När man råkar säga sanningen och den är politiskt inkorrekt?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW3E1A/tegnell-om-uttalandet-det-var-olyckligt
Jag tror invandringen spelar en viss roll. Glöm inte att vi tidigare kritiserat hela svenska folket.
Inget ont om de invandrare jag beskriver, vissa känner jag andra inte. De lever som svenskar med viss kultur från hemlandet och de har tillgång till information som alla andra. Skillnaden är att de i större utsträckning faktiskt inte följer de restriktioner som finns. De "måste" ha familjeträffar och de måste röra sig som vanligt. Inte så konstigt att de familjer i mitt område som blev smittade är syrianer. De utmärkte sig i våras.
Det finns fler orsaker men jag är säker på att den kulturella orsaken är den främsta anledningen till att invandrare är smittade i större utsträckning och med en mycket högre överdödlighet i Sverige.
Jag mötte en syrian från Norra Botkyrka som åkte till södra Botkyrka pga större trygghet på utegym. Han verkade själv halvkaxig eller lite "cool" och berättade att hans farbror nog var den som smittade stora delar av släkten. Flera blev sjuka men inte alla, farbrorn blev tex sjuk men inte hans far som hade antikroppar. Förresten skulle denna syrianska familj fly igen pga. otryggheten. Tidigare från de muslimska kurderna som dödade flera i släkten, denna gång från Sverige för att de ser utvecklingen samt flera inbrott och våld i samhället de lever i. Han blir nog kallad husneger av vänstern för att han säger sanningen.
Nu vill jag att tråden ska handla om Covid men ville nämna det han sade till mig. Vi uppfattar det vi ser och upplever och därför är det viktigt att inte vara hämmad när något är politiskt inkorrekt.