Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Fullt möjligt. Och vore kul om Dovi får ett genombrott med pallplatser i år.
Men det kan ju också vara så att allt Rossis och de övriga Ducce förarnas tjat om Ducatin har lett till utveckling. Och Ducatin alltså är bättre i år än den var 2012.
Lite som ketchupflaskan.
En kämpar för att få av korken. Och gör 90% av jobbet. Näste som försöker får av korken.

Jorå, så att om nu Dovi åker bra på Ducatin så är det bara för att Rossi gjort ett bra jobb under förra året?:va
Nej jag tror att Dovi helt enkelt är bättre än Rossi på det materialet. Hoppas han lyckas hålla Rossi bakom sig, vore kul att höra Rossis komentarer på det..

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
en sen tippning från mig:

Lorenzo
Crutchlow
Marquez
Rossi
Pedrosa
Dovi

Men det skulle inte förvåna mig om det faktiskt blev 3st Yamaha på pallen

Last edited:

Smagatusk

Guest
Vad vilel du ha reda på nu då? ;)
Jag frågade inte hur kvalen gick till. Jag svarade på en fråga om vilka pass som kördes när. :krama
/B. Esserwisser

Du, "Gustav O", frågade inte om kvalen. Men "Gustav" gjorde i inlägg 122.

Din förklaring var för övrigt betydligt enklare att förstå än kommentatorernas, när man bänkade sig halvvägs in i kvalet. Tack! :)

On Topic:

Hoppas Rossi tar fram sin racingspirit och tar en pallplats. Marquez får gärna också trängas lite på pallen.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Hoppas Rossi tar fram sin racingspirit och tar en pallplats. Marquez får gärna också trängas lite på pallen.

Undrar hur det blir att stångas de första böjarna, eller köra om överhuvudtaget, med all sand på banan. Rossi kommer sannolikt behöva göra ett gäng fantomomkörningar för att ta sig upp i fältet eftersom han sällan startar bra. Troligast är att han snarare tappar några positioner och är kanske 8-9 in i första böj.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du, "Gustav O", frågade inte om kvalen. Men "Gustav" gjorde i inlägg 122.

Din förklaring var för övrigt betydligt enklare att förstå än kommentatorernas, när man bänkade sig halvvägs in i kvalet. Tack! :)

On Topic:

Sorry. :rodnar
Varsågod. :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kan nån med Twitter be Milovanovic sjukskriva sig resten av dagen? Så sjukt less på att han ska slänga ur sig resultat från helt anda serier. Morgondagens nedladdning av BSB-helgen blev genast mycket tråkigare.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
WUP färdig, Kalle Krycka verkar bli farlig.. Frågan är ju bara om han lyckas hålla högt tempo genom hela racet.

När har det senast varit så här jämnt innan ett race? Topp 10 inom en sekund!
Känns som att Lorenzo blir svår att stoppa, men efter honom kan vad som helst ske.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Mitt tipp

Moto3
1. Salom
2.Vinales
3. Rins

Moto 2

1. Espargaro
2. Nakagami
3. Rabat

Motogp

1. Lorenzo
2. Pedrosa
3. Crutchlow
4. Rossi
5. Marquez

Crt
1. Espagaro
2. Barbera
3. De puniet

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Spanska Nationalsången alla 3 racen känns som lågoddsare.. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va fan MotoGP.com strular... Får inte igång streaming. För många som vill se? Lack... Den tuggar bara med grå bild.

Smagatusk

Guest
Undrar hur det blir att stångas de första böjarna, eller köra om överhuvudtaget, med all sand på banan. Rossi kommer sannolikt behöva göra ett gäng fantomomkörningar för att ta sig upp i fältet eftersom han sällan startar bra. Troligast är att han snarare tappar några positioner och är kanske 8-9 in i första böj.

Ja, fy fan vad det dammar!

Men undrar om det har så mycket inverkan på greppet? Vi tittare ser ju allt från ett grodperspektiv där dammet blir "tätare". Jag vill i min enfald tro att man hade löst problemet med damm om det verkligen var ett problem.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hoppas det blir lika bra race i de nästkommande klasserna:yoparty

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Va fan MotoGP.com strular... Får inte igång streaming. För många som vill se? Lack... Den tuggar bara med grå bild.

Du kanske borde anmäla dig till en datakurs? :rolleyes:

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Rossi kan inte vara nöjd med detta men han har aldrig varit särskilt bra på kval
Håller inte med. Det är bara på senare år som han inte varit särskilt bra under kvalen.

2001 - 2009
48 st pole position !

2010 - nutid
1 st pole position.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jag tycker att kvalformatet var kasst. Det blev inte spännande, och inte intressant heller. Ett virrvarr av hojar, på sin höjd. Stilstudie av Lorenzo som susade genom kurvorna, och räddade framhjulssläpp vid instyrningen fick vi se också, vilket var den enda behållningen.

Det äldre kvalsystemet hade en naturligt intressant dramaturgi med spänning som steg mot ett klimax, och avslutades oväntade överraskningar. Spänningen inleddes med att kameran, någon gång halvvägs in, satte fokus på en förare som gjorde ett snabbt varv, och följde denne troget varvet ut. En stund senare kom ett svar från en annan förare, som följdes i bild varvet runt. De snabba varven lades allt tätare, och avslutades i en fontän av varvtider.

I det nuvarande systemet uteblir spänningen, eftersom att man vet från start att alla satsar max direkt. Det enda som skiljer denna kvart ifrån att få resultatlistan presenterat direkt, är att några kan göra misstag i stressen, bli hindrade, eller hindra andra. Eftersom varken grafiken eller kameran kan följa alla potentiella snabba varv, blir vi även snuvade på intressanta mellantider och vacker körning.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tycker att kvalformatet var kasst. Det blev inte spännande, och inte intressant heller. Ett virrvarr av hojar, på sin höjd. Stilstudie av Lorenzo som susade genom kurvorna, och räddade framhjulssläpp vid instyrningen fick vi se också, vilket var den enda behållningen.

Det äldre kvalsystemet hade en naturligt intressant dramaturgi med spänning som steg mot ett klimax, och avslutades oväntade överraskningar. Spänningen inleddes med att kameran, någon gång halvvägs in, satte fokus på en förare som gjorde ett snabbt varv, och följde denne troget varvet ut. En stund senare kom ett svar från en annan förare, som följdes i bild varvet runt. De snabba varven lades allt tätare, och avslutades i en fontän av varvtider.

I det nuvarande systemet uteblir spänningen, eftersom att man vet från start att alla satsar max direkt. Det enda som skiljer denna kvart ifrån att få resultatlistan presenterat direkt, är att några kan göra misstag i stressen, bli hindrade, eller hindra andra. Eftersom varken grafiken eller kameran kan följa alla potentiella snabba varv, blir vi även snuvade på intressanta mellantider och vacker körning.

Precis min tanke. :tummenupp Väl skrivet!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO