Covid-19 viktig information!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hur vet man att Tegnell ljuger?
Han rör på munnen.

Det enda som fortfarande förvånar mig är att han är kvar som statsepidemiolog och att han fortfarande tillåts hålla presskonferens flera gånger i veckan.
Det enda som fortfarande förvånar mig är att han är kvar som statsepidemiolog ?
Vem har vi hittat som vill ta jobbet ?

Att han fortfarande tillåts hålla presskonferens flera gånger i veckan ?
Därför att han med tanke på åldern 65 år är den som har minst att förlora på sparken från FHM.
Har ju redan flyttat till sitt "Pensionärsboende".
FHM har "kommunikatörer" men vem vill ställa sig i TV och förknippas med "FHMs strategier under Covid-19" resten av arbetslivet.

Om man kombinerar "regeringen-saknade-coronastrategi" från 2021-04-09
med "Grannländer öppna om riskerna - svenska scenarier hemliga" från 2020-03-19
Så är det lätt förstå att de "Svenska scenerierna" var hemliga. Det fanns ju helt enkelt INGA SVENSKA.
men att säga det "det finns inga svenska scenarier" hade ju varit, kanske "pinsamt" ?
Och varför tänka över Svenska scenerier, det är ju snart över, toppen är kanske nådd 2020-03-06 enligt FHM.

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det pågår ingen pandemi...

Överlevnad av Covid är 98 % och det är ett faktum så ingen anledning att leva i rädsla och panik

Bifogat

• vård 1.jpg
    vård 1.jpg
    34.5 KB · Visningar: 14
  • vård 2.jpg
    vård 2.jpg
    34.6 KB · Visningar: 14
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Anette Stahel
Med hjälp av de sök- och analyskunskaper som jag skaffade mig under min biomedicinska magisterutbildning har jag nu sammanställt en jämförelse mellan dödligheten med covid-19 och dödligheten med covidvaccinet för läget i Sverige. Jag skulle råda er som tänker läsa detta att sätta er stadigt tillrätta först, och ställa era ev kaffekoppar på bordet, annars lär ni nämligen få drycken i vrångstrupen. Varsågod, här är lägesrapporten:

Den 6 april i år hade 1 271 799 svenskar injicerats med minst en dos av covidvaccinet: https://www.folkhalsomyndigheten.se/.../statistik-for.../
Enligt Läkemedelsverkets rapport från 7 april hade totalt 161 covidvaccinrelaterade dödsfall inrapporterats: https://www.lakemedelsverket.se/.../comirnaty-handlagda..., https://www.lakemedelsverket.se/.../covid-19-vaccine... och https://www.lakemedelsverket.se/.../vaxzevria-fd-covid-19....

Dock är biverkningsrapporteringen till Läkemedelsverket extremt låg, något som är både välkänt och väldokumenterat, särskilt gällande rapporteringen av just allvarliga, dödshotande biverkningar. Enligt sjukvårdsregionerna ligger denna rapportering under 5%: https://regionuppsala.se/.../biv.../rapportera-biverkningar/.

Men hur långt under 5% ligger den? Ja, följande artikel i Läkartidningen rapporterar om en studie som visar att den är så låg som 2%: https://lakartidningen.se/.../stor-underrapportering-av.../. Inte blir det bättre när man forskar vidare heller, en artikel i Svensk Farmaci larmar om att rapporteringen är ännu lägre, faktiskt endast 1%: https://www.svenskfarmaci.se/.../kolossal-underrapportering/.

Siffran 1% är trots sin litenhet högst sannolik, med tanke på att den motsvarande amerikanska instans som tar emot rapporter om vacciners biverkningar, VAERS, i studier har kopplats till just denna rapporteringssiffra: https://www.bmj.com/content/372/bmj.n393/rr-4.

Låt oss dock vara frikostiga och säga att rapporteringen till Läkemedelsverket för allvarliga, akuta biverkningar ligger på medelvärdet för ovanstående studier, d v s 1% plus 2% dividerat med 2, vilket blir 1,5%. Detta innebär att vi måste multiplicera de 161 rapporterade dödsfallen med 66,7 för att få fram den verkliga siffran, och det ger 10 739 dödsfall hittills i Sverige med covidvaccinet. Vad är då 10 739 dödsfall dividerat med 1 271 799 vaccinerade? Jo 0,008, d v s 0,8%. 0,8% dör alltså med covidvaccinet här.

Men vänta ett tag, ligger inte den siffran nära en viss annan siffra, som man ofta ser i covid-19-sammanhang? Jodå, sannerligen gör den det. Denna närliggande, men några tiondelar lägre, siffra är 0,6%, vilket - tro't eller ej - är ??̈????????? ??? ?????-?? ? ???????! Se https://www.folkhalsomyndigheten.se/.../om-viruset-och.../, längst ned på sidan.
Vi har nu alltså kommit till en brytpunkt. Det är nu ???̈??? ???? att dö med covidvaccinet än att dö med sjukdomen covid-19 i Sverige. Så nu är vaccinförespråkarnas allra mest använda argument "Många färre dör med vaccinet än med sjukdomen, så nyttan uppväger risken" alltså ???? ??????? ??̈????. Risken att dö med covidvaccinet har gått om risken att dö med covid-19, och det är någonting som verkligen förtjänar uppmärksamhet.

Covidvaccinets dödstal fullkomligen skenar... Och det är förstås enormt oroande. Lika oroande är det dock att media inte skriver ett ord om den här utvecklingen. Om ni som läser detta vill sprida den här viktiga informationen så är ni välkomna att fritt använda min text ovan. Kanske i någon podd, i någon artikel eller på sociala medier, var ni vill.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tabell2.jpg

Jävlar.

Skulle dödsfall som biverkning rapporteras endast i 2 procent av fallen(hon räknar på 1,5%) så skulle det vara ungefär samma dödlighet på vaccinet som covid, dvs ca 0,6%.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
:va
Rött piller: 0.9 miljoner smittade och 14000 döda
Blått piller: 1.3 miljoner vaccinerade och 160 döda
Hon verkar försöka fokusera på diskrepansen mellan det som sker i praktiken och det som faktiskt rapporteras. I det här fallet på det blåa pillret och underrapporteringen map döda(eller egentligen akuta biverkningar).

Edit. Tittade vidare. Från referens 8 här
Adverse events from drugs and vaccines are common, but underreported. Although 25% of ambulatory patients experience an adverse drug event, less than 0.3% of all adverse drug events and 1-13% of serious events are reported to the Food and Drug Administration (FDA). Likewise, fewer than 1% of vaccine adverse events are reported.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hon verkar försöka fokusera på diskrepansen mellan det som sker i praktiken och det som faktiskt rapporteras. I det här fallet på det blåa pillret och underrapporteringen map döda(eller egentligen akuta biverkningar).

Man ska nog trixa ordentligt kreativt för att det ska göra någon skillnad med tanke på att det skillnaden är ungefär 200 ggr högre dödlighet av viruset än vaccinet. Dessutom har ännu bara de gamla och svaga vaccinerats och dödligheten bland dessa är ju egentligen avsevärt högre än den totala populationen så jag räknar ju väldigt generöst mot vaccinet.

Ser förresten att 2.1 miljoner svenskar nu fått minst 1 dos så det blir egentligen

Rött piller: 15000 döda per miljon smittade
Blått piller: 77 döda per miljon vaccinerade

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Man ska nog trixa ordentligt kreativt för att det ska göra någon skillnad med tanke på att det skillnaden är ungefär 200 ggr högre dödlighet av viruset än vaccinet.

Rött piller: 15000 döda per miljon smittade
Blått piller: 77 döda per miljon vaccinerade
Yes absolut.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar vad som skulle hända om vi slutar vaccinera och släpper på alla restriktioner? :va
Någon här som vill ta ansvar för det?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jahapp, då var man konstaterat smittad. Ct 15,8 vilket betyder rejält höga virusmängder.
Mest troligt fått det av sonen eftersom det är smitta på förskolan.

Symptomen började med feber på fredag. Övergick igår lördag till muskelvärk i hela kroppen och sprängande huvudvärk samt att jag blev helt orkeslös.
Prövade idag söndag maxdos paracetamol, ibuprofen och mollipect vilket gjorde underverk! Nu är jag uppe på benen igen och mår efter omständigheterna rätt OK.
Sjukdomsförloppet än så länge för mej verkar i stort likna den vanliga säsongsinfluensan, fast med betydligt mindre halsont och hosta.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jahapp, då var man konstaterat smittad. Ct 15,8 vilket betyder rejält höga virusmängder.

Symptomen började med feber på fredag. Övergick igår lördag till muskelvärk i hela kroppen och sprängande huvudvärk samt att jag blev helt orkeslös.
Prövade idag söndag maxdos paracetamol, ibuprofen och mollipect vilket gjorde underverk! Nu är jag uppe på benen igen och mår efter omständigheterna rätt OK.
Sjukdomsförloppet än så länge för mej verkar i stort likna den vanliga säsongsinfluensan, fast med betydligt mindre halsont och hosta.
Krya på dig! :tummenupp

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Krya på dig!
Intressant att veta hur folk känner sig. Det slår så olika, kanske beror det på vilken variant?
Har lagt märke till att par eller vänner i samma ålder som smittats och blir sjuka ofta får liknande symptom men det behöver väl inte vara ett riktigt samband.
Hur är det med lukt och smaksinne?
Pappas vänner, ett par i 70-årsåldern var båda inlagda på IVA men deras smak- och luktsinne påverkades inte. Resterande drabbade jag känner, runt 10 pers fick total avsaknad av smak och lukt under olika långa perioder.

Vissa klarar sig helt:
En grannes fru och dotter blev sjuka, ganska lindrigt men han kände själv inte av något. De är runt 50 år, dottern 15.
En kompis, 32 år kände inte av något men hans flickvän på 27 år mådde riktigt risigt men hade inte andningsbesvär. De bor tillsammans i en tvåa.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Krya på dig!
Intressant att veta hur folk känner sig. Det slår så olika, kanske beror det på vilken variant?
Har lagt märke till att par eller vänner i samma ålder som smittats och blir sjuka ofta får liknande symptom men det behöver väl inte vara ett riktigt samband.
Hur är det med lukt och smaksinne?
Pappas vänner, ett par i 70-årsåldern var båda inlagda på IVA men deras smak- och luktsinne påverkades inte. Resterande drabbade jag känner, runt 10 pers fick total avsaknad av smak och lukt under olika långa perioder.

Vissa klarar sig helt:
En grannes fru och dotter blev sjuka, ganska lindrigt men han kände själv inte av något. De är runt 50 år, dottern 15.
En kompis, 32 år kände inte av något men hans flickvän på 27 år mådde riktigt risigt förutom andningsbesvär. De bor tillsammans i en tvåa.
Tack!
Idag måndag känns det som jag är på bättringsvägen. Nästan återställd, men vet inte om det beror på att jag dragit i mej ett helt apotek.
Fortfarande i princip ingen hosta eller snuva, och då har jag ändå mild ansträngningsastma.
Ingen påverkan alls på smak och lukt. Det är lite si och så med aptiten, men jag försöker så gott det går äta mej ur sjukdomen.
Värst har det varit med huvudvärken. Utan smärtstillande hade jag förlorat förståndet.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Tack!
Idag måndag känns det som jag är på bättringsvägen. Nästan återställd, men vet inte om det beror på att jag dragit i mej ett helt apotek.
Fortfarande i princip ingen hosta eller snuva, och då har jag ändå mild ansträngningsastma.
Ingen påverkan alls på smak och lukt. Det är lite si och så med aptiten, men jag försöker så gott det går äta mej ur sjukdomen.
Värst har det varit med huvudvärken. Utan smärtstillande hade jag förlorat förståndet.

Har du använt inhalator sedan du blev smittat?
Läste att allvarligt covid-19 kan minska med inhalator och vanlig astmaläkemedel. Det hade kanske inte spelat någon roll i ditt fall men är nyfiken ändå.

Fifan, huvudvärk från hell. Funderar på om du normalt är spänd i axlar pga ditt yrke kanske?
Huvudvärk kommer ofta från spända muskler runt nacken och kan ofta botas på någon minut om man behandlar med tryckmassage. Funderar på om du nu är extra känslig i ömma muskler som nacke och ländrygg tex.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu toppar Sverige hela Europa när det gäller smittspridning.
Av 15 områden med högst smittspridning ligger just nu 13 områden i Sverige !
Citat:
Av de 15 europeiska regioner som har högst smittspridning av coronaviruset just nu ligger 13 i Sverige. Den föga smickrande förstaplatsen innehas av Västernorrland, med 654 fall per 100 000 invånare förra veckan. Därefter följer Östergötland, Kalmar, Örebro och Kronoberg.
På sjätte plats kommer första regionen utanför Sverige, Ile de France i Frankrike. Den andra icke-svenska regionen på listan är polska Slaskie på plats 14.
slut citat
https://www.gp.se/nyheter/världen/13-av-15-regioner-med-högst-smittspridning-är-svenska-1.45678422
https://www.economist.com/graphic-detail/tracking-coronavirus-across-europe

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Här förklaras friskt varför siffrorna inte visar vad siffrorna visar...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad har varit värst hitintills?
-covid 19
-"strategin"
-sociamokatenas, (som deras sjäf uttalar partinamnet), totalitära ambitioner.

Tredje punkten har vi bara sett början av. Så tror folk det blir val -22. Vad förvånade de kommer bli.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen