Är detta verkligen rimligt? 13 döda/dag av vaccin jämfört med 8 döda/dag av covid-19?
Erik Westerberg
Sammanställning av data från Läkemedelsverket webbplats från den första injektionen i Sverige (i Mjölby) den 27 december 2020 fram till den 7 april 2021 av misstänkta biverkningar från det som marknadsförs som covid-19-vaccin:
https://www.lakemedelsverket.se/.../inrapporterade...
Inkomna rapporter: 22665 st
Ej handlagda rapporter: 19869 st (88%)
Handlagda rapporter: 2801 st (12%)
Antal döda efter vaccinering bland de 12% av rapporterna som hunnit handläggas för de tre injektionstyperna:
Okänt år: 1 person
30-40 år: 1 person
40-50 år: 1 person
50-60 år: 2 personer
60-70 år: 10 personer
70+ : 146 personer
Totalt antal döda: 161 personer
Om antalet procentuellt sett skulle vara liknande som i de rapporter som hittills hunnit handläggas pratar vi i runda tal om 1300 personer (!) som uppskattningsvis redan nu kan ha dött direkt till följd av experimentinjektionerna.
1300 individer är en siffra som jag anser att man bör jämföra med antalet som *faktiskt* har dött av covid-19.
De rapporter som löpande skickas ut via flashmeddelanden till de meddelandeenheter vi bär med oss dagligen och basuneras ut med stor allvarlighet i tv varje kväll av ”covid-relaterad död” är kraftigt överdrivna och inte relevanta siffror.
I statistiken för ”covid-relaterad död” finns ett stort brus av bl.a kanske någon som dött i en trafikolycka men inom de senaste 30 dagarna råkar ha visat positivt i ett PCR-test... (ett test som för övrigt har klarlagts använts på felaktigt sätt och bidragit till en på tok för uppförstorad bild av antalet infekterade men ändå mycket märkligt nog (!!) fortsätter att användas, vilket nu är föremål för en rad kommande rättsprocesser utifrån bl.a Stiftung Corona Ausschuss förarbete sedan i juli med bl.a över 160 timmar inspelade vittnesmål inifrån bl.a WHO).
Jag kan ha letat dåligt men jag kan inte se att Socialstyrelsen själva har bemödat sig göra vad man kan tycka det ganska viktiga arbetet att sammanställa antalet människor som *faktiskt* kan bedömas ha dött av covid-19 och att det är den *faktiska* dödsorsaken.
De siffror jag har att luta mig på är därför en sammanställning gjord av Christoffer Weidenhag som den 21 januari i år publicerade ett inlägg med en analys där han summerar att 2483 individer tragiskt nog kan ha dött AV (inte med) covid-19:
Utdrag av inlägg av Christoffer Weidenhag den 21 januari 2021 (korrekturjusterad i några små detaljer av undertecknad):
”2483 stycken har avlidit i Sverige AV Covid 19 sedan starten av denna pandemin inte 10 979 st, räknat till 16/1 -21.
DETTA VISAR STATISTIKEN efter att jag har studerat siffror från flera regioner där de har gått in och granskat sina journaler.
Så i veckan så berättade överläkare Johan Bratt (Stockholms Region) att de nu har gått igenom 228 journaler noggrant för att se orsaken till dödsfallen.
——————————-
Resultatet av avlidna på sjukhus i Stockholms region, 228st:
17% (39 st) konstaterades ha dött AV (inte med) Covid 19
75% (171st) av de som dog har dött ”av ålderdom” och var mestadels svårt multisjuka med diabetes och hjärtsjukdomar och klarade därför inte av en infektion.
8% (18 st) hade inte covid.
———————————
Nu har jag fått reda på siffrorna från andra region också så nu vill jag se om det är liknande.
Östergötland och Småland hade liknande siffror.
Resultat avlidna på sjukhus i Östergötland, 123 st:
35% (43 st) dog av och inte med Covid 19
50% (61 st) dog av sin/sina grundsjukdomar, men covid var bidragande.
15% (19 st) hade inte Covid
——————————-
Resultat avlidna på särskilt boende eller i egna hem i Östergötland, 122 st:
15% (18 st) dog av och inte med Covid 19
70% (86 st) dog av sin/sina grundsjukdomar, men Covid var bidragande.
15% (18 st) hade inte Covid
———————————-
Resultat avlidna på sjukhus i Region Kronoberg, 49 st:
45% (22 st) dog av och inte med Covid 19
41% (20 st) dog av sin/sina grundsjukdomar, men Covid var bidragande.
14% (7 st) hade inte Covid
————————————
Så vad kan vi dra för slutsats av detta:
522 st sammanlagt på sjukhus och i hemmet (mestadels på sjukhus) avled och av dessa har jag räknat ut ett genomsnitt.
23% (122 st) dog AV Covid 19
65% (338 st) dog MED Covid 19
12% (62 st) dog inte av Covid 19
SÅ SLUTSATSEN OM MAN ANTAR ATT DESSA SIFFROR GÄLLER ÖVER HELA LANDET:
I Sverige har till dags datum den 21 januari 10 797 personer avlidit av/med Covid 19 det innebär att:
2483 st har avlidit AV Covid 19 i Sverige sedan starten av det vi fått oss berättat för oss var en pandemi.
7018 st har avlidit av sin/sina grundsjukdomar men Covid var bidragande.
1296 st har dött av andra orsaker än Covid 19.
... ”
1300.
(Uppskattat antal döda av experimentinjektioner på bara drygt 3 månader, 27 december 2020 - 7 april 2021).
Att jämföra med:
2483.
(Uppskattat antal döda av covid-19 under ett nästan ett helt år, 10 månader, 12 mars 2020 - 16 januari 2021).
I Sverige.
Bara så här långt.
Är det rimligt att fortsätta med dessa så kallade ”massvaccineringar”?