Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
During mass IVM treatments in Peru, excess deaths fell by a mean of 74% over 30 days in its ten states with the most extensive treatments. Reductions in deaths correlated with the extent of IVM distributions in all 25 states with p < 0.002.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Samtidigt är det få av de positiva partierna som tror att det skulle bli liknande protester mot vaccinpass som det blivit i länder som Frankrike.

– Vi har ju sett att man har kontroller på ett sätt som jag inte tycker att vi ska ha i Sverige. Det här ska ju snarare vara en frivillighet och en möjlighet, säger Moderaternas socialpolitiska talesperson Camilla Waltersson Grönvall.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Av alla smittade har 5 % blivit sjuka. Siffror som FHM vägrar att lämna ut. Men det finns att andra vägar att få reda på fakta!! Någon/några tjänar miljonbelopp på att dölja fakta! glad att jag inte är boss över FHM eller Socialstyrelsen!!

VEM VILL VARA BOSS ÖVER DÅRAR?
FHM lyder under Regeringen och FHM säger ingenting som kan kosta utan godkännande av husse ? !

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag förstår inte riktigt det där med vaccinpass?
Om vi öppnar upp samhället så är ju vi vaccinerade hyfsat skyddade vad det verkar.
Vi behöver ju inte skydda vaccinerade mot ovaccinerade sas.
Och om man som ovaccinerad vill "chansa" på att röra sig ute bland vaccinerade så gör det.

Den enda brasklappen är att vi inte vill överbelasta sjukvården eller fylla IVA-platserna oavsett om man är vaccinerad eller inte.

Men jag kanske missar någon parameter?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Av alla smittade har 5 % blivit sjuka. Siffror som FHM vägrar att lämna ut. Men det finns att andra vägar att få reda på fakta!! Någon/några tjänar miljonbelopp på att dölja fakta! glad att jag inte är boss över FHM eller Socialstyrelsen!!

1.1 miljoner svenskar har varit tillräckligt sjuka för att testa sig och har blivit bekräftat smittade så du säger alltså att 22 miljoner svenskar varit smittade redan?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Man får ju säga att det är ett väldigt fantastiskt utfall för en medicin som inte fungerar. Tänk den dagen läkemedelsbolagen uppfinner en medicin som fungerar, då kan vi direkt lägga ner vaccinationshysterin.

Eller just det ja, Pfizer håller ju precis på att ta fram ett sånt piller.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det handlar om pengar som så mycket annat. Generika är inte intressanta. Här finns ju pengar att tjäna på patenterade substanser.
Pfizer och Moderna höjer priserna på vaccinen. De har noll intresse av Ivermektin.
Pfizer raised the price of its Covid-19 vaccine by more than a quarter and Moderna by more than a tenth in the latest EU supply contracts as Europe battled supply disruptions and concerns about side effects from rival products.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Problemet är att 5% sjuka av Sveriges befolkning är ca 500000 människor och Sverige har bara plats för ca 20000 patienter på sjukhusen.
Så det är d-t noga att inte alla blir sjuka samtidigt.
För hur många platser kan avsättas för Covid-19 patienter ?
Själv var jag riktigt dålig ca 10 dagar. (Kunde inte ligga ner, bara sitta eller stå upp för att få luft)
Och här kommer nästa problem. Sjukhus har inte bekväma fåtöljer/soffor till patienterna att sitta och sova i.
För yngre är det ännu färre än 5% som blir riktigt sjuka.
På ett amerikanskt hangarfartyg testades alla av den drygt 4000 man stora besättningen.
Ca 700 testade positivt. 6 st behövde sjukhusvård.
De övriga klarade sig på sina förläggningar när fartyget nått hamn i Japan. Nån gång vår sommar 2020.
Om jag minns rätt.
Nu är väl besättningen på ett hangarfartyg betydligt yngre än genomsnittet i land.
Men det ligger ju i linje med "Barn blir inte sjuka i Covid-19" (bara smittbärare antar jag?)
Äldre blir sjuka. Med ca 200 sängar/100000 så blir det bara ca 20000 sjukhussängar i Sverige totalt idag.

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Alltså, varifrån får du dina siffror?
I min bekantskapskrets så har jag en person som haft corona utan att veta om det (dvs utan att känna sig sjuk) av uppskattningsvis 50 personer. Alla andra har blivit sjuka i olika grad, två inlagda på intensiven varav en död. Av de som överlevt har 10st långtidsbesvär, oftast i form av dåligt luktsinne, men en 47-årig kvinna har utvecklat MS i samband med infektionen, en annan fick så allvarlig hjärtmuskelinflammation att hans hjärta är kass och han har nu fått en hjärtstartare inopererad (47 år gammal) och ett par har problem med balanssinnet medan andra fått ärrvävnad på lungorna som gör att syreupptagningsförmågan är låg.

Den enda "äldre" personen av dessa är/var den döda. Alla andra är iu min egen ålder, dvs mellan 40 och 50.
Min erfarenhet av detta är naturligtvis inte vetenskaplig. Jag kanske har 100 bekanta som smittats, och eftersom jag inte pratar med alla bekanta så ofta så kanske många fler har fått långtidsproblem. Detta kanske inte alls är representativt heller, men att 5% av de smittade skulle bli sjuka skulle betyda att 2000 av mina bekanta hade smittats, och det är många gånger fler än antalet bekanta.

Skiten är farligt som fan. Inte för alla, men för tillräckligt många för att man inte ska vara sugen på att sätta revolvern mot tinningen och trycka av i hopp om att loppet är tomt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag förstår inte riktigt det där med vaccinpass?
Om vi öppnar upp samhället så är ju vi vaccinerade hyfsat skyddade vad det verkar.
Vi behöver ju inte skydda vaccinerade mot ovaccinerade sas.
Och om man som ovaccinerad vill "chansa" på att röra sig ute bland vaccinerade så gör det.

Den enda brasklappen är att vi inte vill överbelasta sjukvården eller fylla IVA-platserna oavsett om man är vaccinerad eller inte.

Men jag kanske missar någon parameter?
För om vi (eller bara de ovaccinerade !?) överbelastar sjukvården
så slår restriktionerna till igen
och då rasar världen samman för alla som lever på att samla mycket folk tätt !
Biografer
Teater
Fotboll
Handboll
Ishockey
osv
med andra sporter med betalande publik
Köpcentrum
Nöjesparker
Koncerter
Resturanger ska slå igen 20:00
Evenemang (Göteborgsvarvet inställt, hur blir det med Sylvesterloppet i vinter ?)
Fastighetsbranschen (dvs Bankerna för de flesta fastigheter är väl bankägda, "ägarna" är förvaltare åt banken.
osv.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Biografer
Teater
Fotboll
Handboll
Ishockey
osv
Köpcentrum
Nöjesparker
Fastighetsbranschen (dvs Bankerna för de flesta fastigheter är väl bankägda, "ägarna" är förvaltare åt banken.
osv.
Visst, överbelasta sjukvården är det vi inte vill.
Men nu verkar ju FHM vara på min linje och öppnar upp.
Jag ser inte att vaccinpass gör varken från eller till I öppningen i någon större utsträckning.
Iaf inte i Sverige där har hyfsat många är vaccinerade.
Men, som sagt, jag kanske missar någon parameter?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Biografer
Teater
Fotboll
Handboll
Ishockey
osv
Köpcentrum
Nöjesparker
osv.

Den enda vettiga motivering jag sett hittills för vaccinpass. Jag fortsätter dock vara emot att den sortens registreringar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan vi inte hoppa direkt till slutstationen med socialt kreditsystem på en gång ist. Bara få det överstökat.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ja då var pandemin över för den här gången. Exakt varför vet ingen, men det har antagligen med återkomsten av ABBA att göra.

Restriktionerna lyfts, alla går återgår till det normala och så glömmer vi det här. Sen hörs vi igen vid nästa pandemi 2024 eller så.

(eller var det inte så enkelt? :) )

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kan vi inte hoppa direkt till slutstationen med socialt kreditsystem på en gång ist. Bara få det överstökat.
Fattar långsamt, jag alltså.
Förklara gärna lite mer vad du tänker på ! Socialt kreditsystem ???? Vad f-n är det ???

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...