Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Enligt SCB dör strax över 90 000 personer per år i Sverige, vilket motsvarar ca 1% av befolkningen. Fast den siffran är iofs inte direkt jämförbar med din uträkning. Man skulle behöva veta hur många som normalt dör i det urval som gjorts i studien. Har bara skummat igenom studien och det verkar som att de inkluderat personer som fått vaccin till och med maj, vilket borde ge ett urval med en betydligt högre andel äldre än i befolkningen som helhet.
Absolut. Bara nyfiken på ett generellt plan.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Normalt Brooklyn så står jag till 100% bakom vad du skriver oavsett ämne då du lägger ut mycket välskrivna texter med mycket info, dessutom alltid lika läsvärda.

Men Vad det gäller covid19 o dess vaxiner känns det som att du helt okritiskt köpt av staten eller varför inte vad vaxin tillverkarna påstående som sedan staten anför som sanning till folket.

Oavsett så är dessa vaxin nöd godkända och vad jag vet fortfarande bara nödgodkända.

När sedan tillverkare tvingar stater som vill köpa dessa icke färdigtestade vaxin så tvingas staterna att skriva på friskrivning klausuler som hindrar all typ av kritik /skadestånd/stämning för ev vårdskador.

När sedan document börjar dyka upp att pifzers vaxin anses vara ett hemligt us militärt försvars system där us militären maskerar i dokumenten. Mja

Att sedan us vill att en federal domstol skall skydda alla pifzers dokument o hemlighålla dessa till 2067.

Vad är det man vill dölja?

Vad är det som gör att sådana massor tror att ni kommer att dö på fläcken om ni får covid19?

Man ser ju innom barn med RS viruset att nu när barn har hållt hemma utsätts inte barn som vanligt av detta o nu har vi skapat en mini pandemi av icke utsatta barn för rs virus som är årligt återkommande.

Man visar ochså klart o tydligt att en vanligt säsong vaxinering mot influensa sänker kroppens normala triggning mot influensa.

Nå jag är o förblir ovaxinerad mot Covid-19 o ser klart o tydligt att dom runt oss som är sjuka i covid19 är dom som är vaxinerade, dom som jag känner som är ovaxinerade är fullt friska o jobbar varje dag tvärs imot vaxinerade som är hemma förkylda med feber o annat hela tiden.

Jag tror att folk gemene är så otroligt indoktrinerade av statens manipulation o styrning av vad statliga myndigheter och organisationer samt statligt ekonomiskt ersatta tidningar och tv får skriva o visa för att vara politiskt korrekta o fortsätta upp ära ekonomiskt stöd.

Jag lutar svagt Brooklyn att du röstar rött och tror att staten skyddar oss, staten skyddar enbart sig själv precis som alla andra stater.

Det är anledningen till att att jag håller mej så långt bort från så mycket som möjligt som kräver någon som helst typ av kontakt med myndigheter o register.

Men jag respekterar dej o dina kunskaper i det mesta men i detta fallet känns det som att du helt enkelt inte vill se vad som börjar komma fram..

Lite som att det fortfarande finns dom som tycker att invandringen är bra för Sverige..

Nå vi påstås leva i en demokrati o då får man tro o tycka nästan vad man vill. Nästan

Mvh

Ingen fara, jag kan hålla isär sak och person. :)

Staten är ingen källa till information. Staten är ett sätt att organisera samhället.

Däremot finns det vetenskap att förhålla sig till. När det gäller Covid-19 och de vacciner som finns råder det ingen större osäkerhet om sakernas tillstånd. Det är inte killgissningar som ligger bakom den data som finns idag utan flera miljarder vaccindoser som både getts och följts upp. De biverkningar som finns (de finns alltid) är i sammanhanget extremt få och extremt små.

Däremot sprids det en mängd påståenden som syftar till att både misstänkliggöra vaccin och minska förtroendet för myndigheter, vetenskap och samhälle. Om du tittar efter lite noggrannare så lär du upptäcka de mönster som finns inte minst kring vilka källor som sprider vilka påståenden.

Just de saker du nämner ovan har tagits upp av bl.a. Källkritikbyrån som är en sajt som sysslar med debunking av falska nyheter och påståenden som florerar.

Allt som står i ”alternativa medier” är inte osanning, men de finns till i huvudsak för att deras utbud inte uppfyller basala krav på mediers etiska eller faktamässiga normer.

Dock är det förstås alltid av etiska skäl att föredra att vaccinationer är frivilliga och därför försvarar jag din rätt att låta bli men samtidigt vill jag vädja till dig att ta intryck av den etablerade vetenskapen och vaccinera dig och din familj - för allas skull.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är det en slump att stöveltrampet startar i Österrike även den här gången?

Valet kommer bli mellan vaccinationsintyg eller "färskt" negativt PCR-test. Sverige har redan börjat kräva detta för inresande utanför EU. # En brittisk politiker blev för ca två veckor sedan stoppad i Passkontrollen på Arlanda för han saknade detta. Han skulle inte till Sverige utan med anslutande flyg vidare. Men fick inte gå in i Transithallen. Utan "deporterades" direkt hem till UK.
Kan detta ha att göra med världens första rasbiologiska institut eller är det en slump att Sverige redan har kravet på vaccinationsintyg eller "färskt" negativt PCR-test för inresande utanför EU ?
# Antagligen är asylsökande undantagna, vad tror ni ?

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag tror knappast den engelska politikern ansökte om politisk asyl. Spekulationerna når nya höjder på forat. Största hotet mot världen det senaste året är iaf undanskuffat då Twitler förlorade ett demokratiskt val.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag tror knappast den engelska politikern ansökte om politisk asyl. Spekulationerna når nya höjder på forat. Största hotet mot världen det senaste året är iaf undanskuffat då Twitler förlorade ett demokratiskt val.
Därför skickades han till UK som ej EU-medborgare utan vaccinationsintyg / negativt PCR-test.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Valet kommer bli mellan vaccinationsintyg eller "färskt" negativt PCR-test. Sverige har redan börjat kräva detta för inresande utanför EU. # En brittisk politiker blev för ca två veckor sedan stoppad i Passkontrollen på Arlanda för han saknade detta. Han skulle inte till Sverige utan med anslutande flyg vidare. Men fick inte gå in i Transithallen. Utan "deporterades" direkt hem till UK.
Kan detta ha att göra med världens första rasbiologiska institut eller är det en slump att Sverige redan har kravet på vaccinationsintyg eller "färskt" negativt PCR-test för inresande utanför EU ?

Ok, hur går tankelinjen när man kopplar krav på vaccinationsintyg med rasbiologi?

Oavsett vad man må tycka om krav på vaccination eller test, ska man ut och flyga bör man nog kolla upp vad som gäller i länder både som man ska besöka och göra transit i. Sverige är ju inte ensamma om att ha sådana krav.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Rasbiologi är ett exempel på riktad Whataboutismpropaganda. ”Inte bara vi som är nazister i grunden liksom”.

Historielöshet gör att det får fotfäste.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Att förfasa sig över åtgärder runt smitta som klassas som samhällsfarlig, det var ju något nytt. Över 80% av svenskarna har ju redan gått på "bluffen". Min mor och far gick även på en snarlik bluff på 60-talet när de lät mig ta smittkoppsvaccin och en hel drös andra vaccin.

Länkspridare Lindeman, varför blir det så här för mig?

The webpage at might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
ERR_SSL_KEY_USAGE_INCOMPATIBLE

Jo, jag vet varför https sajten inte visas för mig, den använder antika krypton som blev knäckta redan när Apollo 13 lyfte. iiscrypto är ett gratisprogram man kan köra och ställa in sin egen dator (inte bara servers) till godtagbar nivå.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jo, jag vet varför https sajten inte visas för mig, den använder antika krypton som blev knäckta redan när Apollo 13 lyfte. iiscrypto är ett gratisprogram man kan köra och ställa in sin egen dator (inte bara servers) till godtagbar nivå.
Det gäller rumble som helhet? alltså rumble.com? Skulle du säga att det är rimligt att undvika att titta på videor från rumble.com?

Såg att den fanns på facebook, byter länk i min post.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
www.facebook.com’s DNS address could not be found. Diagnosing the problem.
Try running Windows Network Diagnostics.
DNS_PROBE_STARTED

Fast det är mitt eget fel, mina datorer pratar inte med det sociala oligopolet. :) Tuben undantaget. Att rumble flunkade kan även beror på att peeringen/routingen i sverige är väldig konstig för tillfället. Nästan all trafik går över Katrineholm, där Amazon AWS och GlobalConnect AB huserar. Via jobbet är det skapat ärenden via vår ISP och Cityclouds ISP då den dramatiskt ökade latensen ställer till det för prestandakänsliga sql-frågor. Det är många praktikanter som meckar för tillfället i sveriges internet-infrastruktur. Nu går inhemsk svensk trafik via Norge till och från, dock en klar förbättring då det gick via Holland och Tyskland ett par gånger för 1/2 år sedan under en längre tid. Det är inte bara anti-vaxxers som har konspiratoriska tankar! :näsblod

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ok, hur går tankelinjen när man kopplar krav på vaccinationsintyg med rasbiologi?

Oavsett vad man må tycka om krav på vaccination eller test, ska man ut och flyga bör man nog kolla upp vad som gäller i länder både som man ska besöka och göra transit i. Sverige är ju inte ensamma om att ha sådana krav.
Det var bara en blinkning åt att Österrikes krav på Vaccination kombinerades med stöveltramp...
Då fick jag sådan lust lägga in lite svensk 1900-tals historia i mitt inlägg.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Tror du att det stannar på den nivån då?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Hade hoppats det skulle skydda ännu mer
"Tusentals vaccinerade smittas av corona varje vecka – bland dem akutläkaren Katrin Hruska.
Läget skulle kunna förändras av fler vaccindoser.
– Men man hade hoppats att vaccinen skulle skydda ännu mer mot smitta, eftersom andra, klassiska vaccin gör det, säger professorn Niklas Arnberg"

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här kanske kan vara ett skäl till Österrikes "stöveltramp"?
Och även ett skäl till att vårt "stöveltramp" är lång bort.

SVERIGE LIGGER LÄGST I EUROPA

Bekräftade fall av covid-19
Per miljon invånare och dag, sjudagars glidande medelvärde, 19 november.

Sverige: 88,08 – lägst i Europa
EU: 462,79
Europa: 424,32
Österrike: 1 458,51 – högst i Västeuropa
Slovakien: 1 677,48 – högst i Europa

Dödsfall

Per miljon invånare och dag, sjudagars glidande medelvärde, 19 november.
Sverige: 0,39 – lägst i Europa
EU: 3,67
Europa: 4,35
Österrike: 4,90 – högst i Västeuropa
Bulgarien: 20,69 – högst i Europa

Hela artikeln här.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja FHM osv kanske inte var helt ute och cyklade trots allt... det är långt ifrån över än.

Var är de "22 forskarna" nu?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Finns det fortfarande folk som tror det skall "gå över"? Att tillvaro och samhälle, själva världsordningen, kommer återgå till vad vi betraktat som normalt ifråga om friheter och integritet? Nog för att jag begripit att det skulle komma och att nästa världsherravälde inte skulle ske med militära frontalangrepp. Jag trodde bara inte det skulle vara så lätt att med fruktan som vapen vända människorna mot varandra, välkomna det rentav.

Min fasta övertygelse är att vi går mot ett skräckvälde mänskligheten aldrig sett maken till. Det säger jag utan att förringa de fasor som varit hitintills, ww2, Kina, Sovjet etc.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Finns det fortfarande folk som tror det skall "gå över"? Att tillvaro och samhälle, själva världsordningen, kommer återgå till vad vi betraktat som normalt ifråga om friheter och integritet? Nog för att jag begripit att det skulle komma och att nästa världsherravälde inte skulle ske med militära frontalangrepp. Jag trodde bara inte det skulle vara så lätt att med fruktan som vapen vända människorna mot varandra, välkomna det rentav.

Min fasta övertygelse är att vi går mot ett skräckvälde mänskligheten aldrig sett maken till. Det säger jag utan att förringa de fasor som varit hitintills, ww2, Kina, Sovjet etc.

Ja politikerna behöver inte oroa sig för att få folket mot sig nu när dom så fint sett till att få folket att bråka med varandra.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC