Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Fullt möjligt. Och vore kul om Dovi får ett genombrott med pallplatser i år.
Men det kan ju också vara så att allt Rossis och de övriga Ducce förarnas tjat om Ducatin har lett till utveckling. Och Ducatin alltså är bättre i år än den var 2012.
Lite som ketchupflaskan.
En kämpar för att få av korken. Och gör 90% av jobbet. Näste som försöker får av korken.


Jorå, så att om nu Dovi åker bra på Ducatin så är det bara för att Rossi gjort ett bra jobb under förra året?:va
Nej jag tror att Dovi helt enkelt är bättre än Rossi på det materialet. Hoppas han lyckas hålla Rossi bakom sig, vore kul att höra Rossis komentarer på det..
 
en sen tippning från mig:

Lorenzo
Crutchlow
Marquez
Rossi
Pedrosa
Dovi

Men det skulle inte förvåna mig om det faktiskt blev 3st Yamaha på pallen
 
Last edited:
Vad vilel du ha reda på nu då? ;)
Jag frågade inte hur kvalen gick till. Jag svarade på en fråga om vilka pass som kördes när. :krama
/B. Esserwisser

Du, "Gustav O", frågade inte om kvalen. Men "Gustav" gjorde i inlägg 122.

Din förklaring var för övrigt betydligt enklare att förstå än kommentatorernas, när man bänkade sig halvvägs in i kvalet. Tack! :)

On Topic:

Hoppas Rossi tar fram sin racingspirit och tar en pallplats. Marquez får gärna också trängas lite på pallen.
 
Hoppas Rossi tar fram sin racingspirit och tar en pallplats. Marquez får gärna också trängas lite på pallen.

Undrar hur det blir att stångas de första böjarna, eller köra om överhuvudtaget, med all sand på banan. Rossi kommer sannolikt behöva göra ett gäng fantomomkörningar för att ta sig upp i fältet eftersom han sällan startar bra. Troligast är att han snarare tappar några positioner och är kanske 8-9 in i första böj.
 
Du, "Gustav O", frågade inte om kvalen. Men "Gustav" gjorde i inlägg 122.

Din förklaring var för övrigt betydligt enklare att förstå än kommentatorernas, när man bänkade sig halvvägs in i kvalet. Tack! :)

On Topic:

Hoppas Rossi tar fram sin racingspirit och tar en pallplats. Marquez får gärna också trängas lite på pallen.
Sorry. :rodnar
Varsågod. :)
 
Kan nån med Twitter be Milovanovic sjukskriva sig resten av dagen? Så sjukt less på att han ska slänga ur sig resultat från helt anda serier. Morgondagens nedladdning av BSB-helgen blev genast mycket tråkigare.
 
WUP färdig, Kalle Krycka verkar bli farlig.. Frågan är ju bara om han lyckas hålla högt tempo genom hela racet.

När har det senast varit så här jämnt innan ett race? Topp 10 inom en sekund!
Känns som att Lorenzo blir svår att stoppa, men efter honom kan vad som helst ske.
 
Mitt tipp

Moto3
1. Salom
2.Vinales
3. Rins

Moto 2

1. Espargaro
2. Nakagami
3. Rabat

Motogp

1. Lorenzo
2. Pedrosa
3. Crutchlow
4. Rossi
5. Marquez

Crt
1. Espagaro
2. Barbera
3. De puniet
 
Va fan MotoGP.com strular... Får inte igång streaming. För många som vill se? Lack... Den tuggar bara med grå bild.
 
Undrar hur det blir att stångas de första böjarna, eller köra om överhuvudtaget, med all sand på banan. Rossi kommer sannolikt behöva göra ett gäng fantomomkörningar för att ta sig upp i fältet eftersom han sällan startar bra. Troligast är att han snarare tappar några positioner och är kanske 8-9 in i första böj.

Ja, fy fan vad det dammar!

Men undrar om det har så mycket inverkan på greppet? Vi tittare ser ju allt från ett grodperspektiv där dammet blir "tätare". Jag vill i min enfald tro att man hade löst problemet med damm om det verkligen var ett problem.
 
Rossi kan inte vara nöjd med detta men han har aldrig varit särskilt bra på kval
Håller inte med. Det är bara på senare år som han inte varit särskilt bra under kvalen.

2001 - 2009
48 st pole position !



2010 - nutid
1 st pole position.
 
Jag tycker att kvalformatet var kasst. Det blev inte spännande, och inte intressant heller. Ett virrvarr av hojar, på sin höjd. Stilstudie av Lorenzo som susade genom kurvorna, och räddade framhjulssläpp vid instyrningen fick vi se också, vilket var den enda behållningen.

Det äldre kvalsystemet hade en naturligt intressant dramaturgi med spänning som steg mot ett klimax, och avslutades oväntade överraskningar. Spänningen inleddes med att kameran, någon gång halvvägs in, satte fokus på en förare som gjorde ett snabbt varv, och följde denne troget varvet ut. En stund senare kom ett svar från en annan förare, som följdes i bild varvet runt. De snabba varven lades allt tätare, och avslutades i en fontän av varvtider.

I det nuvarande systemet uteblir spänningen, eftersom att man vet från start att alla satsar max direkt. Det enda som skiljer denna kvart ifrån att få resultatlistan presenterat direkt, är att några kan göra misstag i stressen, bli hindrade, eller hindra andra. Eftersom varken grafiken eller kameran kan följa alla potentiella snabba varv, blir vi även snuvade på intressanta mellantider och vacker körning.
 
Jag tycker att kvalformatet var kasst. Det blev inte spännande, och inte intressant heller. Ett virrvarr av hojar, på sin höjd. Stilstudie av Lorenzo som susade genom kurvorna, och räddade framhjulssläpp vid instyrningen fick vi se också, vilket var den enda behållningen.

Det äldre kvalsystemet hade en naturligt intressant dramaturgi med spänning som steg mot ett klimax, och avslutades oväntade överraskningar. Spänningen inleddes med att kameran, någon gång halvvägs in, satte fokus på en förare som gjorde ett snabbt varv, och följde denne troget varvet ut. En stund senare kom ett svar från en annan förare, som följdes i bild varvet runt. De snabba varven lades allt tätare, och avslutades i en fontän av varvtider.

I det nuvarande systemet uteblir spänningen, eftersom att man vet från start att alla satsar max direkt. Det enda som skiljer denna kvart ifrån att få resultatlistan presenterat direkt, är att några kan göra misstag i stressen, bli hindrade, eller hindra andra. Eftersom varken grafiken eller kameran kan följa alla potentiella snabba varv, blir vi även snuvade på intressanta mellantider och vacker körning.

Precis min tanke. :tummenupp Väl skrivet!
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top