolf_1 - medlemskap
5.Bus-Bo
6.Kalleman fick det bästa numret :yoparty
7. loy
8.
9.

Kan tyvärr inte medverka på någon lunch.. Är ju sånn här lindholmare och det blir lite tajt med tiden..

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
1. wolf_1 - medlemskap
5.Bus-Bo
6.Kalleman fick det bästa numret
7. loy
8. 600cc
9.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...