ComHem´s kundtjänst...??

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Liite pissed of...har problem med digital boxen alt signalen in i huset.

Ringt och felanmält 5 gånger nu,första gången la techsupport människan jag pratade med på luren.

Andra gången hävdade dom att dom blev tvungna att starta om sin dator och att jag skulle få ringa igen och bli kopplad till en ny support nisse,inte tal om att hon skulle ringa upp...:mad:

kom till slut fram igen ( 10 min väntetid ) för tredje gången..människan frågade samma sak som dom 2 andra redan hade gjort..haru bytt antennkabel osv...

sen uppgav hon att hon inte visste så jag skulle få prata med en mer erfaren tekniker..vad händer...jo jag blir bortkopplad.

testar att ringa igen ( 22 min vänte tid,fjärde gången ) kommer fram igen och börjar samtalet med att säga att jag inte vill bli bortkopplad igen,vill inte ringa igen utan jag vill ha SUPPORT...

då säger supporten att dom har problem med telefoni systemet..då undrar jag om dom råkar ha ComHem som levernatör ?? :va:va

rabblar igenom allt jag gjort..igen..trots att alla före sagt att dom höll på at skriva in detta i systemet så andra kunde se vad som var gjort och vad vi testat.
Stod inte ett jota i det systemet.

Neee säger snubben på supporten,jag måste nog koppla vidare till specialist teamet :mad::huvet:huvet

Nej säger jag,jag vill nu veta när jag får utbytesboxen alt får en tekniker på plats el någon form av lösning,jag totalvägrar ringa om igen.tuut tuut tuut..killen lägger på..:huvet:huvet:huvet

Ringer igen ( 32 min väntetid )..kommer fram till en väldigt trevlig tjej som även hon vill veta vad som hänt då det inte står ngt i systemet :huvet:huvet
rabblar allt igen,hon testar samma saker som dom före redan testat,reset av boxen osv osv.

Neehe då kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig mer,jag måste nog föra ärendet vidare..puuuhh jag slipper bli bortkopplad.
Okay när tror du man kan få ngn form av besked från dom då ?

Jaa som tidigast Fredag ( detta är onsdag ).
Men med lite tur kan dom ta ditt ärende redan imorgon.

Är det bara jag el suger verkligen comhem såhär mycket ??

Och om någon känner en comhem tekniker i stockholm som e sugen på att mäta upp min signal i väggen får han/hon 4 plattor öl och en wirre för besväret :tummenupp
 
ComHem suger faktiskt sådär mycket. Hade dom som leverantör till min gamla BR, och de retade fan gallfeber på mig.
 
Nu har jag fiber in i lyan. Canal Digital sköter TV-biten. Funkar ok, förutom att deras digitalbox är fruktansvärt slö. Den skall tänka flera sekunder varje gång man byter kanal.
 
Har tyvärr varit med om samma sak, nästan.
De verkar leverera mer än de klarar av.
Jag har jävligt svårt att vara otrevlig och ilsken i telefon, men till sist blev jag nästan obstinat. (när jag är arg pratar jag om möjligt ännu tystare, men säger det jag vill ha sagt)
Då tog det en dag för dem att få hit en tekniker som bytte ut modemet.
Det hade inte funkat från dag 1.
Så det lönar sig att vara förbannad på rätt sätt.
Min erfarenhet av ComHem är att de chillar så länge de kan, sen, om man verkligen är förbannad och har fog för det, så kan de inte annat än agera.

Hoppas det går bra för dig.
 
Jupp comhems support är värdelösa, sjuka väntetider och folket som sitter där verkar inte kunna sin sak. Man ska dock inte klandra dem utan företagets värdelösa servicepolicy som säger att deras samtal inte får ta mer än 3-4min per kund. Polare som jobbat där har bekräftat att det händer att de lägger på luren på folk för att kunna hålla sina servicetider.
 
Comslem suger, fick bråka som fan sist för att få hjälp, Dom sa till mig att det var bäst att ringa reklamationsavdelningen!
 
Hej

vad har du för problem?

Ytterligare ett bevis på hur inkompetenta comhem är? Det står klart och tydligt vad han har för problem i det första inlägget.

"har problem med digital boxen alt signalen in i huset"
Samt att han vill att en tekniker ska komma hem och kolla på det, eftersom ingen på comhem verkar kunna lösa det över telefon..
 
Jupp comhems support är värdelösa, sjuka väntetider och folket som sitter där verkar inte kunna sin sak. Man ska dock inte klandra dem utan företagets värdelösa servicepolicy som säger att deras samtal inte får ta mer än 3-4min per kund. Polare som jobbat där har bekräftat att det händer att de lägger på luren på folk för att kunna hålla sina servicetider.

Kan man sin sak så klarar man av att hålla dom tiderna ändå.
Har själv jobbat med internetsupport och jag kom inte över 4min samtalstid utan att behöva lägga på åt kunder.
 
Comhem suger fetpung! jag har strulat med dom över ett år med mitt bredband.
Bredbandet kommer och går hur jävla störigt som helst. :mad:
Sen säger dom att man ska ringa in varje gång det går ned, men hur fan ska man göra det då dom stängt efter 20.00? :va
 
Comhem suger fetpung! jag har strulat med dom över ett år med mitt bredband.
Bredbandet kommer och går hur jävla störigt som helst. :mad:
Sen säger dom att man ska ringa in varje gång det går ned, men hur fan ska man göra det då dom stängt efter 20.00? :va

hade problem med att mitt tappade uppkopplingen hela tiden efter 5 månader skicka de ut nytt modem som löste problemet.

Hade deras webstar innan fick netgear modemet som löste problemet kolla upp det om de inte bytt ut det än.
 
I går natt lade vårt internet ner.
Comhem, of course.
Så nu kör vi på vårt "trådlösa" och det är då inte slöare.

EDIT:
Vi sa alltså upp skiten.
Eftersom jag antar att det inte framgick.
 
Har haft hätska dispyter med Comhem:s kundtjänst i över ett år pga ständiga avbrott, och varenda gång man köat ett bra tag så kommer man fram till nån fjunis som rapar upp samma jävla fraser:starta om datorn, starta om boxen, gör si och gör så.
Äntligen är jag av med dom, då jävlar ringer dom titt som tätt och kommer med nya "fina" erbjudanden :död
Telia funkar utmärkt, dessutom kan man ju kliva in i en Teliabutik sju dar i veckan om man får problem.
 
comhem

Ytterligare ett bevis på hur inkompetenta comhem är? Det står klart och tydligt vad han har för problem i det första inlägget.

"har problem med digital boxen alt signalen in i huset"
Samt att han vill att en tekniker ska komma hem och kolla på det, eftersom ingen på comhem verkar kunna lösa det över telefon..

Tänkte mer i detalj.
Frågade dessutom inte dig.

Vet han att det är signalfel och hur isf?
Vilka sympm visar box? Funkar de analoga kanalerna bra hela tiden?
 
1: Fungerar analog tv?
2: Om ja och problemet inte är löst har jag en samsung box du kan få testa med. Bor på gärdet.
 
Tänkte mer i detalj.
Frågade dessutom inte dig.

Vet han att det är signalfel och hur isf?
Vilka sympm visar box? Funkar de analoga kanalerna bra hela tiden?

signal fel var något kundtjänst´s egen " felsökningsavdelning " gissade på..för boxen kunde inte vara problemet..:gnissla:va

1: Fungerar analog tv?
2: Om ja och problemet inte är löst har jag en samsung box du kan få testa med. Bor på gärdet.

Ja analog funkar utmärkt

tänkte just kolla om ngn hade en box att låna ut ngn timme så jag kunde testa.

hör av mig om jag inte hittar ngn i huset som kan låna ut.:tummenupp
 
Last edited:
Har för mig du kan se signalstyrka när du ska göra kanalsökningen. Iaf på samsungs boxar..
 
Har för mig du kan se signalstyrka när du ska göra kanalsökningen. Iaf på samsungs boxar..

problem solved.

Hittade vår gamla box djuuuupt ner i en flyttlåda och den hoppade igång direkt.

såå nu ska jag bara samla mod och styrka att orka ringa till comhem igen och avboka teknikerbesöket och be dom skicka en box..

skulle dock inte förvåna mig om dom säger att jag måste hålla mig hemma i alla fall på torsdag för att en tekniker ska komma och bekräfta det jag redan vet.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top