blacktriple
Har två Aprilior!
Nu när jag ser bilderna: vad är det där för langarvåg Triple?
Ebayfynd, inköpt enkom för cigarrvägning.
Förresten väger gördeln till en punch petit corination 0,03 gram...
Nu när jag ser bilderna: vad är det där för langarvåg Triple?
View attachment 402536
Oliva Serie G. Fyrkantig är en trevlig form för oss knogapor, så rullar den inte bort om man måste lägga ifrån sig den. Oliva är lite av en ny favorit faktiskt.
View attachment 402536
Oliva Serie G. Fyrkantig är en trevlig form för oss knogapor, så rullar den inte bort om man måste lägga ifrån sig den. Oliva är lite av en ny favorit faktiskt.
Hmm, men har viktskillnaden någon egentlig betydelse vid själva konsumtionstillfället? Drygt 25% känns ju spontant som en ganska stor variation.Använde min lilla våg lite mer idag.
Började med att plocka upp en låda RyJ short Churchill som ligger i plastidor 66%. Jag har inte rotat i den plastidoren på ett tag så jag tycker att luftfuktigheten borde vara ganska jämnt fördelad.
Resultatet var tyvärr ganska nedslående. Det skiljer bra mycket mer än vad jag trodde.
Testet fortsätter, lancerosar, lusitaniasar och annat premiumklassat skall vägas.
Ser fram emot resultatet av en fältprovning.Analt vet jag inte om jag är beredd att kalla det. Däremot skiljer det 20% vikt mellan tyngsta och lättaste short Churchillen.
Cigarren med högst vikt har garanterat störst sannolikhet att vara pluggad. Den med minst vikt borde vara ganska snabbpuffad.
Om jag skulle bjuda en och själv njuta av en, där vikten skiljer så mycket borde rökupplevelsen också skilja en hel del.
För de som handlar rökverk i Stockholm kan jag verkligen rekommendera Roberts tobak vid St Eriksplan. Han må inte vara billigast, men köper du lösplugg så kollar han varje pinne åt dig och jag tror aldrig jag fått en pluggad av honom.
Bra affär. Stöd.
Gissa var jag köpte denna fast jag kommer handla där även framgent. Genuint trevligt ställe, liksom Fram.
Imorgon hämtar jag nog en låda små-Olivor hos Fram.
Roger å hans lilla butik är två av få anledningar som kan få mig att masa mig in till stan. Blir alltid av med en massa pengar i den där lilla sprickan i väggen men jag känner mig aldrig lurad, tvärtom, alltid ett sant nöje att gagga å botanisera i hyllorna.Jag dristar mig till ett KVACK!
Framresor... Roger är så skön. Jag vill också sitta halvpackad på portvin runt lunch en onsdag och jäsa i en skog av humidorer.
Vad blir det för humle då?
Kommer bara ihåg cascade till namnet. Läste på plantorna till alla men kommer inte riktigt ihåg vad det var för några.
En ordentlig humleodling blev det iallafall.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|