Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Kolla Rossis tider som är ännu jämnare, inte lika låg 1:56 men inte lika hög 1:58 heller.
Lorenzo kan alltid fungera som atomur efter karriären, han är helt klart mannen att slå på söndag. Rossi inom halvsekunden efter innebär att han är inom slagläge. Om däcken håller.

Marquez blixtrar till men det förefaller svårt att köra konstant låga och jämna tider. Nu ska det tydligen blåsa mindre på söndag vilket kan ge renare bana och gynna Hondan.

Men annars lutar det banne mig åt tre Yamaha på pallen, om inte Crutchlow tappar huvudet och plockar ut någon av fabrikshojarna...
 
Tyckte inte att viasat förklarade kvalproceduren speciellt bra. De 10 snabbaste från träningen kör ett kval, de övriga kör ett annat kval. De två snabbaste i den långsamma kvalgruppen får sedan kvala igen med top tio förarna. Öh, va? Känns som jag missförstått något...
 
Kolla Rossis tider som är ännu jämnare, inte lika låg 1:56 men inte lika hög 1:58 heller.

Vad jag menar är (varv under 2 minuter)
Lorenzo; 9 56:or, 2 57:or
Rossi; 5 56:or, 5 57:or, 1 58:a

Alla Lorenzos varv under 2 minuter ligger inom 1.1 sekunder, Rossis från 1.56.4 till 1.58.1.

Ingen jättelik skillnad men de som har planer på att utmana Lorenzo på söndag bör nog börja vässa alla vapen de har.
 
Det tror jag inte, kolla intervjun med honom i en annan tråd. Han är snarare förundrad över att Stoner kunde köra så pass snabbt även under 2008.
Men Dovi är fan snabb.

På den tiden (2008) fanns det inget i reglerna om max antal motorer eller vax varvtal. Så dom kunde iaf gå snabbt rakt fram för dom tog ut höga varvtal och kunde byta motorer varje race. Ducati har nog lidit mest av dom nya reglerna med motorbegränsingarna.
 
På den tiden (2008) fanns det inget i reglerna om max antal motorer eller vax varvtal. Så dom kunde iaf gå snabbt rakt fram för dom tog ut höga varvtal och kunde byta motorer varje race. Ducati har nog lidit mest av dom nya reglerna med motorbegränsingarna.

Jojo, men det Rossi verkade syfta på var att 2007 kunde Stoner haft hjälp av att han körde Bridgestone kontra Yamahas Michelin. 2008 körde även Yama Bridgestone. Trots det (att de körde på mer lika villkor) kunde Stoner vara aspirant på första platsen.
 
Imponerande "kvaltid" av Dovi men jag tror man ska vara försiktig med att ropa "hej" innan racet. Dovis tider i övrigt under passet var inget vidare och på racet ska däcken hålla hela distansen.

Rossi är ju känd för att jobba mycket på raceinställningar och inte ha samma behov som många andra av att kvala så högt upp som möjligt.

Söndagkväll kan inte komma nog fort! :)
 
Vi får vänta med att dra för stora slutsatser, igår handlade det bara om att hamna topp 10. De som var säkra på att klara det behövde inte köra på hörntänderna. Idag gäller det gridden.
Tror tyvärr Lorenzo tar detta rätt lätt. Han ser grym ut. Hoppas jag har fel och att det blir fight ända in i mål.
 
Motogp´s hemsida är helt vit där bilden och playknappen eller nyheter brukar vara och så brukar det finnas en klocka som räknar ner, "next session in 01:0...."-den raden finns inte heller med. Verkar lovande för live streamingen.
 
Hmm, första året på länge som jag inte har videopass på motogp, känns som EXTREMT taskig timing...
 
Jörgen Lårrenfå drämmer till med ett knallevarv! Dovi 4a! Vale46 bara 7 :( Som förra året...
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top