Chalmerstråden

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Hej
Vet inte riktigt om jag orkar med att vara med i förening nu igen men jag hänger gärna med ut och åker både samåkning o bana. PM:a gärna om ni drar ihop någe.

Såg att Lådbil var med på listan! Vem skrev upp honom? har försökt fått tag på honom flera månader! verkar som han grävt ner sig nånstans. Ni kan ju be han ringa mig ifall nån skulle hitta honom.

/Andreas M3
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Eget Avancez-forum finns under MC-grupper i Sverige.

Vi flyttar diskussionen dit istället!
 
Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Hej
Vet inte riktigt om jag orkar med att vara med i förening nu igen men jag hänger gärna med ut och åker både samåkning o bana. PM:a gärna om ni drar ihop någe.

Såg att Lådbil var med på listan! Vem skrev upp honom? har försökt fått tag på honom flera månader! verkar som han grävt ner sig nånstans. Ni kan ju be han ringa mig ifall nån skulle hitta honom.

/Andreas M3

Jag skrev upp honom, han lät intresserad i alla fall :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tycker som många andra här att en lokal känns lite onödigt, i alla fall såhär i början..

Tror det hade varit bra att sikta på att få upp hemsidan igen, så att folk vet att vi finns. Sen fylla den med så mycket info som möjligt om själva klubben, olika motorcyklar, hur man tar körkort osv.

Kan tänka mig att skriva om hur man tar mc-kort och så, bara någon kan lägga upp det senare.. :)
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
En idé är ju att vara aktiva under nollningen.

Kollektiv burnout på götaplatsen när nollorna samlas lär ju vara ett uppskattat inslag :tummenupp
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
En idé är ju att vara aktiva under nollningen.

Kollektiv burnout på götaplatsen när nollorna samlas lär ju vara ett uppskattat inslag :tummenupp

mm, iden är kul.
Har vi några modiga frivilliga som ställer upp?
kan ju vara smart att fundera lite på det faktum att polisen står 15-20 m bort på andra sidan gatan och bevakar trafiken, m a o vem är dum nog att försöka.


Förstår att det var menat som ett skämt, men om någon kommer på något liknande, men som faktiskt går att genomföra så berätta gärna.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
mm, iden är kul.
Har vi några modiga frivilliga som ställer upp?
kan ju vara smart att fundera lite på det faktum att polisen står 15-20 m bort på andra sidan gatan och bevakar trafiken, m a o vem är dum nog att försöka.


Förstår att det var menat som ett skämt, men om någon kommer på något liknande, men som faktiskt går att genomföra så berätta gärna.
Räcker nog att stå å gasa lite för att få blickarna på sig :hihi



Förresten, hur är det med hemsida? Finns den gamla kvar eller behövs det göras en ny?
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Eftersom Avances är en kårförening borde vi kunna vara med under stadsrundvandringen. Vad man sen har för aktivitet går ju att bestämma när det drar ihop sig.
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Förresten, hur är det med hemsida? Finns den gamla kvar eller behövs det göras en ny?


R0ger kommer att bli ansvarig för hemsidan. Kontakta honom om du vill hjälpa till. Han blir säkert glad om han får hjälp.
 

Jacco

Först från rödljuset
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Göteborg så klart!
Hoj
XT 600 E -94
de där med att burna på götaplatsen tycker jag låter bra... men ja kan, som de skulle stått i en tråkig skolbok, efter "empiriska studier" meddela att de inte e helt uppskattat från mannen i blått, jag testade detta samma dag som 0:eek:rna började i år... korsningen viktor rydberg, gibraltar..... (iofs i min fyrhjuling istället, men den kan göra rök den också om man vill:p)

http://www.facebook.com/photos.php?...6b5a47eb3#/photo.php?pid=1737046&id=586045428

men de e lugnt... jag bjuder på den:p
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Hallåj!

Är själv en före detta kassör i denna förening. Hoppas ni håller bättre koll på pengarna i framtiden :D

Kul att ni är så många som vill sparka liv i liket!

Roligaste minnet jag har från Avancez är ett studiebesök på Husabergs fabrik (ladan) i Röfors och den vidare resan ner mot Askersund. Henrik (tror han hette så, från Gävle) höll på att åka av vägen med sin GSX-F 600 samtidigt som jag körde om honom med min vassa GSX 400 F -82 Hehe!

/Fredrik
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Ska ni ha lika tuffa västar som vi hade förr i tiden?

/Fredrik
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Dags att vakna :)

Hej igen.

Är det någon som har lite information nu efter jullovet om vad som händer här med avancez? Hade varit roligt att höra vad som är på gång.
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
Hej igen.

Är det någon som har lite information nu efter jullovet om vad som händer här med avancez? Hade varit roligt att höra vad som är på gång.

Den troliga blivande styrelsen ska ha ett möte kl 12 idag, info om vad som bestämdes kommer senare under dagen
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top