Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite svamligt i början, men spola till 09:30 så får ni det mesta av det bästa.
https://youtu.be/Qm5K8oyeBVM

Såg också den.
Henrik gör ofta välgjorda, informativa filmer om aktuella händelser.
Med Preussisk punktlighet. Kl 08:00. Varje Lördag. ;)
Håller sällan med om allt (men det gör jag inte med nån...) men de är alltid sevärda!

Då Henrik är libertarian så tycker jag han kunde ha ägnat någon minut åt personligt ansvar...

Och Emo-Henrik var ett nytt inslag. :)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Såg också den.
Henrik gör ofta välgjorda, informativa filmer om aktuella händelser.
Med Preussisk punktlighet. Kl 08:00. Varje Lördag. ;)
Håller sällan med om allt (men det gör jag inte med nån...) men de är alltid sevärda!

Då Henrik är libertarian så tycker jag han kunde ha ägnat någon minut åt personligt ansvar...

Och Emo-Henrik var ett nytt inslag. :)

Emo-Henrik har jag fått smaka på många gånger under det senaste dryga halvåret när man kritiserar Tegnells märkliga uttalanden och ständiga fel. Halva min bekantskapskrets på Fejjan ställer sig i eldställningar så fort man påvisar något vansinnigt som FHM har sagt eller något vitalt som de låtit bli att göra :).

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Emo-Henrik har jag fått smaka på många gånger under det senaste dryga halvåret när man kritiserar Tegnells märkliga uttalanden och ständiga fel. Halva min bekantskapskrets på Fejjan ställer sig i eldställningar så fort man påvisar något vansinnigt som FHM har sagt eller något vitalt som de låtit bli att göra :).

Som "Woke" är Emo-Henrik med i många frågor. :hihi

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
https://www.armstrongeconomics.com/...red-him-a-bribe-to-impose-covid-restrictions/
Belarusian President Aleksandr Lukashenko said last month via Belarusian Telegraph Agency, BelTA., that World Bank and IMF offered him a bribe of $940 million USD in the form of “Covid Relief Aid.” In exchange for $940 million USD, the World Bank and IMF demanded that the President of Belarus:

• imposed “extreme lockdown on his people”
• force them to wear face masks
• impose very strict curfews
• impose a police state
• crash the economy

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så dom skulle få 950milj$ om dom införde samma åtgärder som funkat i tex Asien?
Gissar att dom sista två "kraven" är Lukashenkos egna tolkningar och knappast står i IMF's kontrakt. ;)

"Relief Aid" är ju ett bistånd, och jag ser inget fel i att bistånd villkoras, det blir inte en "bribe" för att man ställer krav.

Sen tror jag som du att det är frikostigt tolkat vilka kraven var.

Om "EU's trafikfond"* erbjuder ett bistånd på 10Milj Eur men kräver att Sverige ska kontrollera hastigheten och nykterheten på vägarna så att folk inte kör för fort och på fyllan, så kräver dom ju att vi inför en polisstat.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
"Relief Aid" är ju ett bistånd, och jag ser inget fel i att bistånd villkoras, det blir inte en "bribe" för att man ställer krav.

Sen tror jag som du att det är frikostigt tolkat vilka kraven var.

Om "EU's trafikfond"* erbjuder ett bistånd på 10Milj Eur men kräver att Sverige ska kontrollera hastigheten och nykterheten på vägarna så att folk inte kör för fort och på fyllan, så kräver dom ju att vi inför en polisstat.

Sant. :)

Och ska man tror TV-bilder så är nog polisstat något som Lukashenko redan försöker införa... ;)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Räknar du ett villkorat eventuellt lån som tvång?
Och isf jämför det med massarresteringar av demonstranter?

Fattar inte relevansen av frågorna.
Lån - ok.
(Mass)arrestering av demonstranter(varför arresteras dom? Demonstrerade för rätt till dekapitering av oliktänkande tex) - No bueno(typ)

Globalisterna viker sig inte för folkets frihet heller. Det är ingen motsättning mellan att inte vika sig för globalism och att samtidigt vara frihetlig. Snarare tvärt om, globalism innebär mindre frihet och mer centralstyrning.

Jag menar att våld är fel oavsett om det om det sker via en auktoritär ledare eller vid ett skrivbord hos något centralplanerande överstatligt organ.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
När man börjar se länkar till vaken.se bli man lite orolig var folk hämtar sin fakta ifrån....
Foliehatt:glömdet

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
När man börjar se länkar till vaken.se bli man lite orolig var folk hämtar sin fakta ifrån....
Foliehatt:glömdet

Ja för gammelmedia är per definition sanningssägare, god lord jebus! Ingen koll på vaken.se
Ber om ursäkt för det.

Här har du lagförslaget från den danska myndigheten: http://prodstoragehoeringspo.blob.c...6-bdebe101994e/Foreløbigt udkast - høring.pdf

Här på youtube om det duger. Du kan blunda och lyssna på det som sägs om det känns bättre. Faktum är att du inte ens behöver hålla med, finurligt va.
https://www.youtube.com/watch?v=rpEWLJ5hvw4&feature=emb_title

Här från en trovärdigare källa: https://www.dr.dk/nyheder/penge/mette-frederiksen-starter-forfra-med-forhadt-epidemilov
Smittede med en farlig sygdom kan blive pålagt, at de skal undersøges, indlægges, behandles og isoleres.

Sundhedsstyrelsen kan med regler bestemme, at bestemte grupper af personer skal vaccineres for at inddæmme og udrydde en farlig sygdom.

Modsætter folk sig, kan der i nogle situationer bruges tvang, fysisk fastholdelse, aflåsning af lokaler, og politiet kan hjælpe til.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vaccin? "Frivilligt"?
Fråga danskarna.

https://www.law.com/newyorklawjourn...ation-recommendation/?slreturn=20201018153812
The New York State Bar Association on Saturday passed a resolution urging the state to consider making it mandatory for all New Yorkers to undergo COVID-19 vaccination when a vaccine becomes available, even if people object to it for “religious, philosophical or personal reasons.”

https://metro.co.uk/2020/11/13/covi...ld-result-in-ban-from-going-to-work-13587535/
People who refuse to get the coronavirus vaccine may face being banned from pubs, restaurants and even their places of work, according to a senior MP.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
50 pers ändras upp till 300 pers, sen snabbt ner till 8 pers på mindre än tre veckor, det är nästan imponerande :näsblod

Ha ja alltså skulle folk inte börjat svina runt som fan
i oktober på restauranger,köpcentrum och så skulle vi haft ett helt annat läge nu...

Blev ju iaf en ny runda med immunitet som man kommer
han nytta av i fortsättningen

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och sen är det ändå de fattigast som drabbas svårast av c19, man undrar hur rättvisemaffian ska komma till rätta med det problemet.

Det påminner lite om hur dom i rättvisans tecken drog ner på de hårdare rekommendationerna för äldre personer. Samtidigt som dom därmed krattar manegen för att viruset lättare ska drabba just de äldre som kommer bli sjukare och riskerar att dö av viruset. Men det blev ju rättvist...

Hur man nu kan hänga upp sig på orättvisor i en rekommendation som vem som helst ändå kan bryta emot utan påföljd. Men såklart blev väl någon sekundärkränkt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin