Ullis skrev:
2544523 Det svaret fick jag också. Men nu när försäkringbolagen fått sin talan så säger de att det INTE kommer att räcka. Mellan 1500-2000 /år för bil, för en del enda upp till 10 papp. Motorcyklister med stora cc drabbas värst.
Slutsatsen jag drar är att alliansen inte vet vad de snackar om, de går ut med egna slutsatser. Det är bedrägeri mot röstarna & folket, därför borde de inte få gå igenom. Ett uppror vore på sin plats.
Du har fått ett svar där moderaterna hänvisar till svt och Föreningssparbankens beräkningar. Dvs det är inte alliansen som räknat fram detta. Därför är det fel att säga att alliansen inte vet vad de talar om... det är i så fall svt och Föreningssparbaken du ska såga.
Dessutom skriver du att försäkringsbolagen tror på höjningar på 1500-2000kr per år, dvs 125-167kr / månad. Ditt svar från moderaterna var en högre höjning. Hur skulle det gå kunna vara bedrägeri?
Till sist ska du vara försiktig med att dra så klara slutsatser och tala om bedrägeri när du har två källor som står mot varandra sådär. Man kan tala om vad som är sannolikt osv, men inte ska man dra en klar slutsats som du gör.
Edit: såg nu att det var 100kr för bil du hade fått till svar, ber om ursäkt för den punkten. Men jag står fortfarande för att det inte är moderaterna som ska ha kritik för en beräkning de bara hänvisar till och som är gjord av en seriös aktör. Dessutom att man inte ska dra slutsatser när två källor står mot varandra och försäkringsbolagen dessutom är partiska vilket inte banken torde vara på samma sätt.
Edit2: Fan, lyckades editera bort ett stycke för mycket
.