Kan det vara så att Dovi är den första föraren efter Stoner som förstår sig på Ducatin? Han kör ju bättre på den än på Yamahan förra året!
Nya kvalformatet: Blä så löjligt! Naturligtvis eftersom det tillkommit endast för att locka fler helt RR-okunniga och -ointresserade att titta, och då framför allt titta på reklamen mellan RR-snuttarna.
Fort ut, snabbt utvarv, ett-två kvalvarv, byta däck, ett-två kvalvarv till och så är det slut.
Så oerhört mycket sämre racing än en timmes lurpassande på varandra och vädret, något testvarv och lite småjusteringar och så fullt blås sista minuterna!
Dorna & Co fortsätter verkligen att göra sitt bästa för att förstöra all GP-racing!
Från att en gång ha varit en högdramatisk sport där man med bästa tillgängliga teknik åkte så fort som möjligt har Dorna & Co med helt vansinniga regler fått racingen att mer se ut som SMC-utflykter - hela gänget på rad med rejäla avstånd mellan. Och hojarna som används är inte så olika heller.
Sopor!
P€RRA;5776246 skrev:En stor fördel med det nya kvalet är att de mindre teamen som kör Q1 får betydligt mer TV-tid vilket förhoppningsvis kan genererar mer pengar från sponsorerna och höja nivån på förare och hojar.
Att jämföra med tidigare årtionden när det fanns gott om pengar är inte rättvist och enligt mig gör Dorna helt rätt.
Kan det vara så att Dovi är den första föraren efter Stoner som förstår sig på Ducatin? Han kör ju bättre på den än på Yamahan förra året!
Det nya kvalformatet var en rejäl hit också. 2 x 15 minuter med fullt spjäll från alla på banan. Det är kul att titta på.
Inte så mycket skulle jag tro. Pedrosa gjorde fel och som den rookie MM är skällde han nog inte alltför mycket på sin teamkompis.(undrar vad som sades i hondastallet igår efter kvalet).
De tio snabbaste på de sammanslagna tiderna från FP1-FP3 oavsett CRT eller prototyp går direkt till Q2.
Övriga kör Q1 och de två snabbaste därifrån går vidare till Q2 där de kör för positionerna 1-12. Position 13-XX bestäms av resultat på Q1.
Bra om du läser på kvalreglerna innan du förtydligar dom så de inte blir fel
P€RRA;5776188 skrev:Eller alkolås på datorn?
Precis. Nu har fler pass fått mer betydelse tycker jag. Man såg också att det krävs taktik och lite smartness för att få till bra tider.Medhåll! Dessutom med chansen att FP 1-3 blir som QP var förr, dvs tokgasande för en bra tid de sista 15 minuterna.
Så i stort sett har vi bytt ut tre FP och en QP mot en FP (FP4), tre QP och två Superpole-sessioner.
Vad vilel du ha reda på nu då?"Gustav" ställde frågan hur kvalen fungerade 24 timmar innan mig, utan svar.
Det snabbaste sättet att få reda på nåt på SH är inte att fråga, det är att påstå fel saker. Det tog 20 minuter sen hade nån rättat mig.
Kl. 18:00 för Moto3Är det kl 21 svensk tid som gäller ikväll?
Kl. 18:00 för Moto3
Kl. 19:20 för Moto2
Kl. 21:00 för MotoGP
Tv-tider viasat
Warm-up 16.50
Moto3 17.45
Moto2 19.05
Moto-GP 20.30
Repriser på kvalen fram tills dess nu.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |