Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gjort två test.
Kan med emfas påstå att det inte är en lattjolajbangrej.
Inte lattjolajbans att göra test?
Gjort två test.
Kan med emfas påstå att det inte är en lattjolajbangrej.
Inte lattjolajbans att göra test?
Beroende på bomullspinnens storlek är det mer eller mindre obekvämt. När det sen ska roteras där längst inne i svalget (ingång via näsan..) så tåras det bra i ögonen. Fick bara näsblod ena gången. Men likväl var andra gången inte kul den heller..
Dödligheten i Stockholm för de tre senaste åren samt differensen av 2020 minus medelvärdet av 2018 och 2019.
14 dagars glidande medelvärde för 2020 och differensen men linjäriserat för 2018 0ch 2019.
Lät inge vidare...
Hur lång tid tar det tills du får svar?
Om du fortsatt uppdatera dina grafer får du gärna publicera dem.
Roligt och höra att någon uppskattar dom. SCB uppdaterar ju bara på måndagar så det är väl mest då jag har nåt att tillföra.
I övrigt börjar det finnas ganska ganska många grafer på nätet som uppdateras dagligen så vissa serier har jag slutat bry mig om att uppdatera i mina excelark. Om jag inte ser någonting särskilt jag vill undersöka.
Dagens siffra med 147 döda är inget som ser oroande ut för svensk statistik, medelvärdet är fortfarande svagt fallande både på 7, 14 och 21 dagar. Men Göteborg ser ju lite oroväckande ut om det inte bara var en tillfällig spik.
https://c19.se/Sweden/Västra Götaland
Fick svar på 24tim, båda gångerna.
Fem procent av Spaniens befolkning har antikroppar, visar en ny stor studie i Spanien.
Det var test på om du har det just nu?
Testet på om man har haft det tidigare är väl ett blodprov?
Hursomhelst, krya på dig!
Vi kan ha långt kvar till flockimmunitet.
https://www.expressen.se/nyheter/epidemiologen-inte-bra-nyheter-for-sverige/
Intressant i ämnet ”förstå hur det kunde spridas så..”
https://foreignpolicy.com/2020/05/12/leaked-chinese-coronavirus-database-number-cases/
Oj!
Så lite och dom som ända haft det tufft?
Då lär det nog vara ganska lika i Svedala och Stockholm kanske.
Jag har nog ändå alltid sett vaccin som den "riktiga" boten men hade nog hoppats att spridningen skulle minska då allt fler får antikroppar.
Men det skiljer sig ju ganska väsentligt från det mesta som sagts tidigare så man ska kanske inte ta det för en sanning redan nu.
Men ja vi har väl ungefär hälften så många döda per capita. Vilket borde indikera att vi även har ungefär hälften så stor utbredning av smittan, det skulle bli 2-3%, eller 2-300000 personer samtidigt som 3500 dött. Det skulle betyda att 1-2% av de som smittas dör och antalet döda skulle bli femsiffrigt i Sverige innan vi fått flockimmunitet.
Och om det sprids så långsamt kommer det ju handla om åratal innan det blir flockimmunitet, och de som varit sjuka kanske inte ens är immuna längre några år senare så de drabbas igen och flockimmuniteten uteblir.
Det konstiga är ju dock att smittan snarare verkar ha spridits väldigt snabbt tidigare så det hela känns lite paradoxalt.
De första siffrorna på dödlighet låg väl runt 1% och har varit sakta fallande från start.
Får verkligen hoppas att sanningen inte landar på 1%.
Jag såg nån USA-snubbe igår som räknade på att om 1milj per vecka får smittan tar det över fyra(!) år att nå flock-immunitet där.
Om jag "fulräknar" lite.
300milj * 70% / 52 => 4,04 år
Lägg till att det pratats om att man kanske bara är immun 3 år(ingen vet) så kommer vi aldrig bli av med viruset. Ett virus kan nästan inte bli mer perfekt än så.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|