Har ni pratat med kåren?Hjulet är satt i rullning!
Har ni pratat med kåren?
Okej.Det som bestämdes är att vi ska skriva ett dokument där vi beskriver hur vi tänkt att locka till oss fler medlemmar, samt på vilket sätt det ska bedrivas verksamhet. tror det kallas verksamhetsplan
Det jag ser framför mig är:
* Samlingslokal för likasinnade
- Eget mekgarage? (lokal på markplan)
* Information till icke-hoj burna om:
- Hur tar jag körkort?
- Vad kostar ägandet?
- Måste man skruva mycket?
- Hjälp med övningskörning (handledare)
- Hjälp med trafiksäkerhet/avrostning (övningar på parkering med "konbana" el. liknande)
- Större informationstillfällen om klubbens existens och mål (t.ex. en eller två kvällar på våren i nån hörsal med affischerad utlysning i god tid innan)
* Organiserade körningar ("varje tisdag kl 17")
* Öppenhet mot alla sorters hojåkare, HD, Cross, Sport, etc..
Ni måste tänka på att ha fler än fuckyouburnout-gänget som målgrupp. Utan detta (på pappret) tror jag det är svårt att verka seriösa..
I framtiden ska det förståss finnas ambitioner om egna bandagar och kanske eget ERF-team eller liknande. (Liknande Motorklubbens - race avd.)
Mvh
Danne - tidigare vice ordf. i ETA.
SPAM:
Fan va kul att ni pluggar nu! kommer komma rætt ut i arbetsløsheten!
Samlingslokal för likasinnade kommer det inte att bli någon till att börja med, ska hållas på en simpel nivå. samma sak med mekgarage, däremot kanske det blir något i samarbete med xp.
resterande saker stämmer väl ganska bra överrens med vad som ligger som förslag.
Även om det inte finns en exklusiv lokal, bör det nog finnas en fast uttalad samlingspunkt. Försök hitta ett samarbete med t.ex XP, ETA, CMK där klubben kan hyra/låna in sig så att säga.
Finns det inga fasta tider eller platser kommer det att rinna ut i sanden DiReCKT! (förutom för de som hänger här kanske)
Men det beror ju på vart ambitionsnivån är.
Tycker att det är kanonbra att ni skriver här vad ni tycker och kommer med bra förslag.
Tanken är att vi ska kunna presentera en verksamhetsplan som bland annat innefattar en verksamhetsidé och en plan hur vi ska kunna hitta, få och behålla medlemmar. Denna verksamhetsplan skall presenteras på kårstyrelsens möte nr 9 som troligtvis kommer att hållas den 9 januari.
Det vi i den förhoppningsvis blivande styrelsen jobbar med nu är att få koll på hur föreningens status är nu egentligen och få till ett föreningsmöte så att vi kan ta över styret och få igång verksamheten.
Den förhoppningsvis blivande styrelsen ser ut som följande:
Kalleman - Kassör
Chrishan - Sekreterare
Jag själv - Ordförande
eventuellt tillkommer en vice ordförande, förslag finns.
Vad det gäller direkta förslag och idéer i tråden så vill jag börja med lokalfrågan. Vår tanke är att köra igång utan en egen lokal.
Vi tror att föreningen kan bedriva sin verksamhet utan en egen lokal, skulle det visa sig vara fel får vi undersöka möjligheter till att skaffa fram en egen lokal. Vår tanke är att istället utnyttja vad som redan finns.
Varför ska vi ha en egen mekhörna när det finns en komplett verkstad i form av xp? Kolla motoGP etc kan man göra i valfri hörsal. Grillkvällar kan man ha på kemigården.
Men visst känner vi att det finns ett stort behov av en egen samlingsplats så får vi lösa det.
De andra förslagen är noterade och fler är välkomna.
Vi hör av oss när det dyker upp något nytt!
/Jonas M3
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |