Covid-19 viktig information!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
https://www.zerohedge.com/medical/e...ccine-studies-over-indefinite-infertility-and

http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=222696

Inte en aning om vad sanger sequencing är men är det den metoden som använts i Pfizers och Moderna studier?
Åfyfan...
Har precis tragglat mej igenom de där två sidorna och försökt hitta någon vetenskaplig substans.
Det blir lite svårt att sätta fingret på vad som är fel när allt bara är diverse vetenskapliga termer ihopslängda lite på måfå i syfte att vilseleda de som inte förstår det vetenskapliga fältet.

Föga förvånande publiceras det på sidor för så kallade "SANNINGSSÄGARE". Den senare av dem refererar dessutom till Natural News!

Nej, jag orkar inte.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såg just ett plan, det första, fyllt med godkänt Covid-19 vaccin lyfta för distribution till USA.
USA behöver verkligen lite ljus i tunneln efter nästa 300K omkomna i Covid-19.
Hoppas processen går smärtfritt och med ett minimum av ovälkomna symtom. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såg just ett plan, det första, fyllt med godkänt Covid-19 vaccin lyfta för distribution till USA.
USA behöver verkligen lite ljus i tunneln efter nästa 300K omkomna i Covid-19.
Hoppas processen går smärtfritt och med ett minimum av ovälkomna symtom. :tummenupp

Ligger vi inte ganska lika i dödstal per miljon innevånare?

Jag vet att dom gick om oss september, men sen har det väl ändrats igen?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Hihi, lite lustigt att läsa (Aftonbladet) jag tycker dock inte att de ska skylla på Tegnell när de valde att lyssna på den nöten

Anders Tegnell får skulden för att Storbritannien inte stängde ner redan i september, i en granskande artikel i The Sunday Times.

Enligt tidningen hade premiärminister Boris Johnson och regeringen redan börjat förbereda för en nedstängning när landets finansminister Rishi Sunak bad Johnson att tänka över vad det innebära för ekonomin. I samband med detta bjöds fyra experter om för att hålla zoom-presentationer för honom och premiärministern.
En av de fyra experterna – och den enda som inte var från Storbritannien – var statsepidemiolog Anders Tegnell. Han var specifikt inbjuden på grund av sin inställning till nedstängningar.
Enligt tidningen var det efter mötet som planerna på en nedstänging i september ställdes in.

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Är det för mycket att begära råd eller en klickbar länk i meddelandet?
Kanske man sedan kan säga att folket inte tog ansvar och googlade informationen. Ja, så måste det vara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det för mycket att begära råd eller en klickbar länk i meddelandet?
Kanske man sedan kan säga att folket inte tog ansvar och googlade informationen. Ja, så måste det vara.

Man ska inte begära för mycket av IT/Informationsacdelningarna på våra statliga myndigheter, man anställs nog inte efter sina kvalifikationer, utan i god Sovjetisk anda efter partibok.

Vi har ju högt uppsatta tjänstemän som inte ens kan boka ett konferensrum för ett brådskande ärende...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tar de inte hjälpen som erbjuds från våra mycket bättre grannländer är varje död eller permanent påverkan på individ, om inte redan , ett direkt och personligt ansvar för den som har möjlighet att påverka och bör bedömas så.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tar de inte hjälpen som erbjuds från våra mycket bättre grannländer är varje död eller permanent påverkan på individ, om inte redan , ett direkt och personligt ansvar för den som har möjlighet att påverka och bör bedömas så.

Jag läste någonstans någon som hade förlorat sin far i Covid, han hade reagerat på att den enda vård hans far fick var en cocktail av lugnande och ångestdämpande medel, inte ens syrgas.
(och visst, ibland är det för sent, men sätt en syrgasgrimma i alla fall så ser det i alla fall ut som man vårdar)

Jag skulle vilja se vilka riktlinjer dom har för vilka dom satsar resurser på, och vilka som bara kommer att drogas ner tills det är klart.

Man kanske hör till gruppen som inte är värd att slösa syrgas på...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har förlorat excel pga en havererad hårddisk så jag kan inte ge er några nya grafer över dödligheten även om jag är nyfiken själv nu men här är en ganska intressant sida med betydligt bättre beräkningar av eftersläpning än mina.

https://adamaltmejd.se/covid/

Notera hur eftersläpningen ökat ganska ordentligt från runt 10 dagar i september-oktober för att öka till nästan 20 dagar nu. Och hans prognoser säger att vi nu troligen ligger runt 8500 döda och det dör sannolikt runt 110 personer per dygn. Vi kommer alltså passera 10000 döda innan året är slut men vi kommer inte veta det förrän en månad senare.

Sug på den! Man skulle nästan behöva lite hjälp att hitta ljuset i tunneln från dom som tidigare i tråden gav tillmälen som faktaresistenta och påstod att vi led av confirmation bias.

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Har förlorat excel pga en havererad hårddisk så jag kan inte ge er några nya grafer över dödligheten även om jag är nyfiken själv nu men här är en ganska intressant sida med betydligt bättre beräkningar av eftersläpning än mina.

https://adamaltmejd.se/covid/

Notera hur eftersläpningen ökat ganska ordentligt från runt 10 dagar i september-oktober för att öka till nästan 20 dagar nu. Och hans prognoser säger att vi nu troligen ligger runt 8500 döda och det dör sannolikt runt 110 personer per dygn. Vi kommer alltså passera 10000 döda innan året är slut men vi kommer inte veta det förrän en månad senare.

Sug på den! Man skulle nästan behöva lite hjälp att hitta ljuset i tunneln från dom som tidigare i tråden gav tillmälen som faktaresistenta och påstod att vi led av confirmation bias.

Tänkte på dom också idag och undrar vart de tog vägen..

Trist med förlorat material. Två ggr har en HDD gått sönder för mig och jag förlorat alla filer så numera backar jag regelbundet och automatiskt upp vissa mappar. Vet inte om det finns bättre alternativ men jag kör SyncToy gratis från Microsoft tillsammans med Windows Task schedule för att det ska automatiseras.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

Första guide som dök upp (har ej kollat) www.youtube.com/watch?v=y7ttymAjPKg

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tänkte på dom också idag och undrar vart de tog vägen..

Trist med förlorat material. Två ggr har en HDD gått sönder för mig och jag förlorat alla filer så numera backar jag regelbundet och automatiskt upp vissa mappar. Vet inte om det finns bättre alternativ men jag kör SyncToy gratis från Microsoft tillsammans med Windows Task schedule för att det ska automatiseras.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

Första guide som dök upp (har ej kollat) www.youtube.com/watch?v=y7ttymAjPKg

Jag har nog inte förlorat några filer, troligen inte ens de som inte hunnit sparas på backup. Linux läser hårddisken även när Windows vägrar.

Och nu är hela skiten på tre diskar, en ny hårddisk, plus den gamla som helt plötsligt verkar fungera igen, plus extern hårddisk.

Det är "bara" programvaror jag saknar. Eller förhoppningsvis kan jag återställa alla såna också men jag tar det i den takt jag behöver dom. Men nu ville Microsoft helt plötsligt ha betalt ytterligare en gång för excel så jag funderade på att köpa en till dator och köra Linux istället för Microsoft office.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är "bara" programvaror jag saknar. Eller förhoppningsvis kan jag återställa alla såna också men jag tar det i den takt jag behöver dom. Men nu ville Microsoft helt plötsligt ha betalt ytterligare en gång för excel så jag funderade på att köpa en till dator och köra Linux istället för Microsoft office.

Jag körde Uteslutande Linux tidigare, min förra laptop var inte kraftfull nog för något annat.

Sen köpte jag den här laptopen (för 10år sedan) och den hade W7 installerat, jag partitionerade disken och installerade Linux, men behöll W7.
Men Fläktarna gick mycket mer I Linux, trots att datorn gick svalare, och jag fick aldrig till det, så sedan dess har jag kört W7

Nåväl, jag kör OpenOffice (eller vad det heter nuförtiden) eftersom jag hade det under Linux, och jag är nöjd med den, nu hatar jag Excel, men det finns ju en variant för det också...
Läser vanliga exelfiler utan problem

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...