Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är det en slump att stöveltrampet startar i Österrike även den här gången?

Mänskligheten får skylla sig själv.

Sjukt. Men iofs härligt vad som kan inrymmas i en demokrati. Så länge vi säger att vi bor i en demokrati så är allt tillåtet.

Och folket är som dreglande får. Så enkelt, bara hitta på en "gemensam" fiende så kan fårskallarna ledas till vad som helst.
För mig är det helt bortom all rimlig fason. Hur kan folk bara lämna ifrån sig makten över sina egna liv såhär? Vi får skylla oss själva om det sluttande planet fortsätter slutta.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Nej, så virrig jag är. Jag menade two stroke man och inte twintorsken i förra inlägget gällande att vaccinerade sprider smittan ? ..same same but different

Om någon vill läsa om t- och b-celler.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sjukt. Men iofs härligt vad som kan inrymmas i en demokrati. Så länge vi säger att vi bor i en demokrati så är allt tillåtet.

Och folket är som dreglande får. Så enkelt, bara hitta på en "gemensam" fiende så kan fårskallarna ledas till vad som helst.
För mig är det helt bortom all rimlig fason. Hur kan folk bara lämna ifrån sig makten över sina egna liv såhär? Vi får skylla oss själva om det sluttande planet fortsätter slutta.

Blir det obligatoriskt i Sverige så säger jag upp mig från samhällskontraktet i samma sekund. Några pengar till böter för utebliven spruta kommer dom aldrig hitta och vill dom vaxxa mig med våld så kommer dom få jobba hårt och misslyckas dom så kommer dom få ta sprutan själva.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vilken korkad människa.
Bevis på negativt test eller tillfrisknandebevis omfattas inte av de nya reglerna.

– Enligt förslaget är det vaccinationsbevis som gäller, eftersom vaccin skyddar mot svår sjukdom, skriver socialminister Lena Hallengren (S) i ett mejl till SVT.

Jaha? Ett strikt logiskt konsekvent resonemang vore trevligt här ministern?

Så som ovaccad är det inte tillåtet att umgås med vaccade iom att de kan sprida smitta.
Spelar ingen roll om man är frisk eller inte, man ska inte som ovaccad umgås med de farliga vaccade smittspridarna.

Edit. Och även du som haft covid femtioelva gånger behöver såklart vacca dig för att få ditt vaccpass.

Eit 2. De som såg detta komma tidigare och varnade för "vaccpass", blev de kallade för trevliga saker eller bortviftade som foliehattar?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det du inte förstår i resonemanget "vaccinering skyddar mot svår sjukdom"? Har du haft covid19 femtioelva gånger kommer förmodligen någon att låsa in dig som en Typhoid Mary - utan att någon kommer att protestera, utom du själv.

Jag förstår inte heller och du gör det inte på något sätt mer logiskt för jag vill ganska bestämt minnas att den som haft covid är mångfalt bättre skyddad än den som vaccinerat sig.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vad är det du inte förstår i resonemanget "vaccinering skyddar mot svår sjukdom"?
Det är inget resonemang.

Finns det andra vaccpass vi kan tänka oss om syftet är att skydda mot svår sjukdom? Finns ju hur många virus som helst.
Skyddar inte naturlig immunitet mot svår sjukdom?
Varför kan inte jag själv få bestämma mig för hur jag vill skydda mig mot svår sjukdom?

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Utöver länkar, vad annat vill du förmedla, förrutom whataboutism? Hur skulle det logiska konsekventa tänkade se ut enligt dig?
Tror helt enkelt att det skall vara upp till varoen hur man vill göra.

Läser man vad som börjar komma fram om rna o att det otrevligt nog verkar sänka kroppen grund skydd för infektioner och smitta o dessutom Verkar kunna trigga vissa cancer former pga att kroppen original immunförsvar till viss del Verkar slås av så cancern får mer eller mindre fri passage.

Minns för varje 3 covid vaxinnet RÄDDAR dör 2 av vaxinet.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Så länge covid-19 lyder under smittskyddslagen har gemene att förhålla sig till utfärdade regler, än hur tokiga de må uppfattas. Det enda sättet man möjligen kan påverka det är att bilda en opinion i majoritet mot det, utse en ny regering som sätter andra regler eller avskriver covid-19 som allmänfarlig sjukdom. Iom att över 80% redan har vaxxat sig är det nog rätt svårt att få till en majoritet att ställa sig bakom icke-vaxxare.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Så länge covid-19 lyder under smittskyddslagen har gemene att förhålla sig till utfärdade regler, än hur tokiga de må uppfattas. Det enda sättet man möjligen kan påverka det är att bilda en opinion i majoritet mot det, utse en ny regering som sätter andra regler eller avskriver covid-19 som allmänfarlig sjukdom. Iom att över 80% redan har vaxxat sig är det nog rätt svårt att få till en majoritet att ställa sig bakom icke-vaxxare.
Det är helt sant det du skriver. Men vi har inte tvång ännu!! Visserligen läste jag nu att det diskuteras både i Tyskland o Holland att göra som i Österrike.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Läser man vad som börjar komma fram om rna o att det otrevligt nog verkar sänka kroppen grund skydd för infektioner och smitta o dessutom Verkar kunna trigga vissa cancer former pga att kroppen original immunförsvar till viss del Verkar slås av så cancern får mer eller mindre fri passage.

Minns för varje 3 covid vaxinnet RÄDDAR dör 2 av vaxinet.

Bullshit från början till slut.

Se över dina vägar till informationsinhämtning.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Bullshit från början till slut.

Se över dina vägar till informationsinhämtning.
Normalt Brooklyn så står jag till 100% bakom vad du skriver oavsett ämne då du lägger ut mycket välskrivna texter med mycket info, dessutom alltid lika läsvärda.

Men Vad det gäller covid19 o dess vaxiner känns det som att du helt okritiskt köpt av staten eller varför inte vad vaxin tillverkarna påstående som sedan staten anför som sanning till folket.

Oavsett så är dessa vaxin nöd godkända och vad jag vet fortfarande bara nödgodkända.

När sedan tillverkare tvingar stater som vill köpa dessa icke färdigtestade vaxin så tvingas staterna att skriva på friskrivning klausuler som hindrar all typ av kritik /skadestånd/stämning för ev vårdskador.

När sedan document börjar dyka upp att pifzers vaxin anses vara ett hemligt us militärt försvars system där us militären maskerar i dokumenten. Mja?

Att sedan us vill att en federal domstol skall skydda alla pifzers dokument o hemlighålla dessa till 2067.

Vad är det man vill dölja?

Vad är det som gör att sådana massor tror att ni kommer att dö på fläcken om ni får covid19?

Man ser ju innom barn med RS viruset att nu när barn har hållt hemma utsätts inte barn som vanligt av detta o nu har vi skapat en mini pandemi av icke utsatta barn för rs virus som är årligt återkommande.

Man visar ochså klart o tydligt att en vanligt säsong vaxinering mot influensa sänker kroppens normala triggning mot influensa.

Nå jag är o förblir ovaxinerad mot Covid-19 o ser klart o tydligt att dom runt oss som är sjuka i covid19 är dom som är vaxinerade, dom som jag känner som är ovaxinerade är fullt friska o jobbar varje dag tvärs imot vaxinerade som är hemma förkylda med feber o annat hela tiden.

Jag tror att folk gemene är så otroligt indoktrinerade av statens manipulation o styrning av vad statliga myndigheter och organisationer samt statligt ekonomiskt ersatta tidningar och tv får skriva o visa för att vara politiskt korrekta o fortsätta upp ära ekonomiskt stöd.

Jag lutar svagt Brooklyn att du röstar rött och tror att staten skyddar oss, staten skyddar enbart sig själv precis som alla andra stater.

Det är anledningen till att att jag håller mej så långt bort från så mycket som möjligt som kräver någon som helst typ av kontakt med myndigheter o register.

Men jag respekterar dej o dina kunskaper i det mesta men i detta fallet känns det som att du helt enkelt inte vill se vad som börjar komma fram..

Lite som att det fortfarande finns dom som tycker att invandringen är bra för Sverige..

Nå vi påstås leva i en demokrati o då får man tro o tycka nästan vad man vill. Nästan ?

Mvh

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
UMU levererar stöd för en tredje booster.
For the outcome severe Covid-19, effectiveness waned from 89% (95% CI, 82-93, P<0·001) at day 15-30 to 42% (95% CI, -35-75, P=0·21) from day 181 and onwards, with sensitivity analyses showing notable waning among men, older frail individuals, and individuals with comorbidities.
This strengthens the evidence-based rationale for administration of a third booster dose.
Tredje boosten efter typ 9 månader är rimligt?

Två frågor/funderingar.
I figur 2 så är vaccineffektiviteten(mot symtomatisk covid) negativ efter ca 240 dagar. Det innebär alltså att man då lättare(som dubbelvaccad) drabbas av covid(såpass att det ger symtom) än ovaccade? Dubbelvaccination är associerat med ökad prevalens av covid efter ca 240 dagar?
I figur 1 så kan man se att efter baseline var satt med 4034787 pers som var dubbelvaccade så dog 3939 pers inom två veckor från dagen då man tog andra dosen. Det förhållandet motsvarar ca 102414 per/år dvs 102414/4034787=2,5%.
Hur stor andel av befolkningen dör normalt per år?

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
UMU levererar stöd för en tredje booster.

Tredje boosten efter typ 9 månader är rimligt?

Två frågor/funderingar.
I figur 2 så är vaccineffektiviteten(mot symtomatisk covid) negativ efter ca 240 dagar. Det innebär alltså att man då lättare(som dubbelvaccad) drabbas av covid(såpass att det ger symtom) än ovaccade? Dubbelvaccination är associerat med ökad prevalens av covid efter ca 240 dagar?
I figur 1 så kan man se att efter baseline var satt med 4034787 pers som var dubbelvaccade så dog 3939 pers inom två veckor. Det förhållandet motsvarar ca 102414 per/år dvs 102414/4034787=2,5%.
Hur stor andel av befolkningen dör normalt per år?
Enligt SCB dör strax över 90 000 personer per år i Sverige, vilket motsvarar ca 1% av befolkningen. Fast den siffran är iofs inte direkt jämförbar med din uträkning. Man skulle behöva veta hur många som normalt dör i det urval som gjorts i studien. Har bara skummat igenom studien och det verkar som att de inkluderat personer som fått vaccin till och med maj, vilket borde ge ett urval med en betydligt högre andel äldre än i befolkningen som helhet.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC