Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Att vi vet hur medicinen fungerar. Att jag kan ta nässpray om jag tror att det kommer lindra min mjölkbrist i kylen. Det kommer antagligen endast leda till fortsatt brist på mjölk i kylen.
Nja, det är väl mer som att an botat sin huvudvärk med en tablett Alvedon i decennier och nu också vill prova om 100 tabeletter funkar mot covid.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Wow.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Wow.
Rent generellt har inget förslag från någon sida där inte mött "hård kritik" från andra sidan på många år. :3freak
Men det här kan nog skapa kritik från den egna sidan också.

Jag vet ju att dom har ett helt annat läge där men det här låter inte så amerikanskt...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
The most easily quantifiable way to describe the indefensible lack of “approval” for ivermectin in COVID-19 is to note the actual amount of supportive clinical trials evidence in COVID-19, both randomized (31) and observational (32), including more than 26,000 patients with the near majority of all studies finding at least some important benefit with treatment.

Then compare that evidence to the average amount of evidence relied upon to formulate the treatment guidelines of the Infectious Disease Society of America:

In a 2010 review of 65 of its most recent guidelines, the IDSA found that 50% of guideline recommendations were made without any trials evidence in support and were termed “expert opinion only.”

Another 31% of guideline recommendations were based solely on observational studies, while only 16% of all recommendations were based on at least one randomized controlled trial.

In other words, the number of legitimate clinical trials for ivermectin have been far superior to those for the IDSA’s treatment guidelines.

Furthermore, ivermectin was approved for the treatment of scabies by the World Health Organization based only on 10 randomized controlled trials, including 852 patients. Despite the fact that these trials found ivermectin inferior to the cream it was being tested against, it still won approval due to its low cost and ease of administration.
We also emphasize that the NIH Guidelines for COVID-19 have multiple strength levels of recommendation available to them, from weak/“consider” to making use near mandatory. The public should demand from the IDSA and NIH credible explanations for this monstrous anomaly of not arriving at even a weak recommendation for ivermectin, one of the safest, inexpensive and widely available medicines known to man.

What you are witnessing is just the most absurd example of a decadeslong war on re-purposed (aka “non-profitable”) medicines.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Svammel.

...går att slå fast är att de gamla sanningarna gällande epidemier gäller, nämligen att tillräcklig vaccintäckning är det enda som fungerar i längden. De lufthuvuden som vägrar vaccin och hämtar sin information i konspiratoriska medier är inte bara förlorare själva, de orsakar också förlängning av pandemier, mutationer och lokala utbrott som drabbar andra.

Nu har även lufthuvena på who läst för mycket konspiratoriska medier.

Covid vaccines won't end pandemic

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tror det här är den bredaste och mest sansade diskussionen jag sett. Säger kanske något om mina surfvanor eller/och mitt ointresse för att figurera på sociala medier.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror det här är den bredaste och mest sansade diskussionen jag sett. Säger kanske något om mina surfvanor eller/och mitt ointresse för att figurera på sociala medier.

Det gäller ganska ofta på sporthoj tycker jag.
Jag tror MC-körkortet gallrar bort stor del av de värsta pappskallarna även från forumet.

Märker samma sak när man säljer vissa saker på blocket. Med några typer av saker får man bara vettiga kunder som hör av sig medans vissa prylar är rena idiotmagneterna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det gäller ganska ofta på sporthoj tycker jag.
Jag tror MC-körkortet gallrar bort stor del av de värsta pappskallarna även från forumet.

Märker samma sak när man säljer vissa saker på blocket. Med några typer av saker får man bara vettiga kunder som hör av sig medans vissa prylar är rena idiotmagneterna.
Helt klart och medelåldern har troligen ökat rätt rejält. Av naturlighet med tiden hos gamla medlemmar, men kanske även hos nyreggade?
Inte utan att saknar man en del mindre konventionella skribenter historiskt. Det skall sägas.

Blocket...

Till ämnet så idag rapporteras det mycket om hur totalitaristerna flyttar fram positionerna och alltmer villkoras i olika delar av världen. "They'll be free to quarantine" etc. Jag tror angiveri är en het kandidat som nästa trend. Hoppas jag har fel men visst, antingen blir det förr, eller senare.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Helt klart och medelåldern har troligen ökat rätt rejält. Av naturlighet med tiden hos gamla medlemmar, men kanske även hos nyreggade?
Inte utan att saknar man en del mindre konventionella skribenter historiskt. Det skall sägas.

Blocket...

Till ämnet så idag rapporteras det mycket om hur totalitaristerna flyttar fram positionerna och alltmer villkoras i olika delar av världen. "They'll be free to quarantine" etc. Jag tror angiveri är en het kandidat som nästa trend. Hoppas jag har fel men visst, antingen blir det förr, eller senare.

Just nu vill jag bara avvakta långtidseffekterna av vaccinet men med den samhällsutveckling vi ser nu mot totalitärt samhälle så börjar det snart bli ett ideologiskt statement att vägra.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Just nu vill jag bara avvakta långtidseffekterna av vaccinet men med den samhällsutveckling vi ser nu mot totalitärt samhälle så börjar det snart bli ett ideologiskt statement att vägra.
Stigmatiseringen har redan börjat skära i relationer, ivrigt pådrivet av Wold och andra. Folk som skiljer sig över divergerande uppfattning, vägrar träffas, barn mot föräldrar och vice versa, mor/farföräldrar missar barnbarn och mer. Det gick fort att ödelägga människovärdet. Nya normala och det lär inte återupprättas om så allt annat skulle fixas genom ett trollslag.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Stigmatiseringen har redan börjat skära i relationer, ivrigt pådrivet av Wold och andra. Folk som skiljer sig över divergerande uppfattning, vägrar träffas, barn mot föräldrar och vice versa, mor/farföräldrar missar barnbarn och mer. Det gick fort att ödelägga människovärdet. Nya normala och det lär inte återupprättas om så allt annat skulle fixas genom ett trollslag.
Jag är, som alla här vet, för vaccin men jag är definitivt mot att tvinga igenom vaccinering.
Kan man inte förmå folk att välja vaccin genom siffror, statistik och vetenskap så kommer ett tvång på alla sätt vara kontraproduktivt.
Kan man införa DDR-angiveri-fasoner gällande abortlagar så går det ju att genomföra gällande alla lagar.
Skrämmande....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag har sagt det tidigare och det tål att upprepas. Efter den här pandemin är man inte det minsta förvånad över hur lätt Hitler fick folket med sig mot judarna.

Snarare är man väl mest förvånad över att sånt inte skett oftare i historien. Den är ju iofs inte en unik händelse, inte minst religionen har ju bidragit till mycket liknande.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Snarare är man väl mest förvånad över att sånt inte skett oftare i historien.
Jodå, det har det. Hitler var inte den ende som kunde charma ett helt folk. WW2 hände under en period i tiden då saker dokumenterades lagom bra, därför har vi fått veta så mycket om händelserna och tror att det var det värsta som hänt. Men det är det garanterat inte.

Det kallas 'bra PR', propaganda när den fungerar som bäst. Bra marknadsföring har alltid funnits genom människans historia, faktiskt så långt bak i tiden som människan krigat på stor skala.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jodå, det har det. Hitler var inte den ende som kunde charma ett helt folk. WW2 hände under en period i tiden då saker dokumenterades lagom bra, därför har vi fått veta så mycket om händelserna och tror att det var det värsta som hänt. Men det är det garanterat inte.

Det kallas 'bra PR', propaganda när den fungerar som bäst. Bra marknadsföring har alltid funnits genom människans historia, faktiskt så långt bak i tiden som människan krigat på stor skala.

Jo, jag uppdaterade för en stund sedan men du hade säkert hunnit börja svara då.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Här är ett exempel på att det inte är nyttan för individen eller dennes omgivning som är prio. Annat som styr varför hon ska ha vacvinet. En människa som ej uppnått myndig ålder som tvångsvaccineras, föräldrarna åsidosätts. Löper personen allvarlig risk att bli allvarligt sjuk om i övrigt fullt frisk tonåring? Löper omgivningen högre eller lägre risk om hon vaccinerad kan bära smittan opåverkad/mindre påverkad? Vad säger det om de som roddar detta experiment när man totalt åsidosätter föräldrarna och varför kollas inte först om personen har förvärvad och därmed starkare immunitet?
Reagerar man inte på dessa metoder kan de nog genomdriva precis vad...som...helst.

Citat från twitter:

"Min dotter (15) går vård och omsorg och för att få praktisera måste de vaccinera sig. De har bokat tid för eleverna för vaccination. Får de göra så? Borde det inte räcka med tester för antikroppar/covidtester"

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!