T.KORPE skrev:2584506Alla ni idioter som röstat på moderaterna borde tycker jag
Så det är bättre med feta gubbar som betalar höga löner till sina egna.. och gör allt för att skapa ett samhälle där så många som möjligt lever på bidrag? Försäkringsfrågan är komplex, i Finland funkar ju motsvarande försäkringssystem utan att försäkringarna blev dyrare, så ha lite tålamod, vänta och se.. visst kan premierna bli dyrare, men det är i så fall för att det är så många sporthojs-idioter som kör över sin förmåga och med det kostar pengar både i rehabilitering samt reparation av fordon.. om inga sporthojar kraschar och går sönder nästa år så kommer premierna vara superlåga nästkommande år.. Allt blir vad man gör det till i ett fritt samhälle!!T.KORPE skrev:2584506Alla ni idioter som röstat på moderaterna borde tycker jag
T.KORPE skrev:2584506Alla ni idioter som röstat på moderaterna borde tycker jag
Ganska nyanserat att sätta likhetstecken mellan 1800-talets pig- och drängsamhälle och subventionerad städservice a la 2000-tal.Araikaj skrev:Pigor och drängar hör till det förgånga, det är inte framtiden... Men kom för faan inte och klaga nu, ni har ju röstat på skiten så nu får ni åxå leva med resultatet, och vi andra med tyvärr
D-MAN 660 skrev:2544275Trött man blir.. jaja inte rör det mig i ryggen då jag ändå kör oförsäkrat obesiktigat och oskattat.
MikeTL skrev:2586338Om detta trafikförsäkringstrauma . . .
Blir det inte väldigt svårt att inför varje mandatperiod alltid välja ut en eller i förekommande fall så många enskilda sakfrågor som råkar sammanfalla med ens egna preferenser och som också kommer till uttryck i ett och samma parti ?.......................................................
MikeTL skrev:2586338Om detta trafikförsäkringstrauma . . .
/otrolig mängd ordbajseri bortredigerat/
oavsett frågan om den obligatoriska trafikförsäkringen avses höjas med viss procentsats eller ej.
Eller . . . ?
Bushojjen skrev:2661651Ngn 25 åring som känner sig träffad...
En kvinnlig bilägare, 67 år gammal och bosatt i Lysekil med en Volvo V70 av 2004 års modell, som idag betalar 1.139 kronor i premie får från den 1 juli betala 387 kronor om året i skatt. När hela höjningen är genomförd blir hennes premie 2.200 kronor.
En 19-årig man i Kalix med en körsträcka på 3.000 mil per år med en nuvarande premie på 5.470 kronor får betala 1.859 kronor i skatt. När hela höjningen är genomförd blir premien närmare 11.000 kronor, enligt Motormännens riksförbund.
En 25-årig man med en motorcykel med 100 hästkrafter får i dag betala 9.236 kronor i premie. Hans skatt blir 3.140 kronor och när hela förändringen är genomförd blir hans årliga kostnad över 18.000 kronor.
Sunk skrev:om inga sporthojar kraschar och går sönder nästa år så kommer premierna vara superlåga nästkommande år..
Gustav1 skrev:2544389Inte? Nä, då är det ju inget problem. Ja, det blir dyrare förstås, men i andra änden kommer skattelättnader på lönen.
Tanken är ju dessutom att premierna ska gå ner efterhand.
Blysänke, som i Harley?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |