Samhällsfarlig var ordet.Det är definierat som samhällsfarlig sjukdom.
/typhoid-mary
Samhällsfarlig var ordet.Det är definierat som samhällsfarlig sjukdom.
/typhoid-mary
Staten är experter på detta med att ställa grupp mot grupp.Stigmatiseringen har redan börjat skära i relationer, ivrigt pådrivet av Wold och andra. Folk som skiljer sig över divergerande uppfattning, vägrar träffas, barn mot föräldrar och vice versa, mor/farföräldrar missar barnbarn och mer. Det gick fort att ödelägga människovärdet. Nya normala och det lär inte återupprättas om så allt annat skulle fixas genom ett trollslag.
Tja, de reser ju häremellan i en aldrig tidigare skådad omfattning. Är de vaxxade? Smittspridare? Magiska?Well, det finns ju länder där staten kapitulerat. Tex Afghanistan och Somalia.
Folk verkar verkligen trivas där.
Haha wut? Menar du regeringen? Styrande organ saknas menar du? Talibanerna tycker nog annorlunda. .Well, det finns ju länder där staten kapitulerat. Tex Afghanistan och Somalia.
Folk verkar verkligen trivas där.
Om du verkligen tror det så testa några år....Spelar det någon roll vad man kallar det? Från ett våldsmonopol till ett annat. Same shit different name.
Testa vad?Om du verkligen tror det så testa några år.
Testa att flytta till Somalia eller Afghanistan och se om våldsmonopolet är "same sitt".Testa vad?
Nej tack.Testa att flytta till Somalia eller Afghanistan och se om våldsmonopolet är "same sitt".
Det är en jävla skillnad på våld och våld.Nej tack.
Jag har inte sagt att alla som styr styr på samma sätt. De har samma förutsättningar, de styr med våld oavsett om de vill kalla sig socialdemokrater, HA eller talibaner och oavsett hur de tillsätts.
Det är samma skit - våld.
...
Ja det fnns olika nivåer av våld...Det är en jävla skillnad på våld och våld.
Om du inte tror nivån på våld spelar någon roll så uppmanar jag dig, ännu en gång, att testa Afghanistan några år.Ja det fnns olika nivåer av våld...
Vad menar du? Vad spelar det för roll?
Spelar någon roll map på vadå?Om du inte tror nivån på våld spelar någon roll så uppmanar jag dig, ännu en gång, att testa Afghanistan några år.
Tror, tyvärr som vanligt, inte vi kommer så mycket längre.Spelar någon roll map på vadå?
Jag har ingen vidare koll på kalaset där nere.Det verkar ju som att afghanerna vill bli styrda av is.
Nu är ju IS och talibaner definitivt inte "vänner".Det verkar ju som att afghanerna vill bli styrda av is.
Jag vet inte riktigt om det är att definiera som att staten ger upp när det är folket som överlämnar sig till den nya staten.
Man undrar ju om siffertrixande, som väl är folkohälsomyndighetens kanske främsta signum, förutom tvåhandsnysningen.Den här kan säker roa någon. Angående rimligheten i antalet vaccinerade.
Beräknat utifrån officiella siffror. Ingen konstig matematisk hokuspokus heller.
Sweden’s Laughable Exaggerated Vaccination Count - Joachim Bartoll Official
According to Sweden's Public Health Authority, more than 70 000 people are vaccinated each and every day. I call bullocks!bartoll.se
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|