Ja alltså Emanuel Karlsten bör väl räknas som "alternativmedia"? Hans blogg eller vad man nu ska kalla det är i mina ögon väldigt bra även om jag mest gör sporadiska besök där.
Det där med affärsiden för "alterntivmedia"(ihopklumpat som en sort entitet) köper jag inte alls. Det är en subjektiv åsikt, inte en objektiv sanning.
Yttrandefriheten ger att folk ska få säga det som andra människor inte vill höra. Jag har svårt att se en poäng i att klumpa ihop något som alternativmedia och övrig media där den förstnämnda är värdelösa konspirationsteorier och den andra är gudfader himself(ingen har använt exkat dessa ord men jag hoppas att min poäng går fram).
Att någon framför en till synes korkad/egensinnig/avvikande åsikt är väl ändå inte samma sak som att denne någon sprider en konspirationsteori?
Ställ dumma frågor, det är säker flera som undrar samma sak men inte riktigt vågar fråga.
Här håller jag med. Men det FINNS ganska många konspirationsteorier som sprids på exempelvis Youtube. Det måste man få säga utan att någon blir trampad på tårna.