Collegetröja att ha över skinnställsjackan

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
varför ha tröja över skinnstället för värmens skull? Det värmer ingenting när man åker eftersom
det blåser rätt igenom en tröja.

Varför skulle det inte värma? Skaffa en tätare tröja så undviker du att ex. få fartvinden direkt på skinnstället och kyla ned det, skönt ex. på kvällar.

De flesta som kritiserar tröja ovanpå ställ har varken prövat själva eller förstår vitsen med kläder som värmande plagg :rolleyes: Kläder under skinnstället gör det bara för stort.
 
Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Varför skulle det inte värma? Skaffa en tätare tröja så undviker du dessutom att ex. få fartvinden direkt på skinnstället, skönt ex. på kvällar.

De flesta som kritiserar tröja ovanpå ställ har varken prövat själva eller förstår vitsen med kläder som värmande plagg :rolleyes:

app app app...jag testat detta själv!
Tyckte endast att det värmde när jag stod still, vilket iofs var väldigt skönt.
:tuttar

Nån som provat mössa utanpå hjälmen? :)
 
Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
+ Slippa flûgôrna
+ Varmt/kallt

- Inte så bra om man vurpar. Man vill ju glida på stället o inte tumla runt okontrollerat pga att tröjan "greppar" marken.

Ett jävla tjat om vad som är gay eller inte!

Bögfobin här på sporthoj är för mig tecken på:

Osäkerhet på sin egen sexualitet!
Problem med potensen!

Säkert en del balla machokillar här inne som inget heldre vill än att fiska i gruvan...
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Om vi ska vara lite seriösa (eller åtminstonde jag) så känns det "naket" med enbart skinnställ kan ju iofs bero på julskinkan som sitter runt magen.. den vill man ju dölja lite genom att köra med en munk/luvtröja över!!
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
2808670 Ok.


Var väl kanske inte meningen att göra om tråden till en tröja-över-ställ-eller inte-tråd, så min fråga om fördelar och nackdelar var onödig. Kör ni vidare med era tribalhoods och se lustiga ut.
Precis. Och just därför skulle du kanske hållt kakhålet stängt och inte låtit kaksmulorna ramla ut i onödan och skräpa ner. Har du inget vettigt eller konstruktivt att säga som tillför något i tråden, så håll dina kaksmulor därifrån. För allas trevnad.
 

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Ort
skurup
Hoj
gt550
(+ Mycket lättare att tvätta en tröja från allt skit som fastnar när man är ute o kör än ett helt skinnställ - som många skriver)

Då måste man ju ha tröjan innanför:arsele :arsele :arsele
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jasså? Vart har du läst det? :va
Det läste jag i en rapport från Socialstyrelsen, du hittar den på deras hemsida, den heter "Sexuella minoriteters tröjmode - en studie".

Tjejer med kortkort är ofta flator.....
Åhherrejävlar är dom!? Det hade jag ingen aning om! Bäst att passa sig för dom då.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Det läste jag i en rapport från Socialstyrelsen, du hittar den på deras hemsida, den heter "Sexuella minoriteters tröjmode - en studie".


Åhherrejävlar är dom!? Det hade jag ingen aning om! Bäst att passa sig för dom då.

:hihi

Precis. Och just därför skulle du kanske hållt kakhålet stängt och inte låtit kaksmulorna ramla ut i onödan och skräpa ner. Har du inget vettigt eller konstruktivt att säga som tillför något i tråden, så håll dina kaksmulor därifrån. För allas trevnad.

Jag gillar kakor.
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2808785 :rofl :tummenupp
Det finns mycket kärringar i killflocken också kan jag trösta dig med! :hihi

/J
Neej, inte spräcka min illusion!! Jag som avundsjukt föreställt mig följande i ett normalt homoförhållande..

- Vad fan ska vi göra idag då, älskling?
- Tja, vi buskör väl med hojarna.. hyr en action-rulle, köper ett flak öl och en tub "Klick"!! :)
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Nu..ehh förstår jag inte riktit...Kör du en 125:a och har på dig ett ställ med puckel ?

Mjoo, det var billigare än ett utan puckel :p så det var väl mer värt att köpa ett sånt. Tänkte inte så mycket på det förrens ja kom hem...sen så ger det ju 2 extra hk med :D

Äre förbjudet å ja har gjort nått fel nu :confused: :)
 
Last edited:

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Gå in i sportbutiker och kolla efter tröjor i de färger du vill ha, så ska du se att du hittar det du söker..Svårare än så är det inte.
 

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Ort
hörby
Hoj
R1-01
+ Slippa flûgôrna
+ Varmt/kallt

- Inte så bra om man vurpar. Man vill ju glida på stället o inte tumla runt okontrollerat pga att tröjan "greppar" marken.

Ett jävla tjat om vad som är gay eller inte!

Bögfobin här på sporthoj är för mig tecken på:

Osäkerhet på sin egen sexualitet!
Problem med potensen!

Säkert en del balla machokillar här inne som inget heldre vill än att fiska i gruvan...
GREPPAR tröjan kör DU rent för sakta
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det finns fler fördelar än bara modet som vissa tycker.... Det är mycket lättare att tvätta en tröja med flugskit än en skinnjacka med flugskit! Men vill man ta den jobbiga vägen var så god....! Jag kommer iaf att köra med tröja över skinnjackan och sen skiter jag vad alla andra tycker!!
Trä en hoodie över kåpan på hojjen så slipper du flugor där också:tummenupp
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Om ni finns som kör med tröja över stället utanför stadsgränsen, fladdrar inte tyget väldigt mkt?
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Kalla mig hur ghey ni vill men jag ska köra med den här tröjan som ja precis beställde :D
 

Bifogat

  • fram.jpg
    fram.jpg
    7.4 KB · Visningar: 45
  • bak.jpg
    bak.jpg
    7.4 KB · Visningar: 58

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Neej, inte spräcka min illusion!! Jag som avundsjukt föreställt mig följande i ett normalt homoförhållande..

- Vad fan ska vi göra idag då, älskling?
- Tja, vi buskör väl med hojarna.. hyr en action-rulle, köper ett flak öl och en tub "Klick"!! :)

I wish! :) Letar fortfarande och jag fyller snart 40. När jag loggade in på qx nyss möttes jag av en poll kring vem man tror kommer vinna i ngn sorts schlagertävling.... :hoppskrat
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top