Commercial Bank Grand Prix of Qatar

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kolla Rossis tider som är ännu jämnare, inte lika låg 1:56 men inte lika hög 1:58 heller.
Lorenzo kan alltid fungera som atomur efter karriären, han är helt klart mannen att slå på söndag. Rossi inom halvsekunden efter innebär att han är inom slagläge. Om däcken håller.

Marquez blixtrar till men det förefaller svårt att köra konstant låga och jämna tider. Nu ska det tydligen blåsa mindre på söndag vilket kan ge renare bana och gynna Hondan.

Men annars lutar det banne mig åt tre Yamaha på pallen, om inte Crutchlow tappar huvudet och plockar ut någon av fabrikshojarna...

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Tyckte inte att viasat förklarade kvalproceduren speciellt bra. De 10 snabbaste från träningen kör ett kval, de övriga kör ett annat kval. De två snabbaste i den långsamma kvalgruppen får sedan kvala igen med top tio förarna. Öh, va? Känns som jag missförstått något...

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Måste ta lite på egot för Rossi när Dovi kör så bra med Ducatin.

Det tror jag inte, kolla intervjun med honom i en annan tråd. Han är snarare förundrad över att Stoner kunde köra så pass snabbt även under 2008.
Men Dovi är fan snabb.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kolla Rossis tider som är ännu jämnare, inte lika låg 1:56 men inte lika hög 1:58 heller.

Vad jag menar är (varv under 2 minuter)
Lorenzo; 9 56:eek:r, 2 57:eek:r
Rossi; 5 56:eek:r, 5 57:eek:r, 1 58:a

Alla Lorenzos varv under 2 minuter ligger inom 1.1 sekunder, Rossis från 1.56.4 till 1.58.1.

Ingen jättelik skillnad men de som har planer på att utmana Lorenzo på söndag bör nog börja vässa alla vapen de har.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det tror jag inte, kolla intervjun med honom i en annan tråd. Han är snarare förundrad över att Stoner kunde köra så pass snabbt även under 2008.
Men Dovi är fan snabb.

På den tiden (2008) fanns det inget i reglerna om max antal motorer eller vax varvtal. Så dom kunde iaf gå snabbt rakt fram för dom tog ut höga varvtal och kunde byta motorer varje race. Ducati har nog lidit mest av dom nya reglerna med motorbegränsingarna.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
På den tiden (2008) fanns det inget i reglerna om max antal motorer eller vax varvtal. Så dom kunde iaf gå snabbt rakt fram för dom tog ut höga varvtal och kunde byta motorer varje race. Ducati har nog lidit mest av dom nya reglerna med motorbegränsingarna.

Jojo, men det Rossi verkade syfta på var att 2007 kunde Stoner haft hjälp av att han körde Bridgestone kontra Yamahas Michelin. 2008 körde även Yama Bridgestone. Trots det (att de körde på mer lika villkor) kunde Stoner vara aspirant på första platsen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Imponerande "kvaltid" av Dovi men jag tror man ska vara försiktig med att ropa "hej" innan racet. Dovis tider i övrigt under passet var inget vidare och på racet ska däcken hålla hela distansen.

Rossi är ju känd för att jobba mycket på raceinställningar och inte ha samma behov som många andra av att kvala så högt upp som möjligt.

Söndagkväll kan inte komma nog fort! :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vi får vänta med att dra för stora slutsatser, igår handlade det bara om att hamna topp 10. De som var säkra på att klara det behövde inte köra på hörntänderna. Idag gäller det gridden.
Tror tyvärr Lorenzo tar detta rätt lätt. Han ser grym ut. Hoppas jag har fel och att det blir fight ända in i mål.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Läst om att det är världens sandstorm på Twitter. Kanske hotar QP idag

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Motogp´s hemsida är helt vit där bilden och playknappen eller nyheter brukar vara och så brukar det finnas en klocka som räknar ner, "next session in 01:0...."-den raden finns inte heller med. Verkar lovande för live streamingen.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hmm, första året på länge som jag inte har videopass på motogp, känns som EXTREMT taskig timing...

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Jörgen Lårrenfå drämmer till med ett knallevarv! Dovi 4a! Vale46 bara 7 :( Som förra året...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO