Cigarr-tråden

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nu ligger fuktaren på posten, använd destillerat vatten. Köp en plastburk i helgen så är du all set på måndag.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Skickat! :tummenupp

Det är ett träskrin inklätt i tenn, det verkar även finnas plats i locket för nån form av skiva eller vad det nu kan vara. Med tanke på vad jag betalade för cigarrerna och deras planerade liggtid så har jag dem där i. :)

Testar med Ketzers fuktare och ser hur det blir - nån dag, kanske till jul, ska jag investera i en riktig humidor men tills dess tror jag ändå att de här kommer vara bättre än den senaste laddningen vi rökte... ;)

Men änyway, det är alltså inget problem att peta i ett sånt packe för 50 cigarrer i asken? Vad bör man sikta på för fuktighet i den eller sköter det sig själv?

Framresor har humidorer för 300 spänn, och det är inga pengar i sammanhanget. Min kostade 400 och räcker för mina behov. Hittar dom inte på deras webshop, men ringer du så har han dom garanterat.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Min fru jobbar och min son är på dagis så idag fanns det några timmars egentid. Solen lyser och det är ganska mysigt väder dock ligger det på en nordanvind som gör att det är lite väl kallt att släpa ut hojen men trädgården ligger i söder och huset läar för den isande vinden...

En litet besök i humidoren och en gammal favorit plockas med, diesel unholy coctail. En fantastisk cigarr som jag å det varmaste kan rekommendera till er alla!
http://www.cigarsinternational.com/prodDisp.asp?item=CS-J6B&cat=3

Espessomaskinen lyftes ut till uteköket, askfat, snoppare och tändare hämtades, radion och en dyna plockades ut från förrådet och förmiddagen blev fantastisk! :)

Det gäller att passa på innan vintern kommer...

Bifogat

• resize of P1020091.JPG
    resize of P1020091.JPG
    124.8 KB · Visningar: 85
  • resize of P1020093.JPG
    resize of P1020093.JPG
    108.6 KB · Visningar: 105
  • resize of P1020096.JPG
    resize of P1020096.JPG
    70.2 KB · Visningar: 84
  • resize of P1020098.JPG
    resize of P1020098.JPG
    64.7 KB · Visningar: 88

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Min fru jobbar och min son är på dagis så idag fanns det några timmars egentid. Solen lyser och det är ganska mysigt väder...

Swein, det där såg riktigt skönt ut... :mad:

Boffar en sentimmars Zino Platinum efter helkväll i El Stockholmo :fyllisar:hihi God, men infravärme på full fräs är definitivt ett måste.

Sommaren är slut, kan jag konstatera... :gnissla

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Fick ett paket från puroexpress igår. Till min stora glädje hade nog tullarna kafferast när mitt paket passerade gränsen så det blev billigare än jag räknat med. Roligt när det blir så.
Så, vad köpte jag då?

Det blev vardagscigarrer. Jag har tröttnat på pluggade Jose L. Piedra och tänkte att nägot ner namnkunnigt cigarrhus skulle få tjänstgöra som volymcigarr. Dessutom har jag för avsikt att bjuda på cigarrer på jobbet någon gång i mitten av mars och där kommer folk inte att känna skilldnad på en 50 eller en 150-kronorscigarr. Såå, en låda Partagas Habaneros och en låda Partagas super Partagas ligger numera lagrade här hemma. Till min stora glädje såg jag att super Partagasen rullades redan oktober -10 så den borde ha smakat till sig nu.
Med min karaktär gällande cigarrer tror jag nog att jag snart vet hur den smakar... :)

http://www.puroexpress.com/Online_S...g_s_Cigars/Partagas_Habaneros__handmade_.html
http://www.puroexpress.com/Online_S...ars/Partagas_Super_Partagas__hand__made_.html

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det blev ett litet inköp idag så helgen är räddad. Cohiba torped, monte open regata, uppman 46 samt H D Monterey LE torped.

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
I går pissade regnet ner men i dag har solen strålat. Ganska lagom temp så man utan besvär kan sitta i solen och avnjuta en Partagas till en Espresso och Metaxa :tummenupp

Varma hälsningar från Chania :D

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Med min karaktär gällande cigarrer tror jag nog att jag snart vet hur den smakar... :)

Vad tog det? Två dagar?

Nåväl, vädret är ju inte riktigt som gjort för att sitta ute och röka, men verkstaden på jobb, där är ju svetsutsug... :)

Partagas super Partagas avnjöts. God med bra drag. Fin tobakssmak. Ganska mycket nikotin.

Tror att jag hittat tillflyktsorten för den stundande vintersäsongen.

Bifogat

• DSC_0042.jpg
    DSC_0042.jpg
    65.5 KB · Visningar: 98

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
En resehumidor va ingen dålig investering. har under en vecka på Kreta kunnat variera bolmandet ganska bra och även fyllt på med lite godis man hittat här. :tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Den där har man spanat in några gånger men aldrig samlat mod att beställa :)

Om du fortfarande är nyfiken på culebran gäller det tyvärr att passa på då LCDH har bestämt sig för att sluta med den från och med i år.

Culebran är en gammal modell, den har funnits sedan innan revolutionen 1959, den var maskinrullad fram till 2005 och försvann då bara för att återuppstå som handrullad 2007. 2011 rullas de sista då marknaden tydligen är för liten.

Häromsistens hade jag min gode vän och tillika bestman från mitt bröllop på besök och vi knäckte ett trepack. Mycket god cigarr! Culebrasarna som puroexpress har är rullade 2008 så de har haft sig en ordentlig cedervila och smakat till sig.

Som sagt, passa på om nyfikenheten fortfarande finns! :)

Bifogat

• resize of P1020125.JPG
    resize of P1020125.JPG
    119.4 KB · Visningar: 63
  • resize of P1020124.JPG
    resize of P1020124.JPG
    77.5 KB · Visningar: 71
  • resize of P1020123.JPG
    resize of P1020123.JPG
    118.8 KB · Visningar: 66

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Tråden håller på att dö...

Sitter just nu på akterdäck och röker en hoyo de Monterrey epicure no2. Vindstilla och 12 grader gör att det faktiskt inte är obehagligt men jag saknar förra jobbet vid sådana här tillfällen, Mexico känns mer exotiskt än Karlshamn.

Sent from my ST17i using Tapatalk

Bifogat

• uploadfromtaptalk1320085273300.jpg
    uploadfromtaptalk1320085273300.jpg
    137.5 KB · Visningar: 66

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Hoyo De Monterrey Torped Limited edition 2011 var en riktig höjdare. Lite mindre än en vanlig torped och väldigt len i smaken. Jag kan verkligen rekommendera en för provsmakning. Finns den kvar att beställa när nästa lön dimper ner kan det nog bli en kartong.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Hoyo De Monterrey Torped Limited edition 2011 var en riktig höjdare. Lite mindre än en vanlig torped och väldigt len i smaken. Jag kan verkligen rekommendera en för provsmakning. Finns den kvar att beställa när nästa lön dimper ner kan det nog bli en kartong.

Här är många spännande rekommendationer i tråden nu, nästan så att de skulle samlas i en "best or cigarrtråden". Själv sitter jag på akterdäck och tittar på solnedgången över hanöbukten tillsammans med en kopp kaffe och en super partagas. :)

Bifogat

• uploadfromtaptalk1320160826809.jpg
    uploadfromtaptalk1320160826809.jpg
    146.5 KB · Visningar: 57

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Om du fortfarande är nyfiken på culebran gäller det tyvärr att passa på då LCDH har bestämt sig för att sluta med den från och med i år.

...
Som sagt, passa på om nyfikenheten fortfarande finns! :)
OK, man får väl slå till då.
Fick just hem en låda RoJ Petit Princess men stor-plastidoren rymmer nog några trillingar oxå :)

Ja, det är lite tyst i tråden men det är nog det förbannade höstmörkret som
får alla att deppa ihop. :död

Men...det är bara att bita ihop. Tog mig en rejäl långprommis med vovven idag.
Inte så tokigt väder och precis lagom långt för att knipa en vällagrad Upman Magnum 46'a.
Jösses, så god den är och dessutom fantastiskt välgjord. Enorma mängder krämig
rök utan minsta ansträngning. Gick omkring som en liten väldoftande atlantångare i granskogen.
Och vovven har lärt sig proceduren. När hon hör snopparen klicka till går
hon direkt till ytterdörren - cigarrprommis på gång.:D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Mitt problem är att jag, bortsett från Pelles veranda, totalt avsaknar faciliteter för bekväm höst/vinterbolmning. Det suger! :mad:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Här är många spännande rekommendationer i tråden nu, nästan så att de skulle samlas i en "best or cigarrtråden". Själv sitter jag på akterdäck och tittar på solnedgången över hanöbukten tillsammans med en kopp kaffe och en super partagas. :)

Jag börjar:
Smått, dött lopp mellan RoJ Petit Princess och Partagas Shorts.
Medium, Trinidad Coloniales
Stort, Monte LE Grand Edmundo
Jättestort, Partagas Luisitanias

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Blev en ny bestälning i dag, blev sugen på att testa Culebras :tummenupp
index.php

Nyheter