Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Vad säger dödstalen, jämfört med ett normalt år, sett till en befolkning på 60-65 miljoner? Är de också angivna per dag, som insjuknade?
Per dag, runt 11% överdödlighet i UK.
Vad säger dödstalen, jämfört med ett normalt år, sett till en befolkning på 60-65 miljoner? Är de också angivna per dag, som insjuknade?
Klar man kan häva ur sig att det är oproportionerliga restriktioner när man själv inte behöver ta hänsyn till t.ex. följande fakta: "England har det senaste dygnet rapporterat 162572 nya smittade - rekord för femte dagen i rad - samt 154 coviddödsfall, rapporterar BBC.
Chefen för NHS: "NHS kommer inte att kunna behandla de människor som behöver behandlas."
Jag undrar varför man måste läggas in om symptomen är "lindriga". Vad har hänt med att stanna hemma och dricka te med honung?omikron. Allt mer verkar det säkerställas att symptomen verkar vara väldigt lindriga och dödligheten låg. Men spridningstakten är ju extremt hög och därav lär ju dödligheten och antalet inlagda öka de närmaste tiden.
Jag undrar varför man måste läggas in om symptomen är "lindriga". Vad har hänt med att stanna hemma och dricka te med honung?
Jag åker inte till sjukhuset om jag inte verkligen måste, typ för canser eller benbrott, njursten, .. etc. Dock inte för slemhosta och snuva, sånt har jag halstabletter mot.
De där 154 döda är fö de som dött inom 28 dagar efter ett positivt test. Covid behöver inte vara orsaken till dödsfallet.
Källa på det?
Jo antagligen, det går väl åt båda hållen. Tänker att det borde vara standard att man testar de som kommer in för intensivvård???Och tror du inte det kan finnas de som dött av covid utan att ha diagnosticerats?
Åtminstone i Sverige har jag förstått det som att det där justeras i efterhand utifrån dödsattesten. Den preliminära statistiken ser bara till om man dött och varit diagnosticerat med Covid-19, medan de justerade siffrorna (vilket kan dröja i flera veckor) utgår från vad en läkare bedömt är dödsorsaken.View attachment 467120
Ja antagligen, det går väl åt båda hållen. Tänker att det borde vara standard att man testar de som kommer in för intensivvård???
Svårt generellt som med mycket annat tänker jag.
Har jag KOL, får lunginflammation och behöver åka in till sjukan och de i samband med det testar för covid så är det väl ändå svårt att avgöra orsaken när jag sedan dör där på britsen oavsett positivt/negativt testsvar.
View attachment 467120
Ja antagligen, det går väl åt båda hållen. Tänker att det borde vara standard att man testar de som kommer in för intensivvård???
Svårt generellt som med mycket annat tänker jag.
Har jag KOL, får lunginflammation och behöver åka in till sjukan och de i samband med det testar för covid så är det väl ändå svårt att avgöra orsaken när jag sedan dör där på britsen oavsett positivt/negativt testsvar. Egentligen kanske det var min övervikt och mitt dåliga leverna i övrigt som tippade över bägaren sas?
Ja, pucklarna korrelerar inte riktigt med varandra längre pss som tidigare.Kolla hur dödligheten fallit i Sydafrika som väl har den första och största spridningen av omikron. Från ca 3% till 0.3%.
Nejnej.Jag tror inte att alla som dör gör det med en mellanlandning på IVA.
Antar det. Och om jag dör av att mina lungor inte orkar syrestätta blodet samtidigt som jag är covidpositiv med KOL, astma och 140 kg övervikt så vad händer då? Jag har ingen aning.Åtminstone i Sverige har jag förstått det som att det där justeras i efterhand utifrån dödsattesten. Den preliminära statistiken ser bara till om man dött och varit diagnosticerat med Covid-19, medan de justerade siffrorna (vilket kan dröja i flera veckor) utgår från vad en läkare bedömt är dödsorsaken.
Nu var det rätt länge sen jag försökte läsa på om det där och jag kan minnas fel, men jag har för mig att vid en underliggande allvarlig sjukdom och man samtidigt får Covid försöker man se till den direkta dödsorsaken, vilket innebär att om man annars hade förväntats kunna leva vidare en längre tid utan Covid så blir Covid den direkta dödsorsaken. Är man döende av sin grundsjukdom och Covid slutligen innebär "sista knuffen" blir det istället grundsjukdomen som är dödsorsaken. Tror inte heller man vanligen sätter t ex övervikt och liknande som dödsorsaker, det är snarare riskfaktorer.Antar det. Och om jag dör av att mina lungor inte orkar syrestätta blodet samtidigt som jag är covidpositiv med KOL, astma och 140 kg övervikt så vad händer då? Jag har ingen aning.
Det säger mig att trots social försiktighet finns det en tydlig överdödlighet. Hur den hade kunnat se ut med noll restriktioner kan vi bara spekulera om. Jag skulle iaf inte vilja vara den som efteråt måste be om ursäkt med ett "vi såg det inte komma". Det finns en anledning till att de flesta människor t.ex. är höjdrädda. Darwin har beskrivit principerna för detta.11% överdödlighet som jag tidigare länkade stämmer väl gissningsvis annars ganska väl in på 154 döda per dag.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|