Jag tror faktiskt inte att någon förstår vilka argument du menar; som är ”liknande”.
Det är väl egentligen brist på argument jag menar. Och då inte någon här som ska ta åt sig för att man ogillar IoM utan mera att jag känner igen tankegångarna.
"Jag är inte motorcyklist/tävlar på IoM och det är farligt och måste bort! Man
måste se till att allt som är farligt försvinner ur våra liv. Om dessa människor inte förstår det själva så måste vi, för deras eget bästa, förbjuda det!"
Att jämföra med rysk roulette kommer jag ihåg från 80-talet. Går inte att argumentera emot och är just anledningen!
Ju fler som förstår att motorcykeln/IoM är farligt desto fortare blir det förbjudet!
Det gick inte att argumentera med ovannämnde chefredaktör men här borde det kunna gå eftersom vi borde vara hojåkare här och, åtminstone på något vis, gillar motorcyklar!
Jag respekterar, som sagt, andras åsikter och tänker inte försöka få någon att ändra åsikt utan vill gärna höra
varför åsikten finns.
Som varghatare som bara hatar.
Vargar dödar våra jakthundar! Jo, men betydligt fler jakthundar dödas av jägare...
Vargar är farliga för våra barn! Jo, men barn dödas varje år av bilar...
Åt andra hållet har vi vargälskare som inte kan/vill se problem med varg och när dessa ytterligheter träffas blir det naturligtvis ingen givande diskussion...
Att vilja förbjuda någonting som är farligt som jag inte gillar är lätt om man inte vill/kan förstå att andra inte tycker så.
Ska vi inte förbjuda Sala Motorcirkus?
http://www.salamotorcirkus.se/om-motorcirkusen-11183149
Här finns, precis som i rysk roulette, möjligheten att se någon skadas och kanske dö! De kallar ju dessutom sig själva för Dödsryttare!
Jag skulle själv inte våga utsätta mig för 3-4 G uppe på väggen men förstår att det finns människor som gör det.
Det som skiljer IoM från kortbanetävlingar är att på bana kan du ligga på gränsen. Går du omkull finns det goda möjligheter att du kan gå därifrån. Det gör man inte på IoM, där får man inte passera gränsen. BGs tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?256807-ISLE-Of-MAN-racerapport! innehåller egentligen inget nytt för den som är intresserad av IoM men är det bästa jag läst på svenska!
Kör man på IoM som det vore en kortbana så får man problem men det vet de som tävlar där.
Som motorcyklist i trafiken har jag vanligtvis inga avåkningszoner utan måste köra så jag inte går omkull. Snabelbilar och bilister som är upptagna med telefonen ger ytterligare "upplevelser" som jag måste ta hänsyn till.
Om jag då bara förstår att om jag färdades i bil så skulle mitt liv vara mycket säkrare så måste kanske Trafikverket, och andra som tänker på min säkerhet, begränsa eller förbjuda det jag uppenbarligen själv inte förstår!
Om jag då bara förstår att om jag tävlade på kortbana så skulle mitt liv vara mycket säkrare så måste kanske Myndigheten, och andra som tänker på min säkerhet, begränsa eller förbjuda det jag uppenbarligen själv inte förstår!
Och det handlar om PRINCIPEN!