blacktriple
Har två Aprilior!
Kvällspromenad i hemmanejderna tillsammans med en Foundry Times fly.
Att lägga om trädäck är ett slitgöra speciellt i strålande solsken och 30 grader. Nu är det kväll och det får bli en kvällscigarr i den närapå vindstilla aftonen.
Kvällens val av cigarr föll på en latitude zero, experimental cameroon. En Kameruntobak odlad i Ecuador för närapå 10 år sedan.
Till det blir det för ovanlighetens skull starksprit; ett glas diplo.
Någon har säkert luskat ut att jag jobbar på ett kryssningsfartyg. Fartyget i fråga har länge haft ett habanosskåp stående med cigarrer.
Vid de senaste uppfräschningarna av systerfartygen har dessa skåp ersatts av inbyggda humidorer.
Således, för 6 veckor sedan, då jag fortfarande var ombord skulle skåpet bort. Jag erbjöd mig att ta hand om det vilket accepterades av landkontoret.
Idag låg fartyget i Köpenhamn och jag får ner för att hämta hem ett styck humidorskåp. Till vintern tänkte jag slipa och fernissa lite men med tanke på att det är ett humidorskåp som säkert har gått 25 varv runt jorden är det i bra skick.
Snart är plastidorernas tid förbi...
Alla cigarrerna på plats. Slipa och fernissa blir till vintern.
Funderar på belysning. Samtidigt känner jag att det inte behövs. Skåpet står i semi-mancaven i förrådet.
Ser ut som SH's cigarr-klubb kommer ha första årsmötet hos dig.
Alla cigarrerna på plats. Slipa och fernissa blir till vintern.
Funderar på belysning. Samtidigt känner jag att det inte behövs. Skåpet står i semi-mancaven i förrådet.
Just nu ligger det två brickor med beads. När man väl fått upp lagom RH håller den sig ganska stabil. Träet är lackat på utsidan som fuktspärr så hela skåpet tillsammans med alla lådorna funkar som en ganska bra RH-stabilisator.Vad är det för luftfuktarsystem i en sån där stor humidor? Tekniknörden i mig säger att sånt där skulle vara fint att automatisera med fuktsensorer och en fuktare, allt styrt via hemautomation.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|