Av alla smittade har 5 % blivit sjuka. Siffror som FHM vägrar att lämna ut. Men det finns att andra vägar att få reda på fakta!! Någon/några tjänar miljonbelopp på att dölja fakta! glad att jag inte är boss över FHM eller Socialstyrelsen!!
VEM VILL VARA BOSS ÖVER DÅRAR?
Problemet är att 5% sjuka av Sveriges befolkning är ca 500000 människor och Sverige har bara plats för ca 20000 patienter på sjukhusen.
Så det är d-t noga att inte alla blir sjuka samtidigt.
För hur många platser kan avsättas för Covid-19 patienter ?
Själv var jag riktigt dålig ca 10 dagar. (Kunde inte ligga ner, bara sitta eller stå upp för att få luft)
Och här kommer nästa problem. Sjukhus har inte bekväma fåtöljer/soffor till patienterna att sitta och sova i.
För yngre är det ännu färre än 5% som blir riktigt sjuka.
På ett amerikanskt hangarfartyg testades alla av den drygt 4000 man stora besättningen.
Ca 700 testade positivt. 6 st behövde sjukhusvård.
De övriga klarade sig på sina förläggningar när fartyget nått hamn i Japan. Nån gång vår sommar 2020.
Om jag minns rätt.
Nu är väl besättningen på ett hangarfartyg betydligt yngre än genomsnittet i land.
Men det ligger ju i linje med "Barn blir inte sjuka i Covid-19" (bara smittbärare antar jag?)
Äldre blir sjuka. Med ca 200 sängar/100000 så blir det bara ca 20000 sjukhussängar i Sverige totalt idag.
EU statistics provide information about the number of hospital beds: their availability, ownership and occupancy, including long-term care beds.
ec.europa.eu