L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Kan nån förklara för mig hur minskad mängd blodplättar kan ge blodpropp?
Citat från kvällstidning: ”Alla patienter hade höga nivåer av antikroppar mot trombocytfaktor 4”, står det i studien.Kan nån förklara för mig hur minskad mängd blodplättar kan ge blodpropp?
Baserat på dina svar som inte kan riktas till mig verkar du ha svårt att ta in det jag skriver eller vad är poängen med att posta samma info?Ja, blir man sjuk är risken 165 000 på miljonen att få blodpropp medans av vaccinet är risken som högst 11 på miljonen.
Men det kan kanske vara en del av Darwins utvecklingslära att hellre bli sjuk...
Jag ber om ursäkt!Baserat på dina svar som inte kan riktas till mig verkar du ha svårt att ta in det jag skriver eller vad är poängen med att posta samma info?
Var mer att jag undrade om du inte förstår mig.. men tackJag ber om ursäkt!
Grundat på dina inlägg...
Jag känner en som fick Astras idag i Stockholm. Med tanke på bla osäkerheten om hur den skyddar mot andra varianter som den sydafrikanska hade man hoppats på annat vaccin men det skyddar kanske bra mot svår covid. Vi får se vad de kommer fram till efter bättre studier men i Sydafrika kom man fram till att vaccinet inte har någon effekt och därför sålde de allt av Astras vaccin. Andra dosen kommer tas först i juni så det stämmer nog att de vill ge många en första dos.Blev vaccinerad 18:15 idag. Efter jag suttit kvar en kvart för kolla upp att jag mår bra var det bara att cykla hem. Fick ett kort på att jag fått 1:a dosen och tid för 2:a dosen om 6 veckor. Min särbo med samma Phizer vaccin i Skåne fick 2:a dosen efter 2,5 veckor. Så jag har en känsla av att man i Gbg Region Västra Götaland försöker ge så många som möjligt 1a dos för ge så många som möjligt visst skydd och skjuter på dos 2 till max tid enligt Phizer's rekommendation. På grund av "bristen" på vaccin.
Vaccinationslappen blir väl ha med Passet för att få ett varmt och hjärtligt välkomnande utomlands.
Alla jag känner har fått Astras och alla har överlevt. Jag har bara kört SportHoj i 40 år så som ungdom är jag inte klar för "my Jabs" ännu...Var mer att jag undrade om du inte förstår mig.. men tack
Bara för att förtydliga, jag säger inte emot det du presenterar.
Kanske läge att testa för antikroppar hos individer som vet med sig att de haft Corona tidigare, innan man vaccinerar med Astra alltså.Någon nämnde i tråden då nyheten om blodproppar var nytt att det kanske har något att göra med att man exponerar sig för viruset mycket eftersom flera ur sjukvårdspersonal var drabbade och det var en av många tankar jag hade då med. Dessa personer som varit drabbade har extremt mycket antikroppar mot trombocyter, något man kanske har då man utsätter sig för viruset ofta som sjukvårdspersonal eftersom de aldrig har sett en sådana höga nivåer tidigare?
Eller är det pga vaccinet eller bara udda människor?
Spekulerar bara men i nuläget tycker jag man ska stoppa vaccinet helt då ett visst antal människor ska dö jämfört mot om annat vaccin används.
Christina, 61, dog efter covid-vaccinering
61-åriga Christina dog efter att ha fått Astra Zenecas vaccin mot covid-19. Läkare har konstaterat att hon var en frisk kvinna som efter vaccinering fick en dödwww.aftonbladet.se
Patienter med blodpropp hade skyhöga nivåer av antikroppar mot blodplättar
Norska forskare har nu tittat närmare på de blodproppar som anses vara en ovanlig biverkning av Astra Zenecas vaccin. De norska patienter som drabbats har haftwww.aftonbladet.se
Enligt Bayer är det ca 8700 per år.Hur många får blodproppar i Sverige ett "normalt" år när det inte var corona?
När vi ändå pratar om blodproppar.
Hur många får blodproppar i Sverige ett "normalt" år när det inte var corona?
Sen kan man fråga sig hur många av de som nu fått vaccin och drabbats av blodproppar skulle fått det iallafall?
Kanske läge att testa för antikroppar hos individer som vet med sig att de haft Corona tidigare, innan man vaccinerar med Astra alltså.
Det blir väl lite konstigt och jämföra med ett helt år med antalet blodproppar kort efter vaccination.
Rimligare borde väl vara att jämföra veckan efter vaccination mot en normal vecka.
8700/år skulle då bli 17 per miljoner under en normal vecka.
DNs grej bakom betalvägg, men det kanske var lika bra, så man kan få behålla lite skön fredagskänsla...Här toppar Sverige i Norden.
https://www.vg.no/spesial/corona/norden/
och här hamnar vi i samma rum som bland annat Polen och Ungern, kunde jag inte ana !
https://www.vg.no/spesial/corona/risiko-eu/
Och så här presenteras samma sak i Sverige av DN.
https://www.dn.se/sverige/grafik-det-nya-coronavirusets-utbredning-i-varlden/
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |