Blå R1 skrev:2544832Sen är det som det sagts många gånger tidigare på SH, det är ingen rättighet att få köra hoj!
Oops skrev:2544817
Betydligt mindre i skatt ? Vad får du det ifrån? Det är endast de som tjänar brutalt mkt som får betydligt mindre i skatt. Vanliga löntagare upp till 35.00 40.000 tjänar upp till 500 kr i månaden o lägga undan till om de blir sjuka eller arbetslösa. Grattis!!!
Antingen är du lurad eller rik, gratulerar i det sista fallet.
= Du är en parasitD-MAN 660 skrev:2544275Trött man blir.. jaja inte rör det mig i ryggen då jag ändå kör oförsäkrat obesiktigat och oskattat.
Archan skrev:2544791Som Elgasen skrev tidigare i tråden "Istället för att kritisera politikernas budgetval vore det bättre att ni riktar eran kritik mot de hojåkare som är skulden till dessa premier."
Är ni så insnöade att ni inte ens kan se att detta är resultatet av erat och era vänners MC handhavande så är det bara tragiskt.
Handling -> konsekvens...men det kanske är svårt att inse
[- sNaIjK -] skrev:2544214Säg att din halvförsäkring ligger på 6 papp om året. Då är Trafikförsäkringen Ca 4.000 och delkasko med brand, stöld etc.. 2000:-. Höjs trafikfsäkringen med 300% får du pynta 18.000 för din nya halvförsäkring
Lundberg skrev:2544942För övrigt så kommer min kära mormor att bli ägare och försäkringstagare av en Duke nästa år ifall dom höjer!
//Lundberg
Lam-Kaka skrev:2544945Får väll bli en 600cc som troligen inte blir lika dyr att försäkra sen får man väll montera turbo så man får runt 200hk+
Archan skrev:2544863Jag pratade ju om privat sjukvårdsförsäkring och på lång sikt. Som det är nu går delar av det vi betalar i skatt till sjukvården, OM detta privatiseras så minskas följdaktligen skatten. Sen är det helt upp till dig om du vill lägga mindre, lika mycket eller mer än vad du betalade i skatt för denna service på din privata sjukvårdsförsäkring.
Hoppas det klarnade nu =)
Lam-Kaka skrev:2544945Får väll bli en 600cc som troligen inte blir lika dyr att försäkra sen får man väll montera turbo så man får runt 200hk+
Archan skrev:2544863Jag pratade ju om privat sjukvårdsförsäkring och på lång sikt. Som det är nu går delar av det vi betalar i skatt till sjukvården, OM detta privatiseras så minskas följdaktligen skatten. Sen är det helt upp till dig om du vill lägga mindre, lika mycket eller mer än vad du betalade i skatt för denna service på din privata sjukvårdsförsäkring.
Hoppas det klarnade nu =)
Ullis skrev:2544890Så...om det hela handlar om vad mc-åkarna ställer till med. Hur drogs då bilägarna in i höjningarna???? Är det också något slags resultat av mej & mina vänners bil handhavande
De borde införa detta överlag så klart, att det bara är trafikanter som får pröjsa sina kostnader är hål i huvudet.Ullis skrev:2544507Och vem betalar alla sportfantasters skador då?? Ridsporten tex skördar många sjukbesök med benbrott & rehabiltering som följd. Det får vi betala + våra egna skador. Fel enligt min mening.
Elgasen skrev:2545066De borde införa detta överlag så klart, att det bara är trafikanter som får pröjsa sina kostnader är hål i huvudet.
De som tvingar alla betala för ett fåtal personers kostnader så klart.Ullis skrev:2545073Precis min mening, och vilka som har hål i huvudet...det är ju solklart.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|