Ankan_84
Gudomlig sporthojare
känns bra att Reinfeldt kom till makten, tacka svenska folket för det
Last edited:
Gustav1 skrev:2544353@ trådstartaren...de här 400% du pratar om...det låter som något du hittar på. Likaså 300%.
Jag tror inte det blir så farligt, faktiskt.
Och dessutom kommer det säkert att rädda ett och annat liv.
[- sNaIjK -] skrev:2544361Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.
Ja folk dog som flugor innan rettan kom.[- sNaIjK -] skrev:2544361Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.
Gustav1 skrev:2544353@ trådstartaren...de här 400% du pratar om...det låter som något du hittar på. Likaså 300%.
Jag tror inte det blir så farligt, faktiskt.
Och dessutom kommer det säkert att rädda ett och annat liv.
[- sNaIjK -] skrev:2544361Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.
Eureka skrev:2544417Inte fan kör man bättre för man är rik ?
Det är ju så hela moderatpartiet funkar! De som är rika blir rikare.. Kolla på Aftonbladet, de som fick mest över i plånboken är naturligtvis de som tjänar redan bra idag..
Jag menar 1.3 miljoner och inte ha råd med TV avgift.. de är så synd om dem.
Att höja 300 % kommer inte hjälpa ett skit, skulle de som har kvar sin hoj och har råd vara bättre förare.. skitsnack!
Vi är så jävla dumma som bara betalar och tycker det är ok
jag har aldrig varit i någon olycka under 6 år snart och inte nyttjat min försäkring på så vis att jag behövt få ut på försäkringen..
Varför skall jag betala mer ?
Varför räcker inte det med att man pröjsar 15-20.000 om året för att få köra och göra det man älskar.
Någon gång får det fan ta stopp och man får säga ifrån, det börjar fan i mej bli dags snart.. Eller skall vi bara sitta och snällt glo på när idioterna lägger fram det ena sämre förslaget efter det andra..
Höjs försäkringarna så kör jag utan försäkring, utan regplåt!
Vipps har jag 20.000 kr över / år till böter och annat dyft.. det är den nya moderatiska utvecklingen.. jävla samhälle man lever i
Gustav1 skrev:2544389Inte? Nä, då är det ju inget problem. Ja, det blir dyrare förstås, men i andra änden kommer skattelättnader på lönen.
Tanken är ju dessutom att premierna ska gå ner efterhand.
Blysänke, som i Harley?
stranglefoot skrev:2544429Lika dumt som att höjt bensinpris skulle vara bättre för miljön... vi kör väl lika mycket för det! Eller?
Eureka skrev:2544417Inte fan kör man bättre för man är rik ?
Det är ju så hela moderatpartiet funkar! De som är rika blir rikare.. Kolla på Aftonbladet, de som fick mest över i plånboken är naturligtvis de som tjänar redan bra idag..
Att höja 300 % kommer inte hjälpa ett skit, skulle de som har kvar sin hoj och har råd vara bättre förare.. skitsnack!
jag har aldrig varit i någon olycka under 6 år snart och inte nyttjat min försäkring på så vis att jag behövt få ut på försäkringen..
Varför räcker inte det med att man pröjsar 15-20.000 om året för att få köra och göra det man älskar.
Någon gång får det fan ta stopp och man får säga ifrån, det börjar fan i mej bli dags snart.. Eller skall vi bara sitta och snällt glo på när idioterna lägger fram det ena sämre förslaget efter det andra..
Vipps har jag 20.000 kr över / år till böter och annat dyft.. det är den nya moderatiska utvecklingen.. jävla samhälle man lever i
Helt sant. Och kör man utan plåt och oförsäkrat är ju risken rejält mkt större att man försöker smita från sheriffen vilket i sin tur medför större risker.Eureka skrev:2544417Inte fan kör man bättre för man är rik ?
Xtremas skrev:2544355fan blir så jävla less.. man borde ta och dom jävlarna så dom fattar att dom inte kan göra som dom vill..
Elgasen skrev:2544470Är det rätt att alla i Sverige skall betala för hojåkarnas nöje?
Personligen tycker jag inte det.
Jag ser i denna tråd att många tycker att dessa höjningar är idioti men jag ser inte många förslag angående vart pengarna istället skall tas ifrån. Staten måste ha inkomster för att betala utgifter.
Istället för att kritisera politikernas budgetval vore det bättre att ni riktar eran kritik mot de hojåkare som är skulden till dessa premier.
[- sNaIjK -] skrev:2544446Tänkte mer på typ Gsx-R 1100 och dylikt
Njaa... öka priset med bensin typ 1000% så kommer nog folk gå över till alternativa bränsle.
[- sNaIjK -] skrev:2544297Måste tillägga att jag mailade moderaterna innan valet och fick detta till svars:
"Alliansen är överens om att kostnaderna för trafikskadades inkomstbortfall
ska föras över till den obligatoriska trafikförsäkringen. Förslaget leder
en viss höjning av premierna. Enligt beräkningar från Sveriges Television
och Föreningssparbanken kommer premiehöjningen för en normalbilist bli
knappt 100 kronor i månaden, 250 kronor för en MC och 20 kronor för moped
och skoter. På sikt, när skadefrekvensen minskar, kommer premien att
sänkas."
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |