Covid-19 viktig information!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Lösningen på problemen med äldrevården är nu klar! Vi låter alla gamla vårdas i flygplan. Nu när flygbolagen knappt har någon verksamhet så står ju flygen på marken och eftersom man inte kan smittas i ett flygplan, så är saken biff! Vi kan låta folk besöka sina kära åldringar igen!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...lygbolagens-krav-pa-munskydd-forstar-det-inte

Jag är givetvis sarkastisk. Men ärligt talat så tror jag att jag är något på spåren gällande Tegnell. Han kanske har en släng av någon sorts autism som gör det omöjligt att processa information som inte går att bevisa med siffror. Att folk blir smittade av i princip varenda smittsam sjukdom som finns när man flyger är tydligen helt oväsentligt för Tegnell. För eftersom man inte, genom smittspårning, kunnat se att någon blivit smittad på just flygplan (trots att detta är uppenbart för alla sdom kan tänka normalt), så är det visst enligt honom ett osannlikt scenario.

Det skulle i så fall förklara hans märkliga uttalanden tidigare.Tex att smittan inte kommer att sprida sig utanför Kina (varför då!? tänker alla normalt funtade, jo för det har inte hänt ännu och det kan alltså inte bevisas). Att åka på skidresa till alperna är ofarligt (varför då undrar den normalt funtade, jo för att man just då inte visste att det var ett stort utbrott där, utan bara i närheten, och således fanns inga bevis för smitta i Aplerna).
Samma sak med hans eviga manrta att det planat ut och att vi ser en tillbakagång, trots att det varje vecka har visat sig vara fel eftersom det kommer en hels svans med eftersläp. Är han på riktigt tänker varje normalt funtad individ!? Tegnell ser samma nedåtgående trend varje vecka och siffrorna som går att bevisa kan inte ljuga, så därför är det en nedåtgående trend.

Vad tror ni?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Löfven snackar om åldrande befolkning, det är så vidrigt så det inte är sant. Alla civiliserade länder har åldrande befolkning.

Säg vad problemet är för helvete.
24203db37bec024e985d87e5369c2cfa.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Löfven snackar om åldrande befolkning, det är så vidrigt så det inte är sant. Alla civiliserade länder har åldrande befolkning.

Säg vad problemet är för helvete.

Hur mycket pengar var det dom anslog till ökad beredskap i budgeten nu igen?

Jag tänkte eftersom han är medveten om att vi kan drabbas av något mer inom 10år...

Det måste ha varit en rejäl summa med tanke på den insikten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur mycket pengar var det dom anslog till ökad beredskap i budgeten nu igen?

Jag tänkte eftersom han är medveten om att vi kan drabbas av något mer inom 10år...

Det måste ha varit en rejäl summa med tanke på den insikten.
Plötsligt har pengars värden devalverats så det är helt omöjligt att få någon överblick på någonting.
Innan Corona var 50 miljoner ett stort samtalsämne.
Under Corona kan någon säga att 400,000 miljoner är lagom.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Plötsligt har pengars värden devalverats så det är helt omöjligt att få någon överblick på någonting.
Innan Corona var 50 miljoner ett stort samtalsämne.
Under Corona kan någon säga att 400,000 miljoner är lagom.

Det ger en onekligen en ny insikt över vikten över att att folk är i arbete.
Kostnaden för permitteringar och annat stöd kan om allt används uppgå till 300 miljarder kronor.
300 000 000 000:-
Om en enkrona är 1cm bred så räcker dom nästan fyra(!) ggr fram och tillbaka till månen.
("Fulräknat" så kan vara fel.)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lösningen på problemen med äldrevården är nu klar! Vi låter alla gamla vårdas i flygplan. Nu när flygbolagen knappt har någon verksamhet så står ju flygen på marken och eftersom man inte kan smittas i ett flygplan, så är saken biff! Vi kan låta folk besöka sina kära åldringar igen!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...lygbolagens-krav-pa-munskydd-forstar-det-inte

Jag är givetvis sarkastisk. Men ärligt talat så tror jag att jag är något på spåren gällande Tegnell. Han kanske har en släng av någon sorts autism som gör det omöjligt att processa information som inte går att bevisa med siffror. Att folk blir smittade av i princip varenda smittsam sjukdom som finns när man flyger är tydligen helt oväsentligt för Tegnell. För eftersom man inte, genom smittspårning, kunnat se att någon blivit smittad på just flygplan (trots att detta är uppenbart för alla sdom kan tänka normalt), så är det visst enligt honom ett osannlikt scenario.

Det skulle i så fall förklara hans märkliga uttalanden tidigare.Tex att smittan inte kommer att sprida sig utanför Kina (varför då!? tänker alla normalt funtade, jo för det har inte hänt ännu och det kan alltså inte bevisas). Att åka på skidresa till alperna är ofarligt (varför då undrar den normalt funtade, jo för att man just då inte visste att det var ett stort utbrott där, utan bara i närheten, och således fanns inga bevis för smitta i Aplerna).
Samma sak med hans eviga manrta att det planat ut och att vi ser en tillbakagång, trots att det varje vecka har visat sig vara fel eftersom det kommer en hels svans med eftersläp. Är han på riktigt tänker varje normalt funtad individ!? Tegnell ser samma nedåtgående trend varje vecka och siffrorna som går att bevisa kan inte ljuga, så därför är det en nedåtgående trend.

Vad tror ni?

Nåt konstigt är det ju med karln, och det är väl knappt ens konstigt att det finns människor med div diagnoser i forskningsvärlden.

Konstigare är ju nästan svansen av folk som stödjer honom vecka ut och vecka in.
Lyssna på Tegnell han säger att papegojan lever och är du inte statsepidemiolog så våga inte ha mage att ifrågasätta det.

https://www.youtube.com/watch?v=vZw35VUBdzo

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det ger en onekligen en ny insikt över vikten över att att folk är i arbete.
Kostnaden för permitteringar och annat stöd kan om allt används uppgå till 300 miljarder kronor.
300 000 000 000:-
Om en enkrona är 1cm bred så räcker dom nästan fyra(!) ggr fram och tillbaka till månen.
("Fulräknat" så kan vara fel.)
Månen eller inte, för tre månader sedan hade vi inte råd att ge cancervård i tid. Nu finns allt till alla.

Självklart inte hållbart, men folk köper sommarhus som aldrig förr och börsen är i princip opåverkad. Nasdaq 100 upp i år rent av.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Månen eller inte, för tre månader sedan hade vi inte råd att ge cancervård i tid. Nu finns allt till alla.

Självklart inte hållbart, men folk köper sommarhus som aldrig förr och börsen är i princip opåverkad. Nasdaq 100 upp i år rent av.

Ja, 300 miljarder borde verkligen räcka för allt till alla.
Lik f-rbannat tror jag en hel del helt vanliga hårt arbetande människor kommer hamna utanför.
Ensamstående som förlorar jobbet, inte kan betala lånen, får panta allt och aldrig ser ett öre av de 300 miljarderna.
Frågan är ju vart alla pengar faktiskt kommer gå? :va
Får hoppas att iaf en del spiller över på sjukvård och alla dem som jobbar arslet av sig där.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, 300 miljarder borde verkligen räcka för allt till alla.
Lik f-rbannat tror jag en hel del helt vanliga hårt arbetande människor kommer hamna utanför.
Ensamstående som förlorar jobbet, inte kan betala lånen, får panta allt och aldrig ser ett öre av de 300 miljarderna.
Frågan är ju vart alla pengar faktiskt kommer gå? :va
Får hoppas att iaf en del spiller över på sjukvård och alla dem som jobbar arslet av sig där.
De lär väl gå till alla de miljoner fd anställda som inte kommer kunna jobba, eller hur det här nu slutar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Vet inte om det finns statistik per land om andelen avlidna som är äldre men gissar att vi ligger i topp där. :(

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Helt otroligt hur mycket de högutbildade fabricerar, spekulerar och svamlar!! Men läkare, forskare och journalister kanske inte räknas till dem.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka