Cossie bil spöar R1:a

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
i höga farter så tar många starka bilar hojar, men från stående start handlar det givetvis om några hundadels procent av alla bilar som fins i hela landet som verkligen kan slå en litershoj på ärligt sätt.
Det gör mig inte speciellt mycket faktiskt, det handlar då om så extrema bilar så att de knappast kan framföras i trafik utan metertjock plånbok.
Men som sagt snackar vi farter över 200 knyck så är det betydligt fler bilar som kan spöa hojar, effekten tar ut sin rätt.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Samma som min polare.. köppte en vette för 130 000 och det är hans sommar bil säger han..
Fan bil har man på vintern :)
finns ju inget som slår kännslan att ligga i 80-90 på en fin kruvig väg med solsken

Många som kör bil förstår inte att det ska vara en upplevelse ute på vägarna, det är vinden, Doften (rapps fält mm), friheten att bara sväva fram, stora hummlor i visiret :lol

Klart sen är det ju också skönt att mosa på lite ibland :3freak

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Hmm

Någonstans i arkivet/forumet här på sporthoj ska de finnas eller iallafall så har de funnits en film med Sveriges då snabbaste Supra som möter en R1:a, någon som vet vilken film jag snackar om ?
//D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
du som inte fattade hur man kan välja snabb bil framför hoj. det finns väldigt många fördelar för både bil och hoj tycker jag. tex.

bil:
när man ska lira golf med polarna är det bra att kunna lägga golfbagen någonstans.
när man åker och handlar mat eller andra saker så är bagageluckan bra att ha.
skönt att åka i bil när det regnar
fruktansvärt kul att sladda med bilar. alltså att åka riktigt brett.
men det största fördelen med bil är väl att det är ungefär en miljon gånger säkrare att köra snabbt med bil än hoj. kör man i 200 i en kurva med bil och ett däck tappar fästet så händer det inte så mycket. tappar två däck fästet så kan det va lungt också. kan även funka mycket bra att alla fyra tappar fästet. med hoj kan det väl nästan räcka med ett löv eller två under framhjulet för att man ska ligga död bland tallarna.

mc:
extreeeeeeeemt mycket prestanda för pengarna
extreeeeeeeemt skön känsla att köra hoj.
makalöst skönt motorljud på dom flesta
man kan hålla snittfarter på 200km/h och ändå ha en bensinförbrukning på under litern.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Slappa skrev:
Någonstans i arkivet/forumet här på sporthoj ska de finnas eller iallafall så har de funnits en film med Sveriges då snabbaste Supra som möter en R1:a, någon som vet vilken film jag snackar om ?
//D

Läckert, den vill jag se :)
Ingen som har en sparad länk ?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Vad har njutningsfaktor, frihet, koskitsdoft och blablabla med racet att göra?
:va

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Jag kan köpa många "slöa" hojar för vad Cosworthen kostar och ha mycket roligare :tungan

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Såhär säger jag till alla som funderar varför jag inte köper en sportbil (när jag har råd)...
...Jag behöver inte 300hk på vintern eller när det regnar hårt. Jag får likvärdig prestanda för 1/20 av pengarna. De e helt enkelt bara roligare!

Klart det tar illt att nån klarar av att hänga på en, men sen när man kommer hem kan man njuta av alla sina andra grejjer man köpt för de pengarna som killen i bilen lagt ut på bilen. Det skiljde ju inte så mycket ändå :)
...BTW har jag åkt ifrån en Porche 944 med 125an...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
bmwjohan skrev:
... tappar två däck fästet så kan det va lungt också. kan även funka mycket bra att alla fyra tappar fästet. med hoj kan det väl nästan räcka med ett löv eller två under framhjulet för att man ska ligga död bland tallarna.
Kommenterar bara det här eftersom de e så självklart de övre att det kan man kombinera med hojåkande. Ofta du vill åka fort me bilen när du handlat ;)

Jag ser det här som mycket av tjusningen, de e farligt, å man måste lära sig behärska hojjen för att kunna köra fort. Efter två veckors bilkörning snittade jag 150 på vägen hem, 150 kör jag efter 3 år på landsvägs MC och 13 år på hoj överhuvudtaget. Sägs ganska fort hur mycket skicklighet det krävs för att köra fort me bil. (om man säger i allmänhet då, racing är en annan sak)
Å då är jag en sån som tänker innan jag kör, å tänjer inte gränserna med stora steg ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför kan man inte gilla både bilar och hojar? Jag hade gärna haft en snabb hoj den här sommaren om det inte hade varit för en bil istället. De muppar som säger "Varför väljer man bil istället för hoj, det är ju skittöntigt" är inte helt hemma i roten. De som kör snabba bilar hatar automatiskt inte hojar, som en del här verkar hata bilar däremot. Töntar är vad ni är.
Sen att en hoj får stryk av en bil är väl inget konstigt, alla vet vad som händer när man närmar sig farter över 200 på en båge, och alla med en bil fullproppad med hormoner vet att samma sak inte händer med bilen.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Dee_cati skrev:
Varför kan man inte gilla både bilar och hojar? Jag hade gärna haft en snabb hoj den här sommaren om det inte hade varit för en bil istället. De muppar som säger "Varför väljer man bil istället för hoj, det är ju skittöntigt" är inte helt hemma i roten. De som kör snabba bilar hatar automatiskt inte hojar, som en del här verkar hata bilar däremot. Töntar är vad ni är.
Sen att en hoj får stryk av en bil är väl inget konstigt, alla vet vad som händer när man närmar sig farter över 200 på en båge, och alla med en bil fullproppad med hormoner vet att samma sak inte händer med bilen.

jag tycker att man ska njuta av alla motordrivan fordon.

mitt mål är att ha följnade i mitt garage inom snar framtid.

1 sporthoj
2 cross
3 turbokonverterad bmw (bil)
4 gokart

har man dessa i garaget är det omöjligt att inte ha väldigt kul hela tiden.

Nisse järnet här på sh tycker jag har förstått detta mycket bra. han verkar ha en rejäl samling av roliga maskiner :)

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Van Zan skrev:
:7peta Därför att man kanske inte har provat på mc alt. har provat och inte gillade det. Behöver inte vara mer komplicerat än så :)
Eller så har man helt enkelt insett hur otroligt mycket farligare det är att pressa en hoj på gatan, jämfört med att pressa en bil. :rolleyes:

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
Dee_cati skrev:

Helt o hållet sant!!!
Jag Älskar verkligen o åka på knarren. MEN. Mitt bilintresse/bygge är nog så roligt det med!! En gammal Volvo 140 med preppad 850 Turbo motor...He He..

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
om det är till någon tröst så heter han i bilen Hasse Johansson. och nu kör han BMW ca 450 hp och den har man ju kört ifrån några gånger + hans polare med lättad BMW på 650Hp, och det har jag tänkt att skriva på deras furum också :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln