Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Santo skrev:2552844Inte i den fria vården. Dessutom är mc inte bara ett nöje utan jag använder medlet till nytta i arbetet för att snabbare kunna ta mig från A till B. Nu menar jag inte att jag kommer snabbare fram för att jag kör som en idiot och kryssar mellan gångtrafikanter, bilar, bussar och lastbilar i 200, utan att man allmänt tar sig snabbare fram på mc.
Nu förstår jag inte riktigt vad du har förståt av mitt/mina inlnlägg men vart och på vilket sätt försvarar jag lek i trafiken?
Oftare krascha på...? Är du säker på att du svarat på rätt inlägg? Kan inte minnas att jag diskuterat detta. Jag har ENDAST talat om fri vård och att den ska täcka alla plan om den ska kallas fri vård.
Så det bästa att göra är att låta dem vinna på deras villkor? Nedu, om någon sätter käppar i hjulet för mig accepterar jag inte detta. Jag ändrar inte mitt intresse pga ett fåtal idioter.
Ne denna punkt handlar inte om omsorg utan det handlar om... just det tv-licens. Men det är en annan diskussion som tagits upp otaliga gånger i otaliga trådar och behöver inte diskuteras vidare.
Ok, då ska jag förklara.
Ditt inlägg var ett medhållande svar på Shedevils inlägg vilket handlade om "rätten" att få äga och köra en litersporthoj. Jag uppfattade det som att Shedevil och du därmed tyckte att det skulle bli för dyrt efter omläggningen av trafikkostnaderna. Sedan kom av någon anledning din jämförelse till den fria sjukvården samt åldringsvården mm.
Jag förklarade då de bakomliggande orsakerna till höga trafikförsäkringar på tex litersporthojar och redogjorde därefter för varför jag tyckte dina jämförelser till vården haltade.
Eftersom även du verkar ha ett starkt mc-intresse och liksom jag inte vill sluta åka "pga av att ngn sätter käppar i hjulet" för dig så tycker att du ska arbeta aktivt mot missbruk av försäkringar i din hojkatergori om kostnadsökningen för din trafikförsäkring blir övermäktig. Eller starta ett eget försäkringsbolag. Det kan inte vara statens uppgift.
/J