Jag förstår dig och tycker delvis likadant. Orkar heller inte granska alla påståenden men har svårt att självsäkert avfärda allt fast vi har ju rätt att tycka och tro eftersom det bara är ett forum. Vetenskap och forskning är bra men det ska ifrågasättas om tveksamheter finns. Vad jag minns såg jag dock inget i artikeln som direkt tvivlar på vetenskap men jag har annan uppfattning i vissa saker, tex spelar det visst roll om man redan har antikroppar. Vad jag läst kvalificerar det ett grönt pass eller vad man kallar det (vaccinpass) dessutom är det frivilligt att vaccinera sig så vad gnäller han om.Jag väljer att inte lyssna på någon som har som agenda att få folk att tvivla på vetenskap för att därför får sälja mer av sina egna tjänster. Det är möjligt att det finns en del rimliga påståenden i texten, och det är också möjligt att det går att slå hål på många av dessa med andra rimliga påståenden. Men jag har inte den tid det skulle ta att agera granskare. Jag brukar tänka som så att man lyssnar på dem som borde veta, åtminstonde tills dess att de bevisat att de faktiskt inte har koll alls (Tegnell och FHM tex). I fallet med homeopaten, som dessutom verkar livnära sig på att lära ut homeopati till andra, så är han diskvalificerad innan startskottet smällt .
Jag förstår om man är skeptiskt till vaccination pga förra pandemin och Pandemrix och dess biverkningar och även nödvändigheten att vaccinera sig. Sverige vaccinerade 60% av befolkningen, flera andra EU-länder hade ingen massvaccination och det finns inga tydliga skillnader mellan länderna. Smittskyddsinstitutet kom fram till att i Sverige räddades 6 liv med vaccinet. Dessa liv betyder iof mycket men hur många fick sina liv förstörda i en av de dyraste insatserna i svenska sjukvård på 1,3 miljarder..
Sedan kan man inte jämföra denna pandemi mot förra och observera att jag inte är emot vaccin och att jag tar covid-19 på största allvar även om man inte blir dödssjuk. Riktigt otäcka symptom.