Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska väl va riktigt skrot med visiret innan det blir ett problem, kanske något att reta sig på och lägga skulden på när man inte klarar köra som man vill....

När det gäller snabba Duccar så blir det ett problem för de som hela tiden blir passerade, Duccen kan egentligen ligga bakom och bida sin tid när han blivit passerad och bara åka förbi på rakan, den som blir passerad måste ta beslutet när och var och helst så tidigt som möjligt för att ev. kunna bygga en tillräcklig lucka, han måste ta risken att gå utanför racelinjen och "överköra" hojen för att ta sig förbi.
Sen, Om den manövern går bra så ligger Duccen där och "vilar" sig förbi nästa gång på rakan..

Den som ska om en sådan får helt enkelt inte göra några misstag, det finns det inte utrymme för, borde ju egentligen passa "metronomen" Lorenzo det.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
När det gäller snabba Duccar så blir det ett problem för de som hela tiden blir passerade, Duccen kan egentligen ligga bakom och bida sin tid när han blivit passerad och bara åka förbi på rakan, den som blir passerad måste ta beslutet när och var och helst så tidigt som möjligt för att ev. kunna bygga en tillräcklig lucka, han måste ta risken att gå utanför racelinjen och "överköra" hojen för att ta sig förbi.
Sen, Om den manövern går bra så ligger Duccen där och "vilar" sig förbi nästa gång på rakan..
Sådant är skitsurt!
Åkte i forntiden 'Debutant' på en 550 mot allt över 500cc och krånglade mig förbi de flesta när det svängde - och varje jävla varv blåste 1100:eek:rna om med minst 50 km/t högre fart på rakorna. Bajs, bajs, bajs.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Undrar hur det känns för Crutchlow att Ducati som han klagat ihjäl sig på plötsligt får 2 hojar på pallen i första racet efter att han lämnat :rolleyes:

Ja, jag vet att hojen är annorlunda mot den han körde, men ändå. Han lär ju tänka "det där kunde varit jag på pallen".

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Undrar hur det känns för Crutchlow att Ducati som han klagat ihjäl sig på plötsligt får 2 hojar på pallen i första racet efter att han lämnat :rolleyes:

Ja, jag vet att hojen är annorlunda mot den han körde, men ändå. Han lär ju tänka "det där kunde varit jag på pallen".

Jävligt surt, kanske!

Men han kanske är glad för de lilla att ta P och inte krascha (rejs):)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Låter ju riktigt då, iaf ESA, splittar GP14-Duccarna.
Hur mycket bättre (och ja det är lite "hur långt är ett snöre fråga" :) ) kan man då räkna med iår?
Eller är det bara ett lära-år?
Är det isf samma med Aprillia? :va

Aprilia hade ju inte tänkt vara med förrän nästa säsong från början, men kom på att det nog skulle vara lite extra bonus att förlägga utvecklingen av hojen på riktiga rejs, så den hojen bör ju bli bättre under säsongen med. :D Absolut toksist känns inte som en plats de kommer vara sugna abbonera väldigt länge på. Hojen är ju åas inte färdigutvecklad, så vem vet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ja, lite bittert måste det nog kännas, men andra halvan av förra säsongen tycker jag han blev rätt lugn med att klaga på duccen, utan pratade mer om att teamet gjorde ett jättejobb och att han själv behövde få ordning på saker.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Undrar hur det kommer att gå för Ducati när det hårda bakdäcket uppenbarligen är det snabbaste för racet?!? De blir snarare befriade från det mjuka bakdäcket efter tre race-vinster och belönade med ett däck som de verkligen behöver.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag förstår inte hur Yamaha kan tillåta denna parodi med HJC hjälmar. Det är ju inte första gången en Yamaha-förare får backa av eller rent av bryta för att en HJC hjälm strular. Ben Spies kraschade ju ut sig ur minst ett race på grund av dålig sikt och Lorenzo hade ju en väldans massa strul med imma i Le Mans förra året.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Lorenzo har ett annat hjälmmärke inom mycket kort.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Aprilia hade ju inte tänkt vara med förrän nästa säsong från början, men kom på att det nog skulle vara lite extra bonus att förlägga utvecklingen av hojen på riktiga rejs, så den hojen bör ju bli bättre under säsongen med. :D Absolut toksist känns inte som en plats de kommer vara sugna abbonera väldigt länge på. Hojen är ju åas inte färdigutvecklad, så vem vet.

Ett av dom största skälen till att vara med denna säsong är att dom får tillgång till Michelin-testen som bara är tillgängliga för deltagarna i MGP. Utan dessa skulle dom få utveckla i blindo då det väl är i stort sett självklart att dom inte kommer presentera på samma sätt som Bridgestone.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag förstår inte hur Yamaha kan tillåta denna parodi med HJC hjälmar. Det är ju inte första gången en Yamaha-förare får backa av eller rent av bryta för att en HJC hjälm strular. Ben Spies kraschade ju ut sig ur minst ett race på grund av dålig sikt och Lorenzo hade ju en väldans massa strul med imma i Le Mans förra året.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Lorenzo har ett annat hjälmmärke inom mycket kort.

Är det förarna själva som väljer hjälmmärke och är det föraren som får sponsorpengarna?
Det blir ju ganska lustigt när Yamaha lägger X gånger 100 Mkr och sedan är det en så löjlig sak som kvalitén på hjälmen som gör att man förlorar en vinst :huvet

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum