Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Repsol Honda kanske inte vill visa öppet att Dani är ute ut matchen. Mentalt spelar det nog stor roll för de andra förarna att veta att Dani har armpump och jag kommer ändå lätt ta mig förbi honom i mitten på racet oavsett vart Dani startar.

Igår startade i och för sig Dani från andra startrutan och efter ett halvt varv var han nere på den placeringen han slutade på.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kan ju bara säga att mina högt uppskruvade förväntningar på denna säsong verkar infrias. :)
Duccarna med i konkurensen, Lorre i form, Rossi i form.
Kan, som något skrev, MM bara lära sig starta loppen också.
Hoppas Peddo kommer tillrätta med sina armar för köra hoj det kan han.

Har inte följt Moto2 och Moto3 på några år men fick några nya favoriter där att följa också. :)

Finns det några förhoppningar att Sukkarna skall krypa närmare i år? :va

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På btsport sa kommentatorerna att ducatisarna var riktigt snåla och att de inte var oroliga för mindre soppa.
I en intervju på motogp.com efter någon tidsträning sa en av Duccegubbarna att de fått bättre tider efter att ha skruvat ner effekten så det kan säkert stämma.
Och ändå tog de lätt in 10-20 meter och blåste förbi övriga på långrakan, liknar året Stöner vann VM. Ännu värre blir det om de får ordning på allt annat så de kan använda full effekt.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Det bästa var att Marques tappade poäng mot Rossi som är den främste utmanaren.
Lite oroväckande för Repsöl som har en förare (DP) som inte kan hota.

Men det roliga var att se Duccarna tillbaks. Ingen tvekan om att Rossi is the man, makalös prestation :tummenupp

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
I en intervju på motogp.com efter någon tidsträning sa en av Duccegubbarna att de fått bättre tider efter att ha skruvat ner effekten så det kan säkert stämma.
Och ändå tog de lätt in 10-20 meter och blåste förbi övriga på långrakan, liknar året Stöner vann VM. Ännu värre blir det om de får ordning på allt annat så de kan använda full effekt.

Tror inte du behöver vara orolig, Yamahan såg ut som den klart bättre hojen. Som jag skrev innan Rossi var lyrisk över hur bra Yamahan var i kurvorna. Dragrace vinner man inte GP med.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Tror inte du behöver vara orolig, Yamahan såg ut som den klart bättre hojen. Som jag skrev innan Rossi var lyrisk över hur bra Yamahan var i kurvorna. Dragrace vinner man inte GP med.
Det är ju just det som är så jävligt, att ha en riktigt bra hoj som ändå blir slagen av rakt-fram-gasare!
Kommer inte att hända överallt men det finns väl 4-5 banor med låånga rakor där Yama och Honda får väldigt svårt att vinna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan ju bara säga att mina högt uppskruvade förväntningar på denna säsong verkar infrias. :)
Duccarna med i konkurensen, Lorre i form, Rossi i form.
Kan, som något skrev, MM bara lära sig starta loppen också.
Hoppas Peddo kommer tillrätta med sina armar för köra hoj det kan han.

Har inte följt Moto2 och Moto3 på några år men fick några nya favoriter där att följa också. :)

Finns det några förhoppningar att Sukkarna skall krypa närmare i år? :va

Suzuki borde ju kunna förbättra, det är ju en helt ny hoj på däck som suzuki inte kört på, och de har möjlighet att utveckla motorn under säsongen så det vore konstigt om de inte blir bättre, men det lär ju bli något i stil med vad Ducati gjorde förra säsongen, långsamt lite närmare toppen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Klart bättre hojen är kanske och ta i när segermarginalen är 0.174 s. :rolleyes:
Men progressivt bättre under loppet och framför allt 4-5 sista varven.

Så jag är inte orolig snarare förväntansfull att Duccarna kommer bli ännu bättre under året.
Om sedan Rossi drar längsta strået efter sådana fighter som i Qatar så gråter inte jag för det. :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Suzuki borde ju kunna förbättra, det är ju en helt ny hoj på däck som suzuki inte kört på, och de har möjlighet att utveckla motorn under säsongen så det vore konstigt om de inte blir bättre, men det lär ju bli något i stil med vad Ducati gjorde förra säsongen, långsamt lite närmare toppen.

Låter ju riktigt då, iaf ESA, splittar GP14-Duccarna.
Hur mycket bättre (och ja det är lite "hur långt är ett snöre fråga" :) ) kan man då räkna med iår?
Eller är det bara ett lära-år?
Är det isf samma med Aprillia? :va

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
OM nu Pedo har sådana besvär att han måste stå över ett och annat rejs, kanske flera, vem sätter man i sadeln på hans hoj då?
Man får väl inte låna upp Scott Redding antar jag, faller lotten på VanDerMark i Superbike kanske?

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
OM nu Pedo har sådana besvär att han måste stå över ett och annat rejs, kanske flera, vem sätter man i sadeln på hans hoj då?
Man får väl inte låna upp Scott Redding antar jag, faller lotten på VanDerMark i Superbike kanske?

Man kan ju drömma om att det skulle kunna vara Stoner :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...