Chockhöjning av trafikförsäkringen!!!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
känns bra att Reinfeldt kom till makten, tacka svenska folket för det:huvet

Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Just den här frågar gör att jag inte köper någon ny hoj nu under hösten.. Väntar med inköp tills vi får svart på vitt hur mycket höjningen landar på. Visst har man säkert råd med en flerhundraprocentig höjning om man lever på nudlar och aldrig festar osv osv. Hoj är sjukt kul, men det finns en gräns.. Lutar åt cross nästa säsong igen!

Det kan inte vara kul att sitta på en sporthoj nu som man vill sälja. :näsblod

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
@ trådstartaren...de här 400% du pratar om...det låter som något du hittar på. Likaså 300%.

Jag tror inte det blir så farligt, faktiskt.
Och dessutom kommer det säkert att rädda ett och annat liv.

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
R1
fan blir så jävla less.. man borde ta och:smasha :kryckor dom jävlarna så dom fattar att dom inte kan göra som dom vill..:huvet

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Gustav1 skrev:
2544353 @ trådstartaren...de här 400% du pratar om...det låter som något du hittar på. Likaså 300%.

Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
[- sNaIjK -] skrev:
2544361 Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.

Inte? Nä, då är det ju inget problem. Ja, det blir dyrare förstås, men i andra änden kommer skattelättnader på lönen.
Tanken är ju dessutom att premierna ska gå ner efterhand.

Blysänke, som i Harley?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
[- sNaIjK -] skrev:
2544361 Hur räddar en höjd trafikförsäkring liv? Jag tror knappast någon slutar köra, snarare köper blysänken som kommer stå ur kurvorna som stenskott.
Ja folk dog som flugor innan rettan kom.
Det är klart som fan att det kommer påverka antalet hojar på vägarna om det blir verklighet med dessa höjningarna. Vilket inte skulle förvåna mig ett skit i blåfolkets hysteriska jakt på skatter.
//Tobbe

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Gustav1 skrev:
2544353 @ trådstartaren...de här 400% du pratar om...det låter som något du hittar på. Likaså 300%.

Han kanske tror precis som du gör och de flesta andra men vi lär väl snart få veta. Skulle det bli dyrt så har Maria Borelius satt ny standard och man få helt enkelt fuska, blir man ertappad så är det bara be om ursäkt.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Inte fan kör man bättre för man är rik ?
Det är ju så hela moderatpartiet funkar! De som är rika blir rikare.. Kolla på Aftonbladet, de som fick mest över i plånboken är naturligtvis de som tjänar redan bra idag..
Jag menar 1.3 miljoner och inte ha råd med TV avgift.. de är så synd om dem.
Att höja 300 % kommer inte hjälpa ett skit, skulle de som har kvar sin hoj och har råd vara bättre förare.. skitsnack!
Vi är så jävla dumma som bara betalar och tycker det är ok
jag har aldrig varit i någon olycka under 6 år snart och inte nyttjat min försäkring på så vis att jag behövt få ut på försäkringen..
Varför skall jag betala mer ?
Varför räcker inte det med att man pröjsar 15-20.000 om året för att få köra och göra det man älskar.
Någon gång får det fan ta stopp och man får säga ifrån, det börjar fan i mej bli dags snart.. Eller skall vi bara sitta och snällt glo på när idioterna lägger fram det ena sämre förslaget efter det andra..

Höjs försäkringarna så kör jag utan försäkring, utan regplåt!
Vipps har jag 20.000 kr över / år till böter och annat dyft.. det är den nya moderatiska utvecklingen.. jävla samhälle man lever i :mad:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
[- sNaIjK -] skrev:

Lika dumt som att höjt bensinpris skulle vara bättre för miljön... vi kör väl lika mycket för det! Eller?

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Eureka skrev:
2544417 Inte fan kör man bättre för man är rik ?
Det är ju så hela moderatpartiet funkar! De som är rika blir rikare.. Kolla på Aftonbladet, de som fick mest över i plånboken är naturligtvis de som tjänar redan bra idag..
Att höja 300 % kommer inte hjälpa ett skit, skulle de som har kvar sin hoj och har råd vara bättre förare.. skitsnack!
jag har aldrig varit i någon olycka under 6 år snart och inte nyttjat min försäkring på så vis att jag behövt få ut på försäkringen..
Varför räcker inte det med att man pröjsar 15-20.000 om året för att få köra och göra det man älskar.
Någon gång får det fan ta stopp och man får säga ifrån, det börjar fan i mej bli dags snart.. Eller skall vi bara sitta och snällt glo på när idioterna lägger fram det ena sämre förslaget efter det andra..

Vipps har jag 20.000 kr över / år till böter och annat dyft.. det är den nya moderatiska utvecklingen.. jävla samhälle man lever i :mad:

det låter nästan smart ju :)

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Gustav1 skrev:
2544389 Inte? Nä, då är det ju inget problem. Ja, det blir dyrare förstås, men i andra änden kommer skattelättnader på lönen.
Tanken är ju dessutom att premierna ska gå ner efterhand.

Blysänke, som i Harley?

Tänkte mer på typ Gsx-R 1100 och dylikt

stranglefoot skrev:
2544429 Lika dumt som att höjt bensinpris skulle vara bättre för miljön... vi kör väl lika mycket för det! Eller?

Njaa... öka priset med bensin typ 1000% så kommer nog folk gå över till alternativa bränsle.

Last edited:

Zoki

Testdriver
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Fireblade -97, Honda CBX750F
Eureka skrev:

Håller med helt och hållet! Det är dax att göra någonting nu....

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Är det rätt att alla i Sverige skall betala för hojåkarnas nöje?
Personligen tycker jag inte det.

Jag ser i denna tråd att många tycker att dessa höjningar är idioti men jag ser inte många förslag angående vart pengarna istället skall tas ifrån. Staten måste ha inkomster för att betala utgifter.

Istället för att kritisera politikernas budgetval vore det bättre att ni riktar eran kritik mot de hojåkare som är skulden till dessa premier.

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
Eureka skrev:

Helt sant. Och kör man utan plåt och oförsäkrat är ju risken rejält mkt större att man försöker smita från sheriffen vilket i sin tur medför större risker.

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
KTM 660 SMC -04
Om nu försäkringsbolagen ska betala personskador, vem betalar då om man kör oförsäkrat? För lagad lär man ju bli.. eller?

Gabor

Guest
Xtremas skrev:
2544355 fan blir så jävla less.. man borde ta och:smasha :kryckor dom jävlarna så dom fattar att dom inte kan göra som dom vill..:huvet

vem vill betala dina skador för at du klantar å kör som en kattskalle, inte jag i alla fall

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Elgasen skrev:
2544470 Är det rätt att alla i Sverige skall betala för hojåkarnas nöje?
Personligen tycker jag inte det.

Jag ser i denna tråd att många tycker att dessa höjningar är idioti men jag ser inte många förslag angående vart pengarna istället skall tas ifrån. Staten måste ha inkomster för att betala utgifter.

Istället för att kritisera politikernas budgetval vore det bättre att ni riktar eran kritik mot de hojåkare som är skulden till dessa premier.

Och vem betalar alla sportfantasters skador då?? Ridsporten tex skördar många sjukbesök med benbrott & rehabiltering som följd. Det får vi betala + våra egna skador. Fel enligt min mening.

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
[- sNaIjK -] skrev:
2544446 Tänkte mer på typ Gsx-R 1100 och dylikt

Njaa... öka priset med bensin typ 1000% så kommer nog folk gå över till alternativa bränsle.

Jo visst! Men så mycket ökar de väl inte på en gång iaf! Om soppan kostar 15 spänn i en månad och den sänks till 13, då tycker man ju att det är fasligt billigt!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
[- sNaIjK -] skrev:
2544297 Måste tillägga att jag mailade moderaterna innan valet och fick detta till svars:

"Alliansen är överens om att kostnaderna för trafikskadades inkomstbortfall
ska föras över till den obligatoriska trafikförsäkringen. Förslaget leder
en viss höjning av premierna. Enligt beräkningar från Sveriges Television
och Föreningssparbanken kommer premiehöjningen för en normalbilist bli
knappt 100 kronor i månaden, 250 kronor för en MC och 20 kronor för moped
och skoter. På sikt, när skadefrekvensen minskar, kommer premien att
sänkas."

Det svaret fick jag också. Men nu när försäkringbolagen fått sin talan så säger de att det INTE kommer att räcka. Mellan 1500-2000 /år för bil, för en del enda upp till 10 papp. Motorcyklister med stora cc drabbas värst.

Slutsatsen jag drar är att alliansen inte vet vad de snackar om, de går ut med egna slutsatser. Det är bedrägeri mot röstarna & folket, därför borde de inte få gå igenom. Ett uppror vore på sin plats.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0