Most people seem unaware that the covid-19 vaccines have been approved based on only two months of preliminary trial data, and that the vaccine trials are still ongoing, and won’t be completed until 2022 at the earliest.
Låter det inte rimligt att äldre med normalt lite pissigare immunförsvar inte överreagerar lika våldsamt som det gör för yngre?Att äldre inte skulle drabbas av allvarlig bieffekt av Astras vaccin är jag fundersam till.
Eller är det så att som de har den "överreaktionen" har normalt redan avlidit av innan de blir 65 år ?Låter det inte rimligt att äldre med normalt lite pissigare immunförsvar inte överreagerar lika våldsamt som det gör för yngre?
Tror det har att göra med autoimmunitet men det kanske minskar med åldern fast jag vet att äldre kan ha få blodplättar men det finns fler anledningar till det.Låter det inte rimligt att äldre med normalt lite pissigare immunförsvar inte överreagerar lika våldsamt som det gör för yngre?
Iom att immunförsvaret inte reagerar så pass bra som för en fjortis förklarar det isf att covid19 är mer dödligt för äldre men att unga däremot kan överreagera på covid19/AZ.Eller är det så att som de har den "överreaktionen" har normalt redan avlidit av innan de blir 65 år ?
Vaccinet är inte hundraprocentiga mot sjukdom. Pfizer ligger på 95 % skydd, dvs 5% kan få det ändå om dom utsätts. AZ ligger väl på 70 %, dvs 30 % kan få det ändå om du utsätts för smitta.Och inget hindrar du blir sjuk i Covid-19 trots du är vaccinerad !
Betyder som jag ser det att hoppet kunna resa fritt efter vaccinering, det är bara att glömma.
https://www.dn.se/sverige/cecilia-wredberg-smittades-trots-tva-doser-vaccin-ordentliga-symtom/
Eller har hon (som sjukvårdspersonal ?) fått Astra-Zeneca Covid-19 vaccin.
Det som hade så dålig effekt i Sydafrika att det inte användes ?
Betyder att ditt immunförsvar satt igång tror jag så nog får du ett bra skydd.Phizers Vaccin kan tappa effekt om det skakas.
https://www.dn.se/sverige/pfizers-vaccin-kan-tappa-effekt-vid-minsta-skakning/
Min dos Phizer hade i varje fall inget fel på biverkningarna. Totalt utslagen av trötthet dagen efter somnade kl 1500 sov till 1900 , somnade 21 och sov till 0900. Huvudvärk, ont i halsen, hosta. Men idag Söndag 3e dagen efter sticket OK igen.
Och inget hindrar du blir sjuk i Covid-19 trots du är vaccinerad !
Betyder som jag ser det att hoppet kunna resa fritt efter vaccinering, det är bara att glömma.
https://www.dn.se/sverige/cecilia-wredberg-smittades-trots-tva-doser-vaccin-ordentliga-symtom/
Eller har hon (som sjukvårdspersonal ?) fått Astra-Zeneca Covid-19 vaccin.
Det som hade så dålig effekt i Sydafrika att det inte användes ?
Om jag minns rätt så har fem kvinnor blivit dödade de tre senaste veckorna. TRAGISKT!Folk skulle ju må så mycket sämre det här året, hustrur skulle bli mer misshandlade osv under det här året men antalet självmord har minskat och nu visar det sig även att antalet skilsmässor minskat avsevärt.
Gifta i Sverige
Under 2023 gifte sig 44 190 par. Antalet nygifta kvinnor var 38 929 och antalet nygifta män var 41 818.www.scb.se
Om jag minns rätt så har fem kvinnor blivit dödade de tre senaste veckorna. TRAGISKT!
Vad jag tror lr inte tror betyder nog inte så mycket. men en hypotes kan vara alla de restriktioner vi har på grund av corona att inte träffa familj, släkt vänner o s v. Av erfarenhet vet jag hur upprörda de blir när man inte är enig om FHM:s restriktioner, vaccinering etc etc... bl a en arbetskamrat får nästintill vansinnes utbrott om man inte tycker som han. Helt klart en sosse med fötterna i varsitt väderstreck. Kan aldrig ha fel.Tror du corona har med den saken att göra?
Enligt Löfven var väl den minsta gemensamma nämnaren att det var "män".
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|