En regerings syfte är också att lugna folket vilket i sig kan lyfta ekonomin, man vågar satsa mer och tro att det snart är slut. Jag anser väl det vara mer naivt än att de "ljuger". Tar du dom ord för ord, ja då kan du ju tycka si och så men det är nog mer ditt personlig agg gentemot dom än att det vore vad dom verkligen sa.Vi är inte mitt i, för antal döda ligger vi väl runt plats 50 i världen av 200 länder trots världens näst högsta skatter och en sjukvård som svenska folket anser vara bäst i världen.
Sämre än en lång rad länder med betydligt sämre förutsättningar.
Precis! Till och med du som inte är statsepidemiolog såg vågen komma.
Sverige har totalt sett gjort bra ifrån sig. Jag följer även lite vänner från andra kontinenter, speciellt USA, och där är hela landet splittrat och media där i sig splittrar folk i grupper för om vaccinerat är bra eller inte. Vaccinets syfte t.ex. för mig är ett sätt att snabbare gå vidare. Det är ett sätt för dig som medborgare att hjälpa landet gå vidare. Det är ärligt talat en del av ens ansvar som medborgare. Man ska förstås inte sen blint lite på att vaccin är bra för en. Jag står t.ex. över säsongsvaccination och anser istället bara utsatta grupper bör ta dessa vaccin. Jag tror även covid19 blir ett säsongsvirus till slut, vi kommer aldrig på riktigt bli av med det.
Detta är min egen tolkning. Jag följer iofs inte svenska nyheter, utan läser på själv och följer mer internationella nyheter och försöker se helheten och förstå mig på den själv. Än att man ska ta någons tolkning som sanning.
Och även detta är ju min högst personliga åsikt. Jag är mest förundrad ibland över att det verkar finnas en stark önskan att misstro allt en regering gör. Jag t.ex. skulle aldrig rösta på sossar, men jag tror ju inte för det att S är onda människor som inte i sig gjort Sverige bättre på många sätt med höga skatter som gör det bra för alla och inte bara vissa.
Men det är en annan diskussion hehe.
Kul ämne diskutera så länge vi håller nivån professionell sinsemellan. (lite därför jag aldrig ser på svenska politiska debatter. Det är under min nivå och ger mig ingenting)
Last edited: