Covid-19 viktig information!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu kommer jag inte iofs inte åt artikel nmen...
Angående punkt 1 så har jag egentligen ingen aning men wiki säger att de mumsar på fladdrande möss i Kina. https://en.wikipedia.org/wiki/Bat_as_food
Ang. punkt 2 så ringer det en klocka, jag minns att jag läst nått om just det att denna typ av fladdermus inte återfinns (som vild) i wuhanområdet.
Jag hittade Fladdermus. Så de äts om inte fejkat foto, nr 1 + längst ner....
https://listverse.com/2020/03/16/bizarre-chinese-food/

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag hittade Fladdermus. Så de äts om inte fejkat foto, nr 1 + längst ner....
https://listverse.com/2020/03/16/bizarre-chinese-food/
Vattnas verkligen i munnen.
Bat soup contains an entire bat placed in a soup bowl after boiling with chicken broth. The bat is dissected with a knife and fork, and the broth is then eaten with a spoon, along with the creature’s innards. Hair is present in the dish, along with the membranes of the bat’s wings.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Igår på radion sjöng Dolly Parton nån ny text "Vaccine Vaccine Vaccine...." till tonerna av "Jouline"

Så varje gång någon nu nämner vaccin ekar det i mitt huvud:
"Vaccine Vaccine Vaccine Vaccine 'm begging of you please don't take my man... "
:crash

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Känner en 29-årig flygvärdinna från Taiwan som fått två doser av Modernas vaccin. Såg att det stod expiry date i oktober i hennes vaccinintyg. Ca 5 månader och sedan ny spruta eller var det vaccinets utgångsdatum de fyllde i för ren info?
Hon visste inte själv. Har någon läst hur länge våra vaccinpass kommer vara giltiga?

Undrar också om forumet är friskt. Jag får sällan notifiering när denna tråd uppdateras med inlägg, fick det dock nu efter Two stroke mans inlägg.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Igår på radion sjöng Dolly Parton nån ny text "Vaccine Vaccine Vaccine...." till tonerna av "Jouline"

Så varje gång någon nu nämner vaccin ekar det i mitt huvud:
"Vaccine Vaccine Vaccine Vaccine 'm begging of you please don't take my man... "
:crash
så!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
– Bakgrunden till det här beslutet är att det har kommit allt fler studier som tyder på att man faktiskt kan smitta även på avstånd längre än två meter, säger Fredrik Haux, sakkunnig handläggare inom inomhusmiljö vid Arbetsmiljöverket.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Bifogat

• 20210506-DN-Covid-19-fall.png
    20210506-DN-Covid-19-fall.png
    115.9 KB · Visningar: 16
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Det var tydligen Moderna jag fick. Den gav inga biverkningar (ännu)
En jag känner fick Astra å hon fick feber å armarna känns som sockerdricka sa hon. Fortfarande.
Hon var inte speciellt glad.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Förståeligt när man i RSA upptäckt att antalet Covid-19 sjuka efter vaccination med Astra Zeneca var ca 10% mindre än i kontrollgruppen. Inte speciellt effektivt mot den sydafrikanska mutationen av Coronaviruset.
Hoppet är ju efter vaccination 90 - 100 % skydd mot sjukdomen.
Typ kokoppsvaccinering som väl skyddar 100 %-tigt mot smittkoppor.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Media rapporterar idag samma sak i Sverige som i USA, att områden populerade med högutbildade i större omfattning vaccinerar sig än de lågutbildade. Eller snarare, man framför inkomsten som en skillnad.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vaccin har alltid varit lösningen. Populistiska slag i luften så icke.

De första 12 månaderna av pandemin så ansåg ganska många att flockimmunitet var lösningen oavsett antalet mutationer det skulle kunna bli på vägen dit.
Jag vill nog minnas att du i den här tråden varit en stor försvarare av dessa "ledare".

Och vad som är populism i det här ämnet definierar förstås du enhälligt. Att behålla samhället öppet med minimala restriktioner är tydligen inte populism. :va

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är nog tiden som avgör. Om ”flockimmunitet” uppnås snabbt så hinner viruset kanske inte mutera. Förra året fanns inte vaccin och stängning av samhällen fungerar inte särskilt bra i längden, vare sig folkhälsomässigt eller mot spridning.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vi har ju nytta av immuniteten för vi har ett mycket öppet samhälle och folk tar ju varje tillfälle och trängas , nu får vi vaxxinet på detta också.

Jag tippar på ett totalras maj/juni , det kommer bli regionala utbrott bland icke vaxxade i kombo med orter utan immunitet kanske.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det är lite faschinerande att för 1 år sedan var det "allmän förvåning" över att så få blev svårt sjuka i Covid-19 i Indien. Och spekulationer att människorna i de stora slumområdena var så utsatta för virus och bakterier pga av smutsen så de var mer eller mindre immuna mot Corona-viruset.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning