grahm skrev:2661755lösningen på alla problem i sverige verkar vara att höja alla priser. så jävvla kasst
Mr Mac skrev:2661767Som vanligt vill alla ha mycket, men ingen vill betala för det.
Fakta nr 1: Trafikskador kostar pengar.
Fakta nr 2: Någon måste betala för det.
Frågan är alltså Vem som ska betala, inte Om det kommer att kosta. Vad är mest rättvist:
Alt nr 1: De som orsakar skadorna betalar (läs bil- och mcförare)
Alt nr 2: Alla andra
Jag tycker att det är surt att premierna kommer att höjas, men att det är rätt väg att gå. Sänkta skatter och höjda avgifter gör att jag kan välja vad jag ska lägga mina pengar på. Jag kommer att få ca 10.000:- mindre i skatt per år som jag kan spendera bäst jag vill, t.ex. trafikförsäkring.
Mr Mac skrev:2661767Som vanligt vill alla ha mycket, men ingen vill betala för det.
Frågan är alltså Vem som ska betala, inte Om det kommer att kosta. Vad är mest rättvist:
Jag tycker att det är surt att premierna kommer att höjas, men att det är rätt väg att gå. Sänkta skatter och höjda avgifter gör att jag kan välja vad jag ska lägga mina pengar på. Jag kommer att få ca 10.000:- mindre i skatt per år som jag kan spendera bäst jag vill, t.ex. trafikförsäkring.
[- sNaIjK -] skrev:2661783Ganska intressant att vissa grupper kommer få betala en jävla massa medan andra inte berörs. Nu tänker inte jag bara på trafikförsäkring utan allt annat. Borde inte förslagsvis alla som bor vid vattendrag/åar etc får en djävulsk höjning på hemförsäkringen speciellt på västkusten?
Nej.. det håller inte att belasta vissa grupper, gå hela vägen i.s.f som USA.
Jocke R skrev:2532233I gårdagens Rapport avslöjades att trafikförsäkringspremien för personbilar minst kommer att fördubblas, d v s höjas med 100 procent, fr o m nästa år. Ännu större höjningar kommer det att bli för motorcyklar, för unga förare och för boende i storstäder.
Mina funderingar: Om det handlar om en 100 procentig höjning för personbilar, ja då kan vem som helst räkna ut att det för motorcyklar kommer att innebära höjningar på över 100 procent! För sporthojar kan det säkert komma att röra sig om höjningar på över 200 procent!! Och bor man dessutom i storstad, ja då talar vi kanske om höjningar 300 procent!!! Och har man dessutom färskt körkort, ja då snackar vi kanske 400 jävla procent!!!!
HJÄLP!!!!!!!!!!
Bushojjen skrev:2661651Ngn 25 åring som känner sig träffad...
En kvinnlig bilägare, 67 år gammal och bosatt i Lysekil med en Volvo V70 av 2004 års modell, som idag betalar 1.139 kronor i premie får från den 1 juli betala 387 kronor om året i skatt. När hela höjningen är genomförd blir hennes premie 2.200 kronor.
En 19-årig man i Kalix med en körsträcka på 3.000 mil per år med en nuvarande premie på 5.470 kronor får betala 1.859 kronor i skatt. När hela höjningen är genomförd blir premien närmare 11.000 kronor, enligt Motormännens riksförbund.
En 25-årig man med en motorcykel med 100 hästkrafter får i dag betala 9.236 kronor i premie. Hans skatt blir 3.140 kronor och när hela förändringen är genomförd blir hans årliga kostnad över 18.000 kronor.
Sledneck skrev:2661872Några oerhört enkla grejer som ger 44165 kr mer i "pluskan"
Skalman skrev:2661901Det svåra för dig verkar bli att övertyga cheyen om att mycket av tillskottet i pluskan ska gå till att försäkra en ny leksak till far i huset
Pegan skrev:2661892.., frågan är om försäkringsbolagen höjer samtliga trafikförsäkringar med 34% eller om dom höjer vissa med exempelvis 75% och en del inte alls? ...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|